Zmienna losowa itp.
: 25 paź 2013, o 17:13
Mam problem z pewnymi zadaniami, nie spotkałam nigdy takich czy ktoś by umiał mi je wytłumaczyć najprościej jak tylko się da, powiedzieć krok po kroku jak je wykonać? Z góry dziękuje za pomoc
Zad.1
Ostrosłup trójkątny stworzono w sposób następujący. Dwa boki trójkąta w podstawie utworzono z losowo podzielonego odcinka \(\displaystyle{ (0,10)}\), kąt między nimi jest z \(\displaystyle{ (0, \frac{\pi}{4})}\). Wysokość ostrosłupa została wylosowana z rozkładu wykładniczego. Losowanie danych jest niezależne od siebie. Obliczyć \(\displaystyle{ EX}\) i \(\displaystyle{ Var}\) objętości.
Zad.2
Obliczyć \(\displaystyle{ EX}\) i \(\displaystyle{ Var}\) liczby pierwiastków wielomianu
\(\displaystyle{ x^{3}+ (B-1)x^{2}-B}\)
gdzie \(\displaystyle{ B+5 \sim \epsilon (3)}\).
Zad.3
\(\displaystyle{ X}\)-zmienna losowa, \(\displaystyle{ X\sim\epsilon(2)}\). Znajdź rozkład zmiennej \(\displaystyle{ Y=X-\left[ X\right]}\) oraz \(\displaystyle{ E(Y)}\). Czy ma rozkład dyskretny?
Zad.4
Po dwóch stronach budynku jest po jednym graczu. Ich zadaniem jest dotarcie do głównego holu. Pierwszy gracz musi pokonać białe, czarne i białe drzwi natomiast drugi gracz czarne,białe i czarne. Każdy gracz dostaje po kluczu białym i czarnym (biały otwiera białe drzwi, a czarny otwiera czarne drzwi). Gracze wkładają biały klucz do prawej kieszeni a czarny do lewej. Losują monetę (pierwsza ma \(\displaystyle{ \frac{1}{2}}\) p-stwo wylosowania orła, a druga moneta ma \(\displaystyle{ \frac{1}{3}}\) wylosowania orła). Gra polega na tym, gracze losują monetę, jak wypadnie orzeł wyjmują z prawej kieszeni klucz, jak reszka to z lewej. Gracz wyjmuje klucz, jak otworzy drzwi gra dalej, jak nie to koniec gry. Przed każdymi drzwiami ponownie losuje monetę i klucz. Gracze spotkali się na głównym holu. Jakie jest prawdopodobieństwo, że wylosowali monetę z \(\displaystyle{ \frac{1}{3}}\) p-stwa.
Zad.1
Ostrosłup trójkątny stworzono w sposób następujący. Dwa boki trójkąta w podstawie utworzono z losowo podzielonego odcinka \(\displaystyle{ (0,10)}\), kąt między nimi jest z \(\displaystyle{ (0, \frac{\pi}{4})}\). Wysokość ostrosłupa została wylosowana z rozkładu wykładniczego. Losowanie danych jest niezależne od siebie. Obliczyć \(\displaystyle{ EX}\) i \(\displaystyle{ Var}\) objętości.
Zad.2
Obliczyć \(\displaystyle{ EX}\) i \(\displaystyle{ Var}\) liczby pierwiastków wielomianu
\(\displaystyle{ x^{3}+ (B-1)x^{2}-B}\)
gdzie \(\displaystyle{ B+5 \sim \epsilon (3)}\).
Zad.3
\(\displaystyle{ X}\)-zmienna losowa, \(\displaystyle{ X\sim\epsilon(2)}\). Znajdź rozkład zmiennej \(\displaystyle{ Y=X-\left[ X\right]}\) oraz \(\displaystyle{ E(Y)}\). Czy ma rozkład dyskretny?
Zad.4
Po dwóch stronach budynku jest po jednym graczu. Ich zadaniem jest dotarcie do głównego holu. Pierwszy gracz musi pokonać białe, czarne i białe drzwi natomiast drugi gracz czarne,białe i czarne. Każdy gracz dostaje po kluczu białym i czarnym (biały otwiera białe drzwi, a czarny otwiera czarne drzwi). Gracze wkładają biały klucz do prawej kieszeni a czarny do lewej. Losują monetę (pierwsza ma \(\displaystyle{ \frac{1}{2}}\) p-stwo wylosowania orła, a druga moneta ma \(\displaystyle{ \frac{1}{3}}\) wylosowania orła). Gra polega na tym, gracze losują monetę, jak wypadnie orzeł wyjmują z prawej kieszeni klucz, jak reszka to z lewej. Gracz wyjmuje klucz, jak otworzy drzwi gra dalej, jak nie to koniec gry. Przed każdymi drzwiami ponownie losuje monetę i klucz. Gracze spotkali się na głównym holu. Jakie jest prawdopodobieństwo, że wylosowali monetę z \(\displaystyle{ \frac{1}{3}}\) p-stwa.