Pragnę przypomnieć o zasadach panujących w tego rodzaju tematach. Nie dyskutujemy o tym, kto zrobił ile zadań i o ich stopniu trudności do zakończenia części korespondencyjnej. Przypominam, że poważne naruszenie tych zaleceń skutkować będzie banem.
Biel124,
Ja też w miarę. Generalnie traktuję to raczej jako przygotowanie do prawdziwej olimpiady, zalążek mojej przygody, aniżeli początek zmagań i ciężkiej pracy. Moja szkoła dopiero w tym roku szkolnym dowiedziała się, że istnieje coś takiego jak OMJ i pierwszy raz organizuje jeden z etapów konkursu na szczeblu wyższym niż wojewódzki. W zasadzie to szczerze liczyłem na to, że podejmą się zorganizowania części testowej, ale jako że w czerwcu nikt nawet o niej nie wspomniał, to odpuściłem sobie przygotowania przez okres wakacyjny, powiedziałem sobie: "po co mam to teraz rozgrzebywać, jeżeli ostatecznie się na to nie zdecydują". Do dzisiejszego testu przygotowywałem się w gruncie rzeczy tylko przez resztę ubiegłego dnia, na zadania z części korespondencyjnej co jakiś czas spoglądałem i opracowałem już szkic rozwiązania do każdego zadania. Jeśli uda mi się dojść do finału, to fajnie, jeżeli nie, to trudno.
Od razu do finału to chyba się nie dostaniesz, jest jeszcze drugi etap o ile nic nie zmieniło się od czasów OMG, a wątpię.
Szkoda że nie przygotowywałeś się wcześniej, fakt że szkoła ma taki konkurs gdzieś nie oznacza że byś nie brał udziału, mają obowiązek zapewnić ci transport do szkoły gdzie odbywa się test, wystarczyłoby żebyś zgłosił chęć uczestnictwa do nauczyciela, no a w najgorszym razie wybrałbyś się na taki test we własnym zakresie(w co wątpie, raczej by ci to bez problemu załatwili).
Rafsaf pisze:Od razu do finału to chyba się nie dostaniesz, jest jeszcze drugi etap o ile nic nie zmieniło się od czasów OMG, a wątpię.
Spokojnie, mam tego świadomość.
Rafsaf pisze:Szkoda że nie przygotowywałeś się wcześniej, fakt że szkoła ma taki konkurs gdzieś nie oznacza że byś nie brał udziału, mają obowiązek zapewnić ci transport do szkoły gdzie odbywa się test, wystarczyłoby żebyś zgłosił chęć uczestnictwa do nauczyciela, no a w najgorszym razie wybrałbyś się na taki test we własnym zakresie(w co wątpie, raczej by ci to bez problemu załatwili).
Moim priorytetem do czasu aż dowiedziałem się, że jednak organizują tę część testową, był kuratoryjny i postanowiłem sobie, że za skrypty ze strony OMJ wezmę się po wszystkim i potraktuję to jako solidny pierwszy krok w stronę OM. Ale w związku ze zaistniałym zwrotem akcji moje plany przybrały inny obrót i będę musiał te dwie sprawy jakoś ze sobą pogodzić, bo zależy mi na obu.-- 28 wrz 2018, o 21:54 --Jak tam wyniki u Was?
Zadania odrobinę trudniejsze niż rok temu, ale nie jakoś bardzo w moim odczuciu.
Skala trudności wg mnie jest taka:
Zadania łatwe: 1, 2, 3, 6, 10.
Zadania średnie: 4, 5, 8, 11, 14.
Zadania trudne: 7, 9, 12, 13, 15.
Najtrudniejszym było 12c).
Miałbym 15/15 (chociaż zajęło mi to więcej niż 75 minut), ale jestem za stary na to, żeby w OMJcie uczestniczyć. Ale zadanka według mnie fajne, w szczególności 4, 12 i 15.
To fantastycznie, gratuluję. Ja niestety z ciężkim sercem muszę wyznać, że mam całe 5 punktów mniej. Nie najgorszy wynik, biorąc pod uwagę to, że pierwszy raz brałem w tym udział, ale mogło być lepiej.
Jest w ogóle sens brać się za część korespondencyjną z 10 punktami? Średnia w moim województwie dla uczniów SP - 5,98. Wynik wyższy lub równy mojemu uzyskało 11,63% (1299) wszystkich uczniów biorących udział. Progi kwalifikacyjne do poszczególnych etapów będą ustalane oddzielnie dla SP i gimnazjów, więc nie wiem, czy druga informacja jest szczególnie przydatna.
Jest, i to ogromny, bo to jest bardzo dobry wynik. Zresztą - jak nie wyślesz, to się nie dowiesz. Ja tylko przekonuję, że warto nie przepuszczać okazji.