mnożenie przez 1 i 0
mnożenie przez 1 i 0
Jak można wprowadzić mnożenie przez 1 i przez 0 w klasie uczniów z lekkim upośledzeniem. Uczniowie znają już mnożenie jako dodawanie jednakowych składników.
-
- Użytkownik
- Posty: 634
- Rejestracja: 3 mar 2009, o 14:03
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował: 5 razy
- Pomógł: 143 razy
mnożenie przez 1 i 0
Pierwszy składnik może być oznaczony jako cukierki a drugi składnik jako dzieci.
Cukierki \(\displaystyle{ \cdot}\) dzieci \(\displaystyle{ =}\) liczba potrzebnych cukierków, aby każde dziecko miało tyle samo
\(\displaystyle{ x}\) - liczba cukierków
\(\displaystyle{ x\cdot 0 = 0}\) potrzebnych cukierków
\(\displaystyle{ x\cdot 1 = x}\) potrzebnych cukierków
Cukierki \(\displaystyle{ \cdot}\) dzieci \(\displaystyle{ =}\) liczba potrzebnych cukierków, aby każde dziecko miało tyle samo
\(\displaystyle{ x}\) - liczba cukierków
\(\displaystyle{ x\cdot 0 = 0}\) potrzebnych cukierków
\(\displaystyle{ x\cdot 1 = x}\) potrzebnych cukierków
Ostatnio zmieniony 15 gru 2012, o 19:41 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cukierki są policzalne, więc liczba, a nie ilość.
Powód: Cukierki są policzalne, więc liczba, a nie ilość.