jełop pisze:a jezeli policzyłem zadanie z środkowa wszystko dobrze,, tylko ze jako cos30 dałem 0,5 i tak liczyłem do konca, to beda jakies punkty ?
Matura z matematyki 2011 - poziom rozszerzony
-
- Użytkownik
- Posty: 408
- Rejestracja: 8 gru 2009, o 20:19
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
- Podziękował: 140 razy
- Pomógł: 8 razy
Matura z matematyki 2011 - poziom rozszerzony
Matura z matematyki 2011 - poziom rozszerzony
\(\displaystyle{ \frac{a}{a-c} + \frac{b}{b-c} = \frac{a(b-c)+b(a-c)}{(a-c)(b-c)} = \frac{(2c-b)(b-c)+b(2c-b-c)}{(a-c)(b-c)} = \frac{(2c-b)(b-c)+b(c-b)}{(2c-b-c)(b-c)} = \frac{(2c-b)(b-c)-b(b-c)}{(c-b)(b-c)} = \frac{2c-2b}{c-b} = 2}\)
-
- Użytkownik
- Posty: 48
- Rejestracja: 16 lis 2010, o 16:26
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 2 razy
Matura z matematyki 2011 - poziom rozszerzony
Ale dupek jestem, glupie bledy zrobilem! ale spoko 80% bdzie ;dsmigol pisze:chozz, bo masz przecież 6a+6a+6h=24.
-- 5 maja 2011, 19:12 --
gonia654, jeśli przekształcenia są równoważne i napisałaś, że były równoważne, to to jest dowód.
Matura z matematyki 2011 - poziom rozszerzony
Czyli bez dopisku przekształcenia są równoważne 0 pkt?
-
- Użytkownik
- Posty: 16328
- Rejestracja: 26 lis 2008, o 20:14
- Płeć: Kobieta
- Podziękował: 35 razy
- Pomógł: 3248 razy
Matura z matematyki 2011 - poziom rozszerzony
\(\displaystyle{ a+b=2c \Rightarrow c= \frac{a+b}{2}}\)
\(\displaystyle{ \frac{a}{a - c}+ \frac{b}{b - c} = \frac{a}{a-\frac{a+b}{2}} + \frac{b}{b-\frac{a+b}{2}} = \frac{a}{ \frac{a-b}{2} } + \frac{b}{ \frac{b-a}{2} }= \frac{2a}{a-b} + \frac{2b}{b-a}=\frac{2a}{a-b} -\frac{2b}{a-b}= \frac{2a-2b}{a-b} = \frac{2(a-b)}{a-b}=2}\)
\(\displaystyle{ \frac{a}{a - c}+ \frac{b}{b - c} = \frac{a}{a-\frac{a+b}{2}} + \frac{b}{b-\frac{a+b}{2}} = \frac{a}{ \frac{a-b}{2} } + \frac{b}{ \frac{b-a}{2} }= \frac{2a}{a-b} + \frac{2b}{b-a}=\frac{2a}{a-b} -\frac{2b}{a-b}= \frac{2a-2b}{a-b} = \frac{2(a-b)}{a-b}=2}\)
- smigol
- Użytkownik
- Posty: 3454
- Rejestracja: 20 paź 2007, o 23:10
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 89 razy
- Pomógł: 353 razy
Matura z matematyki 2011 - poziom rozszerzony
jełop, raczej nie licz na to, że wykwalifikowany egzaminator udzieli Ci odpowiedzi. Nie wiem czy jest coś takiego jak błąd rzeczowy przy ocenianiu matur z matematyki. Wydaje mi się, że to jest jako błąd rachunkowy traktowane i tam Ci utną za wynik i odpowiedź pewnie. Ale to jest tylko 'wydaje mi się'.
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 maja 2010, o 14:49
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: mazowieckie
Matura z matematyki 2011 - poziom rozszerzony
jeśli w kombi napisałem \(\displaystyle{ 8*7*6*5*4*7^3}\) czyli policzyłem rozróżniając te same liczby to są szanse na jakiś punkt czy 0 i dziękuje? :> Nie bardzo wiem jakby mieli przyznawać te 4 punkty, więc może za poprawną część \(\displaystyle{ 7^3}\) coś mi się "należy....
-
- Użytkownik
- Posty: 1994
- Rejestracja: 20 lis 2007, o 18:52
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 52 razy
- Pomógł: 271 razy
Matura z matematyki 2011 - poziom rozszerzony
oj no nie taki diabel straszny maturka bardzo przyjemna... duzo dowodow. To co kangurki lubia najbardziej
powiedzci mi tylko prosze jedna rzecz bo po prosty cos mnie trafia z ta podstawowa. Czy jezeli mamy monotonicznosc to tam SERIO powinno byc domkniete ? przeciez w tamtym punkcie funkcja nie jest malejaca. A jezeli tak to z drugiej strony mozna by bylo powiedziec ze jest rosnaca wiec co wtedy ? jest rosnaca i majelaca jednoczesnie ? nie mozliwe...
powiedzci mi tylko prosze jedna rzecz bo po prosty cos mnie trafia z ta podstawowa. Czy jezeli mamy monotonicznosc to tam SERIO powinno byc domkniete ? przeciez w tamtym punkcie funkcja nie jest malejaca. A jezeli tak to z drugiej strony mozna by bylo powiedziec ze jest rosnaca wiec co wtedy ? jest rosnaca i majelaca jednoczesnie ? nie mozliwe...
