Strona 1 z 1

Funkcje i zbiory.

: 24 sty 2017, o 20:59
autor: mich12
Proszę o pomoc z tymi zadaniami.
1.
W zbiorze \(\displaystyle{ \ZZ ^{\NN}}\) określamy relację następująco:

\(\displaystyle{ fRg \Leftrightarrow \bigwedge _{n \in \NN} f^{2}(n) = g ^{2}(n)}\) dla \(\displaystyle{ f,g \in \ZZ ^{\NN}}\).

Wskaż zbiór ilorazowy.

2.
Czy zachodzi następująca implikacja: \(\displaystyle{ A \sim B \wedge C \sim D \Rightarrow A \div C \sim B \div D}\)

3.
W zbiorze \(\displaystyle{ \left\{0,1 \right\} ^{\NN}}\) określamy relację w następujący sposób:

\(\displaystyle{ fRg \Leftrightarrow \bigwedge_{ n \in \NN} f(n) \le g(n)}\) dla \(\displaystyle{ f,g \in \left\{ 0,1\right\} ^{\NN}}\).

Sprawdzić, czy istnieje w tym porządku łańcuch skończony lub antyłańcuch nieskończony.

Funkcje i zbiory.

: 24 sty 2017, o 23:39
autor: Jan Kraszewski
Jakieś próby?

JK

Funkcje i zbiory.

: 24 sty 2017, o 23:48
autor: mich12
W pierwszym nawet nie wiem jak się zabrać za klasy abstrakcji, bo tam nie ma tak jakby co podstawić.
W drugim próbowałem brać parę uporządkowaną ale to chyba nie o to chodzi...?
I trzecie też jest dla mnie abstrakcyjne, nie wiem co zrobić nawet :/

Funkcje i zbiory.

: 24 sty 2017, o 23:52
autor: Jan Kraszewski
mich12 pisze:W pierwszym nawet nie wiem jak się zabrać za klasy abstrakcji, bo tam nie ma tak jakby co podstawić.
Nie o to chodzi. Przeczytaj to: 308032.htm#p4974249.
mich12 pisze:W drugim próbowałem brać parę uporządkowaną ale to chyba nie o to chodzi...?
Parę uporządkowaną? W jaki sposób?

Zastanów się, czy to według Ciebie prawda, czy nie.
mich12 pisze:I trzecie też jest dla mnie abstrakcyjne, nie wiem co zrobić nawet :/
No to nie ruszysz dopóki nie zrozumiesz znaczków. Zastanów się, jak ta relacja porządkuje ciągi liczb całkowitych, co to znaczy, że jeden ciąg jest mniejszy od drugiego.

JK

Funkcje i zbiory.

: 25 sty 2017, o 19:42
autor: mich12
Ale w pierwszym żeby wskazać zbiór ilorazowy trzeba znać klasy abstrakcji... A w drugim to tak strzeliłem z tymi parami uporządkowanymi. Jak wypada do tego zadania podejść?

Funkcje i zbiory.

: 26 sty 2017, o 00:11
autor: Jan Kraszewski
mich12 pisze:Ale w pierwszym żeby wskazać zbiór ilorazowy trzeba znać klasy abstrakcji...
A przeczytałeś link? Trzeba zastanowić się, co łączy funkcje równoważne, jaką mają cechę wspólną, a potem zastanowić się, jakie są możliwe wartości tej cechy. Mówiąc kolokwialnie, trzeba zrozumieć, jak ta relacja "działa".
mich12 pisze:A w drugim to tak strzeliłem z tymi parami uporządkowanymi. Jak wypada do tego zadania podejść?
Zrozumieć, o co jest się pytanym. Masz dwie pary zbiorów równolicznych i zastanawiasz się, czy wtedy ich różnice symetryczne są "tak samo duże". W takiej sytuacji zazwyczaj najpierw szukasz kontrprzykładów. Tu warto najpierw uprościć sobie sytuację: przypuść, że wszystkie cztery zbiory są równoliczne (np. przeliczalne) i pamiętaj, że różnica symetryczna zbiorów to to, co je różni.

JK