matura poprawkowa 2009
-
- Użytkownik
- Posty: 393
- Rejestracja: 13 wrz 2008, o 16:13
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: polska
- Podziękował: 167 razy
matura poprawkowa 2009
czy wie ktos z was czy beda dostepne na internecie arkusze oraz klucze do matury poprawkowej z matematyki poziom podstawowy i roz.prosze o linka do strony na ktorej mozna spodziewac sie ich.
matura poprawkowa 2009
dołączam się do pytania
EDIT:
póki co nic nie widac nic nie slychac ze w ogóle moga się takowe (arkusze) pojawic
EDIT:
póki co nic nie widac nic nie slychac ze w ogóle moga się takowe (arkusze) pojawic
Ostatnio zmieniony 25 sie 2009, o 13:54 przez Kremor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 16 cze 2008, o 14:41
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Człuchów
- Pomógł: 6 razy
matura poprawkowa 2009
Witam,
właśnie pojawił się wpis na stronie Moje Miasto:
Pozdrawiam, Michał "MiSHu" Jastrzębowski.
właśnie pojawił się wpis na stronie Moje Miasto:
Link do całego artykułu:- Arkusze z sierpniowej matury poprawkowej w ogóle nie zostaną opublikowane - dowiedzieliśmy się w Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Maturzystom pozostaje czekanie na wyniki do 15 września, które znajdą w swoich szkołach.
Pozdrawiam, Michał "MiSHu" Jastrzębowski.
matura poprawkowa 2009
Witam, prosiłbym tych, którzy pisali maturę poprawkową u umieszczenie tutaj treści zadań tego egzaminu na tyle na ile pamiętają )
matura poprawkowa 2009
pamiętam że w zadaniu z adasiem :
średnia artmetyczna w zaokrągleniu wyszła 4
a ważona 4,69 - nie kazali chyba tego zaokrąglać
miałem problemy z rozwiązaniem zadania gdzie był stożek o wysokości h = 8
i 5Pp=3Pb
Było też zadanie z trapezem prostokątnym
podstawa była niewiadomą, krótsza przekątna była chyba \(\displaystyle{ 2\sqrt{3}}\) krawędź boczna \(\displaystyle{ \sqrt{11}}\)... agórny bok to chyba 2 razy wysokość ...kurcze nie pamiętam co dalej
średnia artmetyczna w zaokrągleniu wyszła 4
a ważona 4,69 - nie kazali chyba tego zaokrąglać
miałem problemy z rozwiązaniem zadania gdzie był stożek o wysokości h = 8
i 5Pp=3Pb
Było też zadanie z trapezem prostokątnym
podstawa była niewiadomą, krótsza przekątna była chyba \(\displaystyle{ 2\sqrt{3}}\) krawędź boczna \(\displaystyle{ \sqrt{11}}\)... agórny bok to chyba 2 razy wysokość ...kurcze nie pamiętam co dalej
matura poprawkowa 2009
sliczne dziki za udzielenie tej inf na forum mam nadzieje ze bedzie przydatna i prosze o jeszcze kilka inf na temat zadan...moze cos sie komus przypomni.z gory dzieki
matura poprawkowa 2009
Było jeszcze:
Sprawdź, czy istnieje taki kąt, że sin \(\displaystyle{ \alpha}\) = \(\displaystyle{ \frac{2}{3}}\) oraz tg \(\displaystyle{ \alpha}\) = 5.
Zadanie z trapezem brzmiało:
W trapezie prostokątnym krótsza podstawa jest 2 razy dłuzsza od wysokości, dłuższe ramię wynosi \(\displaystyle{ \sqrt{11}}\), a krótsza przekątna trapezu wynosi \(\displaystyle{ 2\sqrt{5}}\) . Oblicz pole trapezu i tangens kata nachylenia dluższej przekątnej do podstawy.
Zadanie ze stożkiem:
Wysokosc stozka wynosi 8 a stosunek pole powierzchni bocznej do pola podstawy wynosik 5:3.Oblicz objetość stożka.
Niestety innych dokładnie nie podam:
Były podane trzy punkty, trzeba było sprawdzić czy trójkąt jest równoramienny i wyznaczyć (chyba) jego oś symetrii.
Trzeba było obliczyć pięć (początkowych?) wyrazów ciągu geometrycznego, było podane \(\displaystyle{ a_{1}}\) i \(\displaystyle{ a_{5}}\).
Zapisać wyrażenie jako potęgi 2 i później obliczyć różnicę odwrotności i sześcianu wyniku i sprawdzić czy jest podzielne przez 3.
Sprawdź, czy istnieje taki kąt, że sin \(\displaystyle{ \alpha}\) = \(\displaystyle{ \frac{2}{3}}\) oraz tg \(\displaystyle{ \alpha}\) = 5.
Zadanie z trapezem brzmiało:
W trapezie prostokątnym krótsza podstawa jest 2 razy dłuzsza od wysokości, dłuższe ramię wynosi \(\displaystyle{ \sqrt{11}}\), a krótsza przekątna trapezu wynosi \(\displaystyle{ 2\sqrt{5}}\) . Oblicz pole trapezu i tangens kata nachylenia dluższej przekątnej do podstawy.
Zadanie ze stożkiem:
Wysokosc stozka wynosi 8 a stosunek pole powierzchni bocznej do pola podstawy wynosik 5:3.Oblicz objetość stożka.
