Czym są klasy równoważności i jak się z nich korzysta ?

Algebra zbiorów. Relacje, funkcje, iloczyny kartezjańskie... Nieskończoność, liczby kardynalne... Aksjomatyka.
Xix
Użytkownik
Użytkownik
Podziękował: 4 razy

Post autor: Xix »

Czym są klasy równoważności i jak się z nich korzysta ? Chodzi mi o to \(\displaystyle{ [a] _{R}}\)
PS: Już mówiłem że jestem początkujący.
Ostatnio zmieniony 28 lip 2015, o 00:24 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Temat umieszczony w złym dziale.
Awatar użytkownika
AiDi
Moderator
Moderator
Podziękował: 49 razy

Post autor: AiDi »

... no%C5%9Bci

Informacje na ten temat znajdziesz w każdym podręczniku do "podstaw matematyki" dla studentów. Tylko właśnie, skoro jesteś początkujący i to do tego w gimnazjum, to po cóż Ci teraz relacje równoważności?
Xix
Użytkownik
Użytkownik

Jestem programistą i chcę się wszystkiego szbciej nauczyć. Zresztą pujdzi mi łatwiej bo matematyka przypomina programowanie bo np \(\displaystyle{ \Rightarrow}\) to w programowaniu instrukcja "if" a \(\displaystyle{ \wedge}\) to część instrukcji if i zapisuje się &&.
Awatar użytkownika
Medea 2
Użytkownik
Użytkownik
Podziękował: 23 razy

Post autor: Medea 2 »

Nie chcę być uszczypliwa, ale Twoim priorytetem powinna być ortografia, a nie logiką i teorią mnogości (pójdzie). Poza tym, podobieństwo między implikacją oraz instrukcją warunkową jest znikome. To już bardziej bijekcja między \(\displaystyle{ A^{B \times C}}\) i \(\displaystyle{ (A^B)^C}\) jest przydatniejsza; ale to nie jest Twój poziom.
chlorofil
Użytkownik
Użytkownik
Podziękował: 29 razy

Post autor: chlorofil »

Jeśli tak bardzo interesuje Cię relacja równoważności, to poczytaj sobie "Wstęp do matematyki współczesnej" H. Rasiowej. To jest biblia i klasyczna już droga do matematyki wyższej. Ale na razie skupiłbym się na matematyce elementarnej i ortografii
Xix
Użytkownik
Użytkownik

chlorofil - ale gdzie mogę to znaleźć (w internecie - nie na kartkach)