Strona 2 z 2

Jak pracować z bardzo zdolnym uczniem

: 16 sty 2016, o 22:51
autor: musialmi
Szukaj ambitnych zadań na poziomie podstawówki zamiast dawać podstawowe informacje na poziomie szkoły średniej. To lepiej go rozwinie ;p

Jak pracować z bardzo zdolnym uczniem

: 17 sty 2016, o 10:25
autor: pesel
demon_szybkosci pisze:Dodam, że obecnie mój uczeń jest w 1 klasie szkoły podstawowej...
demon_szybkosci pisze:Gorzej, że nauczyciel okazuje się już stanowczo zbyt słaby...
Tak z ciekawośći, składasz samokrytykę?
demon_szybkosci pisze:Będę bardzo wdzięczny za uwagi dotyczące procesu NAUCZANIA i MOTYWOWANIA ucznia, a nie dotyczące moich kwalifikacji (lub ich braku)
Pytam, ponieważ prosiłeś aby ten temat nie był poruszany, a sam go podejmujesz.

Jak pracować z bardzo zdolnym uczniem

: 17 sty 2016, o 23:40
autor: demon_szybkosci
To nie samokrytyka, lecz OBIEKTYWNA ocena. I nadal podtrzymuję kwestie uwag.

JEŚLI uczeń wyprzedza nauczyciela, a nauczyciel realnie nie może nic z tym zrobić, to czas przekazać ucznia komuś, kto ma takie możliwości. Są pewne sytuacje w których trzeba się pogodzić z tym, że nie jest się omnibusem. Chociaż jest pokusa, aby ciągnąć ucznia - bo tak się człowiek zakolegował, że aż żal opuszczać. Nie tędy jednak droga...

Jak pracować z bardzo zdolnym uczniem

: 17 sty 2016, o 23:52
autor: Milczek
musialmi pisze:Szukaj ambitnych zadań na poziomie podstawówki zamiast dawać podstawowe informacje na poziomie szkoły średniej. To lepiej go rozwinie ;p
Mam wrażenie że Pan celowo pomija tą kwestię.
Jaki cel ma robienie materiału szkoły średniej? Powinien Pan raczej pomóc uczniowi w rozwijaniu kreatywności , rozwiązywaniu ciekawych zagadek, mniej schematycznych zadań. To mu zdecydowanie bardziej się przysłuży niż trzaskanie zadań z funkcji logarytmicznej czy ciągów.
Na materiał ze szkoły średniej będzie czas w liceum/technikum. Moim zdaniem jest to mało ciekawa perspektywa rozwoju, przerabiać to co będzie ponownie wałkowane kilka lat później.
Teraz jest czas na różne kangury, olimpiady gimnazjalne bądź takie na poziomie podstawówki.
Ukryta treść:    

Jak pracować z bardzo zdolnym uczniem

: 2 mar 2016, o 14:29
autor: mol_ksiazkowy
Gaudium_in_litteris napisał(a):

... i ewentualnie nauka gry w szachy ponieważ rozwija logiczne myślenie.

Kojarzysz taką grę, która nazywa się go? Jest lepsza od szachów
No to wobec tego można grać w szachy i w go...?

link dla Prof
Ukryta treść:    

Jak pracować z bardzo zdolnym uczniem

: 3 mar 2016, o 21:52
autor: demon_szybkosci
Mam już pewną wizję tego jak pracować z uczniem zdolnym. Jest to dużo trudniejsze niż początku myślałem, ale pomimo trudności powoli idziemy do przodu.

Natomiast w stwierdzeniu, że przerabiam z uczniem materiał szkoły średniej, chyba zaszło pewne nieporozumienie. Nie realizuję materiału "od deski do deski", lecz wybieram jedynie najbardziej smakowite kąski . Tak samo jak z poziomu gimnazjum czy szkoły podstawowej.

Jeśli natomiast chodzi o wszelkie nietypowe zadania i konkursy, to rzeczywiście tego typu zadania dają BARDZO duże pole do popisu. Dzięki takim zadaniom nie jest niezbędne szukanie zadań, które mogą być wciągające i przy okazji dające dużo satysfakcji dla ucznia jak i nauczyciela.

Tak więc zgodzę się, że najlepszym wyjściem może być poszukiwanie oryginalnych, nietypowych i ambitnych zadań na niższym (niskim) poziomie niż zwykłych zadań na wysokim. Najważniejsze jednak, aby uczeń chciał pracować, bo inaczej to ciężko konia przekonań, aby pił ze źródła (nawet jeśli siłą go do wodopoju ściągnęliśmy).

Jak pracować z bardzo zdolnym uczniem

: 7 mar 2016, o 13:22
autor: Elayne
W formie zabawy pokazać coś co może w przyszłości się przydać, np.: logikę, matematykę arabsko-hinduską lub wendyjską, łamigłówki kowalskie, origami.