Strona 1 z 1

przedział ufności, hipoteza

: 1 cze 2021, o 21:40
autor: snopy123
Czas obsługi w okienku bankowym nie powinien mieć dużej wariancji, gdyż w przeciwnym przypadku kolejki mają tendencję do rozrastania się. Bank regularnie sprawdza czas obsługi w okienkach, by oceniać jego wariancję. Obserwacja \(\displaystyle{ 22}\) czasów obsługi losowo wybranych klientów dała wariancję równą \(\displaystyle{ 8\, [\text{minuta}^2 ]}\).
a) Wyznaczyć \(\displaystyle{ 95\%}\) przedział ufności dla wariancji czasu obsługi w okienku bankowym.
b) Na poziomie istotności \(\displaystyle{ \alpha = 0,05}\) zweryfikować hipotezę, że odchylenie standardowe czasu obsługi klienta w okienku bankowym wynosi ponad \(\displaystyle{ 5}\) minut.
Odp.: \(\displaystyle{ 95\%\ (4,74; 16,34)}\).