Niestety innych dokładnie nie podam:
Były podane trzy punkty, trzeba było sprawdzić czy trójkąt jest równoramienny i wyznaczyć (chyba) jego oś symetrii.
Trzeba było obliczyć pięć (początkowych?) wyrazów ciągu geometrycznego, było podane \(\displaystyle{ a_{1}}\) i \(\displaystyle{ a_{5}}\).
Zapisać wyrażenie jako potęgi 2 i później obliczyć różnicę odwrotności i sześcianu wyniku i sprawdzić czy jest podzielne przez 3.
matura poprawkowa 2009
Rozwiązanie zadania na stożek:
\(\displaystyle{ \frac{P_{b}}{P_{p}} = \frac {5}{3}}\)
Podstawiamy odpowiednie wzory:
\(\displaystyle{ \frac{\pi \cdot r \cdot l}{\pi \cdot r^{2}} = \frac {5}{3}}\)
Po skróceniu mamy:
\(\displaystyle{ \frac{l}{r} = \frac {5}{3}}\)
Do objętości potrzebny jest promień więc \(\displaystyle{ l = \frac {5}{3} r}\)
Wysokość stożka, tworząca l i promień r tworzą trójkąt prostokątny, z Pitagorasa wyliczamy r i już chyba wiadomo co dalej
\(\displaystyle{ \frac{P_{b}}{P_{p}} = \frac {5}{3}}\)
Podstawiamy odpowiednie wzory:
\(\displaystyle{ \frac{\pi \cdot r \cdot l}{\pi \cdot r^{2}} = \frac {5}{3}}\)
Po skróceniu mamy:
\(\displaystyle{ \frac{l}{r} = \frac {5}{3}}\)
Do objętości potrzebny jest promień więc \(\displaystyle{ l = \frac {5}{3} r}\)
Wysokość stożka, tworząca l i promień r tworzą trójkąt prostokątny, z Pitagorasa wyliczamy r i już chyba wiadomo co dalej
matura poprawkowa 2009
Zadanie z pracownikami można było rozwiązać tak:
Skoro jeden pracownik zarabiał średnio 1950 zł , a pracowników było 30 to zarabiali oni łącznie \(\displaystyle{ 30 \cdot 1950 = 58500}\) zł
Po zmianach średnia płaca wzrosła o 4% zatem nowa średnia to \(\displaystyle{ 1,04 \cdot 1950 = 2028}\)zł. Można stąd wnioskować, że jeżeli średnia po odejściu tych dwóch robotników wzrosła to zarabiali oni zdecydowanie poniżej średniej.
Tym razem już 28 robotników zarabiało łącznie \(\displaystyle{ 28 \cdot 2028 = 56784}\)zł
Rożnica \(\displaystyle{ 58500 - 56784 = 1716}\) zł to łączne zarobki tych 2 robotników
Wiemy, że jeden zarobił 76% płacy drugiego więc można ułożyć równanie:\(\displaystyle{ x + 0,76\cdot x = 1716}\), wychodzi x = 975, a druga kwota to 76% czyli 741 zł -- 26 sie 2009, o 12:47 --Dawajcie więcej zadań bo sama przygotowywałam jedną osobę do poprawki i każdy kto ją pisał chce wiedzieć jak mu poszło, bo CKE na tym nie zależy . W końcu ludzie się denerwują.
Skoro jeden pracownik zarabiał średnio 1950 zł , a pracowników było 30 to zarabiali oni łącznie \(\displaystyle{ 30 \cdot 1950 = 58500}\) zł
Po zmianach średnia płaca wzrosła o 4% zatem nowa średnia to \(\displaystyle{ 1,04 \cdot 1950 = 2028}\)zł. Można stąd wnioskować, że jeżeli średnia po odejściu tych dwóch robotników wzrosła to zarabiali oni zdecydowanie poniżej średniej.
Tym razem już 28 robotników zarabiało łącznie \(\displaystyle{ 28 \cdot 2028 = 56784}\)zł
Rożnica \(\displaystyle{ 58500 - 56784 = 1716}\) zł to łączne zarobki tych 2 robotników
Wiemy, że jeden zarobił 76% płacy drugiego więc można ułożyć równanie:\(\displaystyle{ x + 0,76\cdot x = 1716}\), wychodzi x = 975, a druga kwota to 76% czyli 741 zł -- 26 sie 2009, o 12:47 --Dawajcie więcej zadań bo sama przygotowywałam jedną osobę do poprawki i każdy kto ją pisał chce wiedzieć jak mu poszło, bo CKE na tym nie zależy . W końcu ludzie się denerwują.
- wiolusiarhcp
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: 7 mar 2009, o 20:35
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: szczecin
- Podziękował: 13 razy
matura poprawkowa 2009
była jeszcze narysowana funkcja f(x) trzeba było jej przedziały chyba wyznaczyć i narysować funkcje g(x)
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 sie 2009, o 13:38
- Płeć: Mężczyzna
matura poprawkowa 2009
Witam
Pamietacie moze jescze takie szczegóły czy w zadaniu pierwszym róznica kwadratu p i szescianu q jest podzielna przez 2 ??
W zadaniu ze srednia, napewno wazona jest wysza ?
Pamietacie moze jescze takie szczegóły czy w zadaniu pierwszym róznica kwadratu p i szescianu q jest podzielna przez 2 ??
W zadaniu ze srednia, napewno wazona jest wysza ?