Błąd? Gdzie ?
-
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: 3 sie 2009, o 21:40
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 5 razy
Błąd? Gdzie ?
Wyznacz dziedzinę funkcji:
y= \(\displaystyle{ \frac{3x ^{2}+1 }{x ^{2}+6x+9 } - \frac{1}{ \sqrt{2-x} }}\)
Więc rozwiązuję to zadanie, a odp. nie zgadza się z tą, podaną na końcu książki.
\(\displaystyle{ x ^{2} + 6x+9 \neq 0 \Leftrightarrow x \neq 3}\)
\(\displaystyle{ x \in R / (3)}\)
\(\displaystyle{ \sqrt{2-x} > 0}\) , czyli \(\displaystyle{ x < 2}\)
Więc cześć wspólna tych zbiorów to \(\displaystyle{ x \in ( - \infty ;-3) \cup (-3; 2)}\)
Nie wiem, gdzie popełniłem błąd. A propos, da się do zadanie rozwiązać bez zastosowania równań( nierówności) kwadratowych, bo jak przeglądam książkę, to do tego rozdziału, nie było jeszcze mowy o rozwiązywaniu takich równań, nierówności ?
y= \(\displaystyle{ \frac{3x ^{2}+1 }{x ^{2}+6x+9 } - \frac{1}{ \sqrt{2-x} }}\)
Więc rozwiązuję to zadanie, a odp. nie zgadza się z tą, podaną na końcu książki.
\(\displaystyle{ x ^{2} + 6x+9 \neq 0 \Leftrightarrow x \neq 3}\)
\(\displaystyle{ x \in R / (3)}\)
\(\displaystyle{ \sqrt{2-x} > 0}\) , czyli \(\displaystyle{ x < 2}\)
Więc cześć wspólna tych zbiorów to \(\displaystyle{ x \in ( - \infty ;-3) \cup (-3; 2)}\)
Nie wiem, gdzie popełniłem błąd. A propos, da się do zadanie rozwiązać bez zastosowania równań( nierówności) kwadratowych, bo jak przeglądam książkę, to do tego rozdziału, nie było jeszcze mowy o rozwiązywaniu takich równań, nierówności ?
Ostatnio zmieniony 10 sie 2010, o 16:14 przez Althorion, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Temat umieszczony w złym dziale.
Powód: Temat umieszczony w złym dziale.
Błąd? Gdzie ?
Tu jest błąd . Powinno być \(\displaystyle{ x \neq -3}\)\(\displaystyle{ x ^{2} + 6x+9 \neq 0 \Leftrightarrow x \neq 3}\)
Da. Wzory skróconego mnożeniaA propos, da się do zadanie rozwiązać bez zastosowania
równań( nierówności) kwadratowych,
-
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: 3 sie 2009, o 21:40
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 5 razy
Błąd? Gdzie ?
.miodzio1988 pisze:Tu jest błąd . Powinno być \(\displaystyle{ x \neq -3}\)
To literówka, w sumie zbiorów jest poprawnie zaznaczone.
-
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: 3 sie 2009, o 21:40
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 5 razy
Błąd? Gdzie ?
No dobra, to wyrażenia dało się przedstawić w postaci wzoru skróconego mnożenia, a np. \(\displaystyle{ x ^{2}+2x-3,}\)nie da się przedstawić metodą grupowania ani za pomocą wzoru skróconego mnożenia.
Można tylko pokombinować \(\displaystyle{ x(x+2) \neq 3 \Leftrightarrow x =1}\)
Można tylko pokombinować \(\displaystyle{ x(x+2) \neq 3 \Leftrightarrow x =1}\)
Ostatnio zmieniony 10 sie 2010, o 16:39 przez Micha?12345, łącznie zmieniany 2 razy.
Błąd? Gdzie ?
\(\displaystyle{ x(x+2) \neq 3 \Leftrightarrow x = 1}\)
Można grupować wyrazy. A co za problem nauczyć się deltę liczyć?
Ostatnio zmieniony 10 sie 2010, o 16:41 przez miodzio1988, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: 3 sie 2009, o 21:40
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 5 razy
Błąd? Gdzie ?
To równoważność, a znaki mi się pomyliły. Żaden problem, ale zadania powinny być tak wymyślane, aby można je było zrobić, dysponując zdobytą na lekcjach wiedzą.
-
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: 3 sie 2009, o 21:40
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 5 razy
Błąd? Gdzie ?
Jak Ty to robisz, jak czytam na wspak, to to widzę, ale nie wiem, jak to zwinąć w iloczyn dwóch liczb.Kamil_B pisze:Np. \(\displaystyle{ x ^{2}+2x-3=(x+1)^2 -4=(x+3)(x-1)}\)
Błąd? Gdzie ?
Na to :
\(\displaystyle{ x ^{2}+2x}\)
patrzy i widzi, że są to dwa składniki wzoru skróconego mnożenia. Reszta to dodanie (odjęcie) odpowiedniego składnika tak aby równość była prawdziwa.
A tak naprawdę to Kamil ma dar
\(\displaystyle{ x ^{2}+2x}\)
patrzy i widzi, że są to dwa składniki wzoru skróconego mnożenia. Reszta to dodanie (odjęcie) odpowiedniego składnika tak aby równość była prawdziwa.
A tak naprawdę to Kamil ma dar
-
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: 3 sie 2009, o 21:40
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 5 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: 3 sie 2009, o 21:40
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 5 razy
Błąd? Gdzie ?
Nie, ale \(\displaystyle{ \sqrt{4} =2 \vee -2}\)-- 10 sie 2010, o 16:55 --Skąd On wiedział, co podstawić pod b ?
-
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: 3 sie 2009, o 21:40
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 5 razy
Błąd? Gdzie ?
Nie, ale ja jestem głupi, chodziło mi\(\displaystyle{ (-2) ^{2} =4}\), cofam pytanie.
-- 10 sie 2010, o 16:59 --
A dlaczego ?
-- 10 sie 2010, o 17:00 --
Tylko może być dwa \(\displaystyle{ \sqrt{x ^{2} } = \left|x \right|}\)
-- 10 sie 2010, o 17:01 --
Chyba Ci chodziło o to , że obojętnie co podstawię, nie ?
-- 10 sie 2010, o 16:59 --
A dlaczego ?
-- 10 sie 2010, o 17:00 --
Tylko może być dwa \(\displaystyle{ \sqrt{x ^{2} } = \left|x \right|}\)
-- 10 sie 2010, o 17:01 --
Chyba Ci chodziło o to , że obojętnie co podstawię, nie ?