Było takie łatwe .Marcin_Garbacz pisze: i co do tego dowodu z tymi promieniami, to nie bylo zalatwe na 5 punktow? mi to raptem zajelo dwie linijki boje sie ze gdzies moglem stracic punkty ;/ jakies zalozenia?
Wrażenia po maturze 13 maja 2009.
- lina2002
- Użytkownik
- Posty: 599
- Rejestracja: 27 mar 2008, o 13:55
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Kraków
- Pomógł: 151 razy
Wrażenia po maturze 13 maja 2009.
Wrażenia po maturze 13 maja 2009.
w ogóle to dali tego kosinusa w obawie że ktoś nie będzie wiedział z czego skorzystać, już pisze zadania
-
- Użytkownik
- Posty: 451
- Rejestracja: 8 kwie 2009, o 17:54
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 29 razy
- Pomógł: 58 razy
Wrażenia po maturze 13 maja 2009.
No bo wystarczylo napisać tak: \(\displaystyle{ r+r \sqrt{2} +R=R \sqrt{2}}\) , wyznaczyc np R i podstawic do stosunku i tyle... w ten sposob to zrobilem.
- Natasha
- Użytkownik
- Posty: 986
- Rejestracja: 9 lis 2008, o 15:08
- Płeć: Kobieta
- Podziękował: 97 razy
- Pomógł: 167 razy
Wrażenia po maturze 13 maja 2009.
Spy, dolna podstawa wyszła mi 50, robiłam z podobieństwa.
Najpierw sobie policzyłam BD, wyszło chyba 30
\(\displaystyle{ \frac{15}{25}= \frac{18}{BD}}\)
i później
\(\displaystyle{ \frac{15}{30}= \frac{25}{AB}}\)
\(\displaystyle{ AB=50}\)
\(\displaystyle{ obw = 108 j.}\)
Najpierw sobie policzyłam BD, wyszło chyba 30
\(\displaystyle{ \frac{15}{25}= \frac{18}{BD}}\)
i później
\(\displaystyle{ \frac{15}{30}= \frac{25}{AB}}\)
\(\displaystyle{ AB=50}\)
\(\displaystyle{ obw = 108 j.}\)
-
- Użytkownik
- Posty: 451
- Rejestracja: 8 kwie 2009, o 17:54
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 29 razy
- Pomógł: 58 razy
Wrażenia po maturze 13 maja 2009.
claine pisze:hmm mi raczej nieźle poszło, ale w zadaniu ze stycznymi zamiast punktu \(\displaystyle{ \left(0,-1 \right)}\) wszystko policzyłem dla punktu \(\displaystyle{ \left(0,1 \right)}\).. wie ktoś ile mogą mi za to odjąć punktów? Czy uznają to za ułatwienie zadania i będzie 0, czy może dostane tak z 4-5/6?
tzn o ile pamietam dobrze to jesli liczyles dobrze dadza Ci za wynik 0 ale za metode punkty. Wiec powinnes troszki zdobyc punktow.
- qba1337
- Użytkownik
- Posty: 304
- Rejestracja: 20 lis 2008, o 17:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: xXx
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 40 razy
Wrażenia po maturze 13 maja 2009.
A jak ten zbiór A zaznaczyliscie?
Ja to wyznaczylem 2 proste dla b z krańców przedziałów i ten przedzial to taki rownoleglobok miedzy nimi
Styczna mi też wyszła y=-3/4x -1
cos = 1/4
dziedzina to wiem wyszła u mnie od ( - pi/2 , pi/3 ) u ( pi/3 , pi /2 )
dziwne że dali nierownosc tryg hmm ;<
a = \(\displaystyle{ \sqrt{x}}\)
Z kupcem trudne było, nie zrobiłem :<
Zapomniałem okreslić rozwiązania dla parametru m, boże jak można przeoczyć darmowy punkt ;~!<<<<
Ja to wyznaczylem 2 proste dla b z krańców przedziałów i ten przedzial to taki rownoleglobok miedzy nimi
Styczna mi też wyszła y=-3/4x -1
cos = 1/4
dziedzina to wiem wyszła u mnie od ( - pi/2 , pi/3 ) u ( pi/3 , pi /2 )
dziwne że dali nierownosc tryg hmm ;<
a = \(\displaystyle{ \sqrt{x}}\)
Z kupcem trudne było, nie zrobiłem :<
Zapomniałem okreslić rozwiązania dla parametru m, boże jak można przeoczyć darmowy punkt ;~!<<<<
- czeslaw
- Użytkownik
- Posty: 2156
- Rejestracja: 5 paź 2008, o 22:12
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Politechnika Wrocławska
- Podziękował: 44 razy
- Pomógł: 317 razy
Wrażenia po maturze 13 maja 2009.
wasu: masz rację. Ale nie musiałeś w tym zadaniu liczyć nierówności wystarczyło najpierw policzyć że dziedzina będzie zawierać się w przedziale \(\displaystyle{ (-3;3)}\) i potem tylko wybrać te argumenty funkcji trygonometrycznej, które spełniają jakieś tam warunki I NALEŻĄ do przedziału \(\displaystyle{ (-3;3)}\). To nie jest policzenie nierówności. Przynajmniej CKE tak sądzi.
