LXIX OM
-
- Użytkownik
- Posty: 817
- Rejestracja: 19 lis 2016, o 23:48
- Płeć: Mężczyzna
- wiek: 21
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 115 razy
LXIX OM
Nie; wyprowadzenie tych wzorów to niepotrzebne zamieszanie, utrudnienie w odbiorze i poza tym jest, zasadniczo, dłuższe. Nie daje żadnego oglądu ani nie daje żadnych możliwości w kontekście tego zadania. To zbędna popisówa lub, w niektórych przypadkach, jak mniemam, brak umiejętności/chęci (akurat tu raczej to drugie) do rozwiązania zadania szkolną metodą (co też nie jest dobre, bo jak się licealiście namiesza matematyką nieszkolną, to później głupoty potrafi pisać...)
- WolfusA
- Użytkownik
- Posty: 208
- Rejestracja: 27 sty 2017, o 19:43
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 17 razy
- Pomógł: 9 razy
LXIX OM
Mam wrażenie, że nawet robienie popisu przed sprawdzającym nie ma sensu, bo gorzej mu się sprawdza, czy ktoś nie zrobił błędu obliczeniowego, a w indukcji wszystko jest na czysto.
- arek1357
- Użytkownik
- Posty: 5750
- Rejestracja: 6 gru 2006, o 09:18
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: blisko
- Podziękował: 132 razy
- Pomógł: 526 razy
LXIX OM
Wypisujesz koleś takie głupoty że mi cię nawet nie żal..., nie chce mi się tego nawet komentować,Nie; wyprowadzenie tych wzorów to niepotrzebne zamieszanie, utrudnienie w odbiorze i poza tym jest, zasadniczo, dłuższe. Nie daje żadnego oglądu ani nie daje żadnych możliwości w kontekście tego zadania. To zbędna popisówa lub, w niektórych przypadkach, jak mniemam,
jest dużo krótsze, ale co tam brnij w swoich dziwactwach...
Ostatnio na forum pojawia się niestety coraz więcej dziwaków...
-
- Użytkownik
- Posty: 1114
- Rejestracja: 26 paź 2008, o 19:43
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 23 razy
- Pomógł: 157 razy
LXIX OM
W mojej ocenie obie metody są równoprawne.
Gdyby nie były, autorzy w rozwiązaniu wzorcowym nie wspominaliby o tym, że rozwiązywanie takich rekurencji było w jakimś dodatku do którejś z broszurek. Z OMem to tak jest, że jak raz w historii OMa coś było gdzieś na którejś olimpiadzie / Zwardoniach / dodatkach do broszurek to można to stosować i potem tego wymagać od uczestników...
A że dłuższe rozwiązanie to nie ma znaczenia. Pałowanie geometrii analitycznie / na zespolonych też pewnie bywa długie i niczego nie wnosi, ale jak ktoś nie umie inaczej to musi tak.
Gdyby nie były, autorzy w rozwiązaniu wzorcowym nie wspominaliby o tym, że rozwiązywanie takich rekurencji było w jakimś dodatku do którejś z broszurek. Z OMem to tak jest, że jak raz w historii OMa coś było gdzieś na którejś olimpiadzie / Zwardoniach / dodatkach do broszurek to można to stosować i potem tego wymagać od uczestników...
A że dłuższe rozwiązanie to nie ma znaczenia. Pałowanie geometrii analitycznie / na zespolonych też pewnie bywa długie i niczego nie wnosi, ale jak ktoś nie umie inaczej to musi tak.
-
- Użytkownik
- Posty: 817
- Rejestracja: 19 lis 2016, o 23:48
- Płeć: Mężczyzna
- wiek: 21
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 115 razy
LXIX OM
Dużo krótsze? Chciałbym zobaczyć to "krótkie rozwiązanie". Prawda jest taka, że najpierw trzeba wyprowadzić postać rekurencyjną i w oparciu o nią (bądź o wyprowadzony z niej wzór jawny) udowodnić tezę. To pierwsze z pogrubionego fragmentu zajmuje 4 linijki, to drugie w takim razie ile?arek1357 pisze:Wypisujesz koleś takie głupoty że mi cię nawet nie żal..., nie chce mi się tego nawet komentować,Nie; wyprowadzenie tych wzorów to niepotrzebne zamieszanie, utrudnienie w odbiorze i poza tym jest, zasadniczo, dłuższe. Nie daje żadnego oglądu ani nie daje żadnych możliwości w kontekście tego zadania. To zbędna popisówa lub, w niektórych przypadkach, jak mniemam,
jest dużo krótsze, ale co tam brnij w swoich dziwactwach...
