Problem z zrozumieniem polecenia w zadaniu .

Proste problemy dotyczące wzorów skróconego mnożenia, ułamków, proporcji oraz innych przekształceń.
mikyo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 4 wrz 2011, o 15:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 4 razy

Problem z zrozumieniem polecenia w zadaniu .

Post autor: mikyo » 4 wrz 2011, o 15:26

Mam pewien problem ze zrobieniem jednego zadania .

Treść zadania:

"Ustal, jakie to liczby (zapisz je w systemie dziesiątkowym)"
Przykład
\(\displaystyle{ 100 _{(2)}}\)

Moje pytanie: Mógłby ktoś dać przykład chociaż jeden przykład jak ma wyglądać rozwiązanie tego działania?
Na obojętnie jak opartych liczbach ...

Awatar użytkownika
ares41
Gość Specjalny
Gość Specjalny
Posty: 6499
Rejestracja: 19 sie 2010, o 08:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 142 razy
Pomógł: 922 razy

Problem z zrozumieniem polecenia w zadaniu .

Post autor: ares41 » 4 wrz 2011, o 15:29

Przykład:
\(\displaystyle{ 10110_{(2)}=0 \cdot 2^0+1 \cdot 2^1+1 \cdot 2^2+0 \cdot 2^3+1 \cdot 2^4=22_{(10)}}\)

ODPOWIEDZ