Matematyka a robotyka

Dyskusje o matematykach, matematyce... W szkole, na uczelni, w karierze... Czego potrzeba - talentu, umiejętności, szczęścia? Zapraszamy do dyskusji :)
kazafin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 79
Rejestracja: 27 maja 2007, o 11:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 14 razy

Matematyka a robotyka

Post autor: kazafin »

Witam,
mam nadzieję że temat się nie powtarza. Moje pytanie dotyczy matematyki w robotyce, otóż jestem studentem robotyki, a matematyka spełnia tutaj dość dużą jak nie wielką rolę. Swojego czasi byłem dobry z matematyki. Niestety opuściłem się w nauce i dużo zapomniałem i zaniedbałem. Tak powinienem bić się w piersi bo to moja wina. Proszę jednak o radę jak zacząć na nowo z tym wszystkim. Od czego rozpocząć odzyskiwanie utraconych danych w mojej głowie?

Jeśli macie jakieś pomysły, piszcie.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Althorion
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4541
Rejestracja: 5 kwie 2009, o 18:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 9 razy
Pomógł: 662 razy

Matematyka a robotyka

Post autor: Althorion »

Od początku. Wyspać się, powtórzyć sobie materiał z liceum, powtórzyć sobie materiał ze studiów. Skupić się na analizie, zwłaszcza równaniach różniczkowych (bo to one właśnie, jak mi się wydaje, na studiach technicznych przydają się najbardziej). Nie ma potrzeby wdawać się nadmiernie w teorię, algebra też nie jest bardzo istotna (no, może poza liniową).
kazafin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 79
Rejestracja: 27 maja 2007, o 11:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 14 razy

Matematyka a robotyka

Post autor: kazafin »

Algebra liniowa jest moim zdaniem istotna. Tak jak z resztą stwierdziłeś. Generalnie chciałbym się zająć w przyszłości konstrukcją robotów medycznych więc między innymi z matematyki muszę być po prostu dobry.
Awatar użytkownika
miki999
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8691
Rejestracja: 28 lis 2007, o 18:10
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 36 razy
Pomógł: 1001 razy