Kilka pytań odnośnie olimpiady

Dla wtajemniczonych;) Największa impreza dla matematyków poniżej studiów, czyli Olimpiada Matematyczna oraz Olimpiada Matematyczna Gimnazjalistów.
Elminster
Użytkownik
Użytkownik
Podziękował: 5 razy

Post autor: Elminster »

Witam.

Jestem uczniem 1 klasy liceum ogólnokształcącego i w przyszłym roku chciałbym spróbować swoich sił w olimpiadzie. Przejżałem już różne tematy na tym forum i na oficjalnej stronie olimpiady, mam jednak kilka pytań - liczę że znajdzie się ktoś kto na nie odpowie. Nie są związane tematycznie ze sobą, ale wszystkie zamieszczam w jednym temacie, żeby nie zaśmiecać forum.

1. Czy w zadaniach na olimpiadzie należy przyjmować, że \(\displaystyle{ 0 \in \mathbb{N}}\) ?? (bo spotkałem się zarówno z zapisem, że liczby naturalne, to całkowite dodatnie, jak i z takim, że całkowite \(\displaystyle{ \ge 0}\)

2. Jest jakiś konkretny, oficjalny spis "teorii" (wzorów, twierdzeń itp.) jakie trzeba znać na olimpiadę? Wiem że zadania opierają się bardziej na logice myślenia niż wiedzy teoretycznej, ale co nieco chyba trzeba wiedzieć.

3. Czy stosując mniej znane twierdzenia i wzory, trzeba dołączać dowody do nich w rozwiązaniu zadania?

4. Jaką książkę polecacie na sam początek nauki do olimpiady (jestem na razie na dość mizernym poziomie - na 6 zadań ze starych I etapów jakie próbowałem robić zrobiłem 1 )

Liczę, na szybkie odpowiedzi i z góry dzięki.
Awatar użytkownika
lina2002
Użytkownik
Użytkownik

Post autor: lina2002 »

Elminster pisze: 2. Jest jakiś konkretny, oficjalny spis "teorii" (wzorów, twierdzeń itp.) jakie trzeba znać na olimpiadę? Wiem że zadania opierają się bardziej na logice myślenia niż wiedzy teoretycznej, ale co nieco chyba trzeba wiedzieć.

3. Czy stosując mniej znane twierdzenia i wzory, trzeba dołączać dowody do nich w rozwiązaniu zadania?