Strona 2 z 2

Narysuj w naturalnej wielkości

: 1 lis 2015, o 21:47
autor: kerajs
Zważywszy na to, że autor twierdzi:
Dario1 pisze:A co do zadania to przepisałem je poprawnie
to Twoje przypuszczenia są mniej prawdopodobne od moich.

Ale trzymam kciuki aby Twoja wersja okazała się prawdziwa bo temat okaże się jeszcze zabawniejszy niż był wcześniej.

Narysuj w naturalnej wielkości

: 5 lis 2015, o 23:59
autor: Dario1
Tak jak wspomniałem wcześniej zadanie przepisałem poprawnie. Nie ma w książce do niego żadnego rysunku, ani słowa "foremny" w zadaniu. Nie ma też informacji o prostopadłości jakichkolwiek boków ani nie ma podanej długości. A w odpowiedziach do tego zadania jest, że przekrojem jest kwadrat, którego bok ma długość \(\displaystyle{ \frac{1}{2}|AB|}\). Także nie posądzaj mnie kerajs o takie rzeczy. Więc jeśli już z czegoś beka to nie ze mnie tylko raczej z tego zadania z książki. Chociaż i tak nie wiem czy to takie śmieszne. Zatem widocznie wynikła jakaś pomyłka. Ale ja nie odpowiadam za treść zadań z książek które przepisuje. Podejrzewam, że autorzy zapomnieli dodać słowa "foremny" w treści zadania, jest to bowiem chyba najmniejsza zmiana, aby odpowiedź była na miejscu. Jak chcesz mogę Ci podać co to za książka.

Narysuj w naturalnej wielkości

: 6 lis 2015, o 16:22
autor: kerajs
@Dario 1
Chętnie poznam skąd pochodzi to zadanie. I podaj też rok wydania.

@norwimaj
1. Dopiero w edycji widać jak pracochłonny był ten obrazek.
2.
norwimaj pisze: Wystarczy, że krawędzie \(\displaystyle{ AC}\) i \(\displaystyle{ BD}\) będą prostopadłe i równej długości.
-- 1 lis 2015, o 20:57 --
1. \(\displaystyle{ AC\bot BD,}\)
Rozumiem ideę która stoi za tym zapisem, jednak czy dla rozłącznych krawędzi /odcinków /prostych zachodzi prostopadłość?

Narysuj w naturalnej wielkości

: 7 lis 2015, o 23:33
autor: Dario1
kerajs-"Matematyka w szkole średniej-powtórzenie i zbiór zadań"-Karol Szymański, Norbert Dróbka,
Wydawnictwa Naukowo-Techniczne Warszawa 1993, 1995.

Narysuj w naturalnej wielkości

: 8 lis 2015, o 13:54
autor: norwimaj
kerajs pisze:Rozumiem ideę która stoi za tym zapisem, jednak czy dla rozłącznych krawędzi /odcinków /prostych zachodzi prostopadłość?
Tak, w przypadku prostych skośnych można mówić o prostopadłości, a nawet o mierze kąta pomiędzy tymi prostymi. Przesuwamy jedną z prostych równolegle tak, aby się przecięła z drugą prostą i wtedy mierzymy kąt pomiędzy dwiema prostymi na płaszczyźnie.

Pewnie rzeczywiście w treści zapomniano o słowie "foremny", aczkolwiek warto wiedzieć, że nie jest to jedyna możliwość.