Matura z matematyki 2011 - poziom rozszerzony
Zad z liczbami:
\(\displaystyle{ \frac{7^{3}* 8!}{2!* 3 !}}\)
Losujemy 2 dwójki i 3 trójki. To jest 1 po 1. Z pozostałych 7 liczb losujemy ze zwracaniem 3 razy. 7 do 3. 8 liczb można ustawić na 8 silnia sposobów. Należy podzielić całość przez 2 silnia i 3 silnia, ponieważ jeśli zamieni się miejscami 2 i 3 to ciągle jest ta sama liczba.
Wynik: 1 152 480
\(\displaystyle{ \frac{7^{3}* 8!}{2!* 3 !}}\)
Losujemy 2 dwójki i 3 trójki. To jest 1 po 1. Z pozostałych 7 liczb losujemy ze zwracaniem 3 razy. 7 do 3. 8 liczb można ustawić na 8 silnia sposobów. Należy podzielić całość przez 2 silnia i 3 silnia, ponieważ jeśli zamieni się miejscami 2 i 3 to ciągle jest ta sama liczba.
Wynik: 1 152 480
Ostatnio zmieniony 5 maja 2011, o 19:21 przez Anatema, łącznie zmieniany 5 razy.
- smigol
- Użytkownik
- Posty: 3454
- Rejestracja: 20 paź 2007, o 23:10
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 89 razy
- Pomógł: 353 razy
Matura z matematyki 2011 - poziom rozszerzony
Słowo maksymalne w wyrażeniu 'maksymalnej długości przedział' załatwi sprawę.przeciez w tamtym punkcie funkcja nie jest malejaca.
Matura z matematyki 2011 - poziom rozszerzony
Moze to troche bezczelne, sugerowac ze wszyscy maja zle zadanie.
Ale mnie nurtuje pytanie: Rozumiem ze jak sobie wyciagneliscie ten 2sin^2x w 4 to pozniej podzieliliscie przez 1-cosx ? Czy inaczej ?
Jezeli ktos dzielil, to niech mi powie jakim prawem, skoro 1-cosx w tym wypadku moze byc rowne zero
nie umiem uzywac tego latexa
czy moj sposob jest bledny:
bardzo bym prosil o sprawdzenie, to jest krotkie rownanie.
Ale mnie nurtuje pytanie: Rozumiem ze jak sobie wyciagneliscie ten 2sin^2x w 4 to pozniej podzieliliscie przez 1-cosx ? Czy inaczej ?
Jezeli ktos dzielil, to niech mi powie jakim prawem, skoro 1-cosx w tym wypadku moze byc rowne zero
nie umiem uzywac tego latexa
czy moj sposob jest bledny:
bardzo bym prosil o sprawdzenie, to jest krotkie rownanie.
Ostatnio zmieniony 5 maja 2011, o 19:30 przez bloodian, łącznie zmieniany 1 raz.
Matura z matematyki 2011 - poziom rozszerzony
a jesli jeszcze inaczej zrobiłam, bo porostu sprowadziłam do wspólnego mianownika, a potem przekształcałam jak zwykle równanie, do póki na koncu nie uzyskałam wyniki 2c=a+b ? Zero za całosc dostane ? ;o
-
- Użytkownik
- Posty: 1994
- Rejestracja: 20 lis 2007, o 18:52
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 52 razy
- Pomógł: 271 razy
Matura z matematyki 2011 - poziom rozszerzony
No ale jezeli sie juz czepiac to dlugosc przedzialo (a,b) jest taka sama jak <a,b> wiec nie wiem dlaczego nalezalo to tam zawszec... jak sie robilo monotonicznosc funkcji to zawsze byl przedzial nie domkniety no ale trudno... 100 nie bedzie w takim razie... zeby chodziac z poszerzenia bylo
Matura z matematyki 2011 - poziom rozszerzony
dla \(\displaystyle{ 1-cosx=0}\) możesz rozważyć osobnobloodian pisze:Moze to troche bezczelne, sugerowac ze wszyscy maja zle zadanie.
Ale mnie nurtuje pytanie: Rozumiem ze jak sobie wyciagneliscie ten 2sin^2x w 4 to pozniej podzieliliscie przez 1-cosx ? Czy inaczej ?
Jezeli ktos dzielil, to niech mi powie jakim prawem, skoro 1-cosx w tym wypadku moze byc rowne zero