Obliczanie: wektor v, wektor a, a, v, as, an, tor ruchu

Ruch prostoliniowy, po okręgu, krzywoliniowy. rzuty. Praca, energia i moc. Zasady zachowania.
ajus000
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 19 cze 2011, o 20:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów

Obliczanie: wektor v, wektor a, a, v, as, an, tor ruchu

Post autor: ajus000 » 19 cze 2011, o 21:32

Mam podane 3 równania x,y,z:
\(\displaystyle{ x=4t ^{2}+2t ^{2}}\)
\(\displaystyle{ y= t ^{4} + 2t}\)
\(\displaystyle{ z= 5}\)

I mam wyliczyć:
- wektor v
-wektor a
-v
-a
-\(\displaystyle{ a _{s}}\) (przyspieszenie styczne)
-\(\displaystyle{ a _{n}}\) (przyspieszenie normalne)
-tor ruchu
Ostatnio zmieniony 22 cze 2011, o 06:51 przez ares41, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa wiadomości. Całe wyrażenia matematyczne umieszczaj w tagach [latex] [/latex].

kruszewski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6654
Rejestracja: 7 gru 2010, o 16:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Staszów
Podziękował: 37 razy
Pomógł: 1083 razy

Obliczanie: wektor v, wektor a, a, v, as, an, tor ruchu

Post autor: kruszewski » 19 cze 2011, o 22:20

Czy nie ma błędu w pierwszym równaniu?

ajus000
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 19 cze 2011, o 20:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów

Obliczanie: wektor v, wektor a, a, v, as, an, tor ruchu

Post autor: ajus000 » 20 cze 2011, o 12:04

Sam nie wiem...Pan wykładowca daje różne przykłady. Wiem na pewno że pierwszy wyraz bedzie do kwadratu a drugi to może z samym t. Może mógłbyś tak przekształcić to równanie aby się dało to łatwo zrobić??

ODPOWIEDZ