Co do trudności egzaminu: w sumie nie nam oceniać, czy matura była trudna czy łatwa. Pokażą to dane statystyczne - przeciętne wyniki, zestawienia itd. Ja wiem tylko, że na 30% to rozszerzoną maturę by zdał każdy gimnazjalista, który trochę uważał na lekcjach. Za zadanie z okręgami, do któego wystarczała wiedza z gimnazjum (pitagoras + elementarne rozwiązanie równania) były 4 punkty. Za zadanie z liczbami były tylko 3 punkty, ale dodawanie i odejmowanie (nawet wykładników) to też było w gimnazjum. No i nie wierzę, że z pozostałych 9 zadań by gimnazjalista nie zdobył brakujących 8 punktów. W każdym średnio po niecały 1 by napisał. No a chyba skoro przeciętnie zdolny gimnazjalista jest w stanie zdać rozszerzoną maturę, to nie można uznać jej za trudną?
Osobiście nie jestem jakimś megawymiataczem i orłem z matmy, a nad żadnym zadaniem nie musiałem myśleć dłużej niż parę sekund - wszystkie były oczywiste raczej, robiło się standardowymi metodami, tak jak zawsze, i wychodziło. Zero komplikacji. Błedy które popełniłem wynikały z nieuwagi i głupoty, a nie z trudności egzaminu. Więc chyba nie można przesadzać.
Co do trudności egzaminu: w sumie nie nam oceniać, czy matura była trudna czy łatwa. Pokażą to dane statystyczne - przeciętne wyniki, zestawienia itd. Ja wiem tylko, że na 30% to rozszerzoną maturę by zdał każdy gimnazjalista, który trochę uważał na lekcjach. Za zadanie z okręgami, do któego wystarczała wiedza z gimnazjum (pitagoras + elementarne rozwiązanie równania) były 4 punkty. Za zadanie z liczbami były tylko 3 punkty, ale dodawanie i odejmowanie (nawet wykładników) to też było w gimnazjum. No i nie wierzę, że z pozostałych 9 zadań by gimnazjalista nie zdobył brakujących 8 punktów. W każdym średnio po niecały 1 by napisał. No a chyba skoro przeciętnie zdolny gimnazjalista jest w stanie zdać rozszerzoną maturę, to nie można uznać jej za trudną?
Osobiście nie jestem jakimś megawymiataczem i orłem z matmy, a nad żadnym zadaniem nie musiałem myśleć dłużej niż parę sekund - wszystkie były oczywiste raczej, robiło się standardowymi metodami, tak jak zawsze, i wychodziło. Zero komplikacji. Błedy które popełniłem wynikały z nieuwagi i głupoty, a nie z trudności egzaminu. Więc chyba nie można przesadzać.
Wrażenia po maturze 13 maja 2009.
czeslaw, zgadzam sie z Toba, wiekszosc bledow wynika z nieuwagi i glupoty tak jak w moim przypadku, glupio sie teraz czuje, chcialem zdobyc ponad 90%, zrobilem mase zadan, tyle pracy, a tu zonk ;/, moze fizyka lepiej pojdzie ;]
- oluch-na
- Użytkownik
- Posty: 253
- Rejestracja: 3 mar 2007, o 19:40
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wyszków
- Podziękował: 21 razy
- Pomógł: 12 razy
Wrażenia po maturze 13 maja 2009.
Nie zrobiłam zadań z ciągami, zadanie z treścią o królu i skarbniku też nie(wiedziałam o co chodzi, ale nie mogłam znaleźć własnego błędu), poza tym przy logarytmie nie zamieniłam miar łukowych na liczby(a myślałam o tym), dodatkowo zadanie z geometrii analitycznej dokończyłam w brudnopisie(dużo błędów miałam i nie starczyło mi miejsca). Będę miała 60% ale nie wiem czy wyłuskam potrzebne mi 80%...
Wrażenia po maturze 13 maja 2009.
wyglada na to, ze max porównujac do innych w szkole i do tego na forum
Chyba, ze za udowodnienie S19/S20 mi utną. Jak wy to zrobiliście?
Chyba, ze za udowodnienie S19/S20 mi utną. Jak wy to zrobiliście?
-
- Użytkownik
- Posty: 451
- Rejestracja: 8 kwie 2009, o 17:54
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 29 razy
- Pomógł: 58 razy
Wrażenia po maturze 13 maja 2009.
Czy w tym dowodzie na koniec wychodzilo
\(\displaystyle{ 4^{20}>1 ??}\)
\(\displaystyle{ 4^{20}>1 ??}\)