Witam, zacząłem właśnie powtarzać materiał z analizy matematycznej i w ramach odświeżenia pamięci chciałbym prosić Was o małą pomoc. Na początek coś tak trywialnego jak wykresy. Problem polega na tym gdy x dąży do jakieś granicy po + lub -. Nie bardzo wiem jak to rozrysować wtedy, co pewnie niektórym wydaje się trywialne
Przykłady (czytaj pod nimi):
A) \(\displaystyle{ \lim_{x \rightarrow 2-} f(x) = + \infty}\)
B) \(\displaystyle{ \lim_{x \rightarrow 2+} f(x) = 1}\)
C) \(\displaystyle{ \lim_{x \rightarrow 0+} f(x) = (1 - lnx)}\)
D) \(\displaystyle{ \lim_{x \rightarrow 0-} f(x) = + \infty}\)
Wystarczy jak ktoś chociaż pokaże mi 1 góra 2. Podałem więcej przykładów coby ktoś chętny pomóc wybrał sobie. Pozdrawiam Z góry dziękuję za pomoc, i pozdrawiam wszystkich na forum.
Naszkicuj wykres funkcji takiej że:
- Althorion
- Użytkownik
- Posty: 4541
- Rejestracja: 5 kwie 2009, o 18:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 9 razy
- Pomógł: 662 razy
Naszkicuj wykres funkcji takiej że:
\(\displaystyle{ -}\) -> dąży z lewej strony, \(\displaystyle{ +}\) -> dąży z prawej strony.
Czyli, trywializując, odpowiedni z lewej lub z prawej strony (może być z obu, jak Ci nikt w zadaniu nie zakazał) wykres sobie "idzie" gdzie trzeba.
Czyli, trywializując, odpowiedni z lewej lub z prawej strony (może być z obu, jak Ci nikt w zadaniu nie zakazał) wykres sobie "idzie" gdzie trzeba.
Naszkicuj wykres funkcji takiej że:
No dla Mikiego to zrobię
1)\(\displaystyle{ f(x) = \frac{ x}{x-2}}\)
2) \(\displaystyle{ f(x) = x+1}\)
3) bez sensu
4) Podobnie jak 1)
Na tych funkcjach sobie zrób rysunki i zobaczysz na czym to polega
1)\(\displaystyle{ f(x) = \frac{ x}{x-2}}\)
2) \(\displaystyle{ f(x) = x+1}\)
3) bez sensu
4) Podobnie jak 1)
Na tych funkcjach sobie zrób rysunki i zobaczysz na czym to polega
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 sie 2010, o 14:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pod pierwiastkiem
Naszkicuj wykres funkcji takiej że:
@miodzio1988 Co do 3 przykładu wziąłem go z książki. Ogólnie dzięki zaraz zobaczę co i jak.