Czy studiować fizykę i informatykę naraz?

Przygotowanie do egzaminu dojrzałości. Zestawy zadań. Wyniki i przebieg rekrutacji na studia.
Qraven
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 21 gru 2018, o 19:30
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Czy studiować fizykę i informatykę naraz?

Post autor: Qraven »

Witam,

jestem uczniem Technikum Łączności w Gdańsku, na kierunku technik informatyk. Bardzo dobrze czuję się na tym kierunku, a za niedługo wybór studiów. Od dawna interesuję się fizyką, ale czuję, że sam nie mogę w pełni nauczyć się tego co chcę tzn. nie mam pełnych możliwości rozwoju. I tutaj pada moje pytanie, czy opłaca się studiować naraz informatykę oraz fizykę naraz, plus czy są jakieś zawody przyszłościowe związane z fizyką? Nie wiem jednak, czy dam radę studiować 2 tak (jak to mówią) trudne kierunki.

Z góry dziękuje za odpowiedź!
Pozdrawiam
Kordyt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: 21 sie 2014, o 14:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 17 razy
Pomógł: 30 razy

Czy studiować fizykę i informatykę naraz?

Post autor: Kordyt »

Mówi się że nie da rady jedynie parasola w DU otworzyć.

A tak na poważnie, znam ludzi którzy studiowali chemię i fizykę jednocześnie, a chemia jest baaardzo absorbującym czasowo kierunkiem.

Wydaje mi się, że to nie jest problem studiować informatykę i fizykę jednocześnie, zwłaszcza jak później szuka się jakiejś specjalizacji łączącej te dwa kierunki.
Pojęcie "trudny kierunek" jest pojęciem względnym. Dla mnie matematyka nie była trudna, podejrzewam, że fizyka też nie była by trudna ale za to filologia polska była by dla mnie ścianą nie do przejścia. Jak masz zdolności ścisłe to sobie bez problemu poradzisz.
Czy po fizyce jest zatrudnienie tego nie wiem, podejrzewam że marnie z tym jest choć na pewno lepiej niż po matematyce, sam doktorat z fizyki jest o wiele łatwiejszy bo jest nauką w dużym stopniu doświadczalną.
Qraven
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 21 gru 2018, o 19:30
Płeć: Mężczyzna