Ostatnio na forum pojawia się niestety coraz więcej dziwaków...
- arek1357
- Użytkownik
- Posty: 5750
- Rejestracja: 6 gru 2006, o 09:18
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: blisko
- Podziękował: 132 razy
- Pomógł: 526 razy
LXIX OM
W zadaniu siódmym wystarczy zauważyć, że liczba chromatyczna w kolorowaniu krawędziowym takiego grafu to dwa...W zadaniu 8 trzeba narysować okręgi o promieniu minimum 0,5 o środkach w tychże punktach, zadanie 5-te to banalne czwartego mi się nie chciało robić...
ale co do czwartego to raczej chyba trzeba korzystać z takiego warunku:
"Kulę da się wpisać w ostrosłup, gdy w podstawę da się wpisać okrąg, oraz prosta przechodząca przez wierzchołek ostrosłupa i środek okręgu jest prostopadła do podstawy..."
ale co do czwartego to raczej chyba trzeba korzystać z takiego warunku:
"Kulę da się wpisać w ostrosłup, gdy w podstawę da się wpisać okrąg, oraz prosta przechodząca przez wierzchołek ostrosłupa i środek okręgu jest prostopadła do podstawy..."
-
- Użytkownik
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 paź 2015, o 15:23
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomógł: 3 razy
LXIX OM
Uzupełniając - w szóstym wystarczy narysować prostą przechodzącą przez środek kuli wpisanej oraz nienależący do postawy wierzchołek ostrosłupa, a następnie rozważyć objętości pewnych par ostrosłupów. Piąte zadanie jest nieodróżnialne od zwykłych zadań licealnych.
- timon92
- Użytkownik
- Posty: 1665
- Rejestracja: 6 paź 2008, o 16:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 7 razy
- Pomógł: 476 razy
LXIX OM
to niezwykle ciekawy warunek, skąd go wytrzasnąłeś?arek1357 pisze:"Kulę da się wpisać w ostrosłup, gdy w podstawę da się wpisać okrąg, oraz prosta przechodząca przez wierzchołek ostrosłupa i środek okręgu jest prostopadła do podstawy..."
-
- Użytkownik
- Posty: 817
- Rejestracja: 19 lis 2016, o 23:48
- Płeć: Mężczyzna
- wiek: 21
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 115 razy
LXIX OM
Co to za bzdura. Przecież ten ostrosłup może nawet nie mieć wierzchołka nad podstawą, tylko poza nią i spełniać warunki zadania O_o Ba! W podstawę nie musi być wpisywalne koło.
Ogólnie, 3 z 4 zadań zrobionych (oczywiście 5, 6, 8). Nie były mega trudne, szczególnie to 5.
Ogólnie, 3 z 4 zadań zrobionych (oczywiście 5, 6, 8). Nie były mega trudne, szczególnie to 5.
- Sylwek
- Użytkownik
- Posty: 2716
- Rejestracja: 21 maja 2007, o 14:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 160 razy
- Pomógł: 657 razy
LXIX OM
Z tego, co ja widziałem wśród moich uczniów:
5. - Sposób 1.:
5. - Sposób 2.:
6. - Sposób 1.:
6. - Sposób 2.:
7. - Pytanie pomocnicze:
7. - Raczej jedyny słuszny sposób:
8. - Pomysł:
8. - Blef:
8. - Sposób 1. - pewnie firmowy, bo poza tym sposobem powiązanie 2017 z 35 nie jest optymalne:
8. - Sposób 2.:
8. - Sposób 3. - dla ciekawych: