Wybór informatyki, ryzykować i spróbować na UW?

Przygotowanie do egzaminu dojrzałości. Zestawy zadań. Wyniki i przebieg rekrutacji na studia.
95Villain95
Użytkownik
Użytkownik
Podziękował: 1 raz

Post autor: 95Villain95 »

Witam, jestem uczniem 3 liceum, w tym roku zdaję maturę. Moim celem jest pójście na studia informatyczne i w związku z tym mam problem z wyborem przedmiotów zdawanych na maturze. Konkretnie chodzi mi o uczelnie takie jak PW/UW i PWr/UWr. Na pierwszym miejscu chciałbym dostać się do Wawy. I teraz dylemat-zostało mi 8 miesięcy nauki. Na PW - MiNI konieczne będzie zdanie matury rozszerzonej z matmy i fizy w granicach 80 %, do tego język obcy podstawę lub rozszerzenie na przyzwoitym poziomie. Natomiast na UW mogę zrezygnować ze zdawania fizy, bo wynik z matmy rozszerzonej i podstawy to aż 0.8 punktacji. Jednak tutaj już wynik z matmy roz musiałby być rzędu 95, do tego dosyć dobry wynik z podstawy z polaka i angielskiego pod lub roz. I teraz pytanie - lepiej odrzucić fizę, wtedy mam 2 razy więcej czasu na matmę, czy jednak zdawać dwa przedmioty- fizę i matmę na niższy % ? Uważam, że łatwiejszy będzie sposób 1, czyli tylko matma, jednak tutaj jest kolejny haczyk. W przypadku, gdy się nie dostanę na UW to mam lipę później w rekrutacjach na uczelnie typu UWr, PWr czy chociażby P.Poznańska, bo tam przedmiot dodatkowy już się liczy, czyli będę miał 0 pkt i raczej się już tam nie dostanę? Dodatkowo tak sobie myślałem, że w wypadku, gdybym wybrał próbę dostania się na UW, to nie uczę się fizy, tylko matmę-z tego co czytałem, to później fizyka nie jest potrzebna za bardzo na infie, więc bym się jej tylko uczył pod maturę, co trochę zniechęca. Od kilku dni mam dylemat, co wybrać- ryzykować i zdawać tylko maturę roz, po której w wyniku nie dostania się na UW będę już na straconej pozycji, czy wybrać drugą wersję? Proszę pomóżcie, bo od kilku dni mam wielki dylemat. Dodam jeszcze, że z matmy już jestem na jakimś poziomie, natomiast z fizy bym zaczynal prawie od