liczby zespolone w fizyce
: 10 cze 2005, o 21:26
Potrzebuje przekonujących racji zastosowania liczb zespolonych w fizyce. Ja spotkałem liczby zespolone w nauce o drganiach - Feynman uzasadniał ich użycie łatwością obliczeń równań różniczkowych, tzn. pisał że równania ruchu można rozwiązywać bez użycia liczb zespolonych ale z ich pomocą jest to dużo prostsze. Czy na tym się kończy i rola tzn. czy w fizyce używamy ich z podobnych względów jak w matematyce ( do rozwiązywania równań )?. Jasnym jest że liczby zespolone zawierają w sobie liczby rzeczywiste w tzw. części rzeczywistej i zawsze daną wielkość fizyczną skalar można przedstawić jako liczbę zespoloną kładąc przy tym tylko założenie, że wartość przedstawia jedynie część rzeczywistą tej liczby, ale czy przypisujemy części urojonej znaczenie fizyczne? Na to pytanie odpowiedź znam tak, ale cóż z tego tak. Jak to wygląda w praktyce i jakie to ma zalety? czy może jest to alternatywnie wygodniejsze zastosowanie dla teorii w której one nie występują a której wynik są równoznaczne? Jutro zabieram się do szukania bliższych informacji na ten temat, ale jeżeli ktoś już posiada jakąkolwiek wiedze na ten temat prosze o podzielenie się nią.
[ Dodano: Sob Cze 11, 2005 6:00 pm ]
Widze, że strasznie ludzi to interesuje tym samym świadczy to o ich podejściu do nauki fizyki i pewnie innych nauk. Pisałem wyżej, że spróbuje czegoś poszukać na temat liczb zespolonych w fizyce i spotkałem je w dwóch książkach z fizyki elementarnej tuż przed nauką o drganiach a związku z zagadnieniem równań różniczkowych liniowych. Rzeczywiście o wiele łatwiej się je rozwiązuje przy użyciu liczb zespolonych jest tylko jeden warunek! musimy domyśleć się rozwiązania, najlepiej jeśli będzie ono funkcją harmoniczną. Wtedy można próbowac je zinterpretować geometrycznie na płaszczyznie zespolonej. Myśle że i część urojona szczególnie w zagadnieniach rezonansu przedstawia sens fizyczny w szególnych przypadkach, ale to na drodze według mnie przypadku.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prędkość, przyspieszenie, czas, droga, temperatura, energia, etc. z mechaniki wielkości fizyczne którym przypisany jest sens, a które mówią nam o czymś.
>>>>bolek biegnie z prędkością 20 km/s, lolek biegnie za nim z prędkością 40 km/s
>> bolek biegnie z prędkościa 20 +bi km/s lolek biegnie za nim z prędkością 40 + di km/s
W tym przypadku część urojona liczby zespolonej jest zupełnie zbędna i nie ma sensu jej stosowanie.
> bolek biegnie z prędkościa a +20i km/s lolek biegnie za nim z prędkością g + 40i km/s
Względna prędkoś h + 20i km/s. Ta prędkość jest urojona, czy zatem sam bieg był urojony innymi słowy czy on się odbiegł?. Jak narazie to nie widze innego zastosowania tych tworów.
Popracuj nad ortografią
[ Dodano: Sob Cze 11, 2005 6:00 pm ]
Widze, że strasznie ludzi to interesuje tym samym świadczy to o ich podejściu do nauki fizyki i pewnie innych nauk. Pisałem wyżej, że spróbuje czegoś poszukać na temat liczb zespolonych w fizyce i spotkałem je w dwóch książkach z fizyki elementarnej tuż przed nauką o drganiach a związku z zagadnieniem równań różniczkowych liniowych. Rzeczywiście o wiele łatwiej się je rozwiązuje przy użyciu liczb zespolonych jest tylko jeden warunek! musimy domyśleć się rozwiązania, najlepiej jeśli będzie ono funkcją harmoniczną. Wtedy można próbowac je zinterpretować geometrycznie na płaszczyznie zespolonej. Myśle że i część urojona szczególnie w zagadnieniach rezonansu przedstawia sens fizyczny w szególnych przypadkach, ale to na drodze według mnie przypadku.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prędkość, przyspieszenie, czas, droga, temperatura, energia, etc. z mechaniki wielkości fizyczne którym przypisany jest sens, a które mówią nam o czymś.
>>>>bolek biegnie z prędkością 20 km/s, lolek biegnie za nim z prędkością 40 km/s
>> bolek biegnie z prędkościa 20 +bi km/s lolek biegnie za nim z prędkością 40 + di km/s
W tym przypadku część urojona liczby zespolonej jest zupełnie zbędna i nie ma sensu jej stosowanie.
> bolek biegnie z prędkościa a +20i km/s lolek biegnie za nim z prędkością g + 40i km/s
Względna prędkoś h + 20i km/s. Ta prędkość jest urojona, czy zatem sam bieg był urojony innymi słowy czy on się odbiegł?. Jak narazie to nie widze innego zastosowania tych tworów.
Popracuj nad ortografią