Gra Colobot pozycja strzelecka
: 11 cze 2020, o 16:01
Witam,
Zacząłem grać w grę z tytułu tematu i napotkałem problem polegający na znalezieniu punktu w przestrzeni.
Gra głównie polega na sterowaniu robotami ręcznie lub pisaniu programów w języku bardzo zbliżonym do c++, dostępne są w nim potęgi pierwiastki oraz funkcje sin,cos,itd.
Mam do dyspozycji programowalnego robota który może się swobodnie przemieszczać. Za pomocą komend mogę określić jego położenie R(x,y,z) jak i położenie mojego przeciwnika pająka P(x,y,z) którego muszę zniszczyć, inną komendą jestem w stanie zmierzyć odległość między dowolnymi dwoma punktami. Aby wykonać misję muszę się zbliżyć na bezpieczną odległość powiedzmy 5m od celu.
szukam funkcji która na podstawie dwóch danych punktów P oraz R jest w stanie wypluć trzeci znajdujący się 5m od punktu P oraz znajdujący się na linii PR.
Program musi działać bez względu na położenie robota i pająka więc stałe wartości odpadają.
Pozdrawiam
Zacząłem grać w grę z tytułu tematu i napotkałem problem polegający na znalezieniu punktu w przestrzeni.
Gra głównie polega na sterowaniu robotami ręcznie lub pisaniu programów w języku bardzo zbliżonym do c++, dostępne są w nim potęgi pierwiastki oraz funkcje sin,cos,itd.
Mam do dyspozycji programowalnego robota który może się swobodnie przemieszczać. Za pomocą komend mogę określić jego położenie R(x,y,z) jak i położenie mojego przeciwnika pająka P(x,y,z) którego muszę zniszczyć, inną komendą jestem w stanie zmierzyć odległość między dowolnymi dwoma punktami. Aby wykonać misję muszę się zbliżyć na bezpieczną odległość powiedzmy 5m od celu.
szukam funkcji która na podstawie dwóch danych punktów P oraz R jest w stanie wypluć trzeci znajdujący się 5m od punktu P oraz znajdujący się na linii PR.
Program musi działać bez względu na położenie robota i pająka więc stałe wartości odpadają.
Pozdrawiam