Proszę o pomoc z tymi zadaniami.
1.
W zbiorze \(\displaystyle{ \ZZ ^{\NN}}\) określamy relację następująco:
\(\displaystyle{ fRg \Leftrightarrow \bigwedge _{n \in \NN} f^{2}(n) = g ^{2}(n)}\) dla \(\displaystyle{ f,g \in \ZZ ^{\NN}}\).
Wskaż zbiór ilorazowy.
2.
Czy zachodzi następująca implikacja: \(\displaystyle{ A \sim B \wedge C \sim D \Rightarrow A \div C \sim B \div D}\)
3.
W zbiorze \(\displaystyle{ \left\{0,1 \right\} ^{\NN}}\) określamy relację w następujący sposób:
\(\displaystyle{ fRg \Leftrightarrow \bigwedge_{ n \in \NN} f(n) \le g(n)}\) dla \(\displaystyle{ f,g \in \left\{ 0,1\right\} ^{\NN}}\).
Sprawdzić, czy istnieje w tym porządku łańcuch skończony lub antyłańcuch nieskończony.
Funkcje i zbiory.
Funkcje i zbiory.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2017, o 23:39 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Poprawa wiadomości.
Powód: Poprawa wiadomości.
-
- Administrator
- Posty: 34427
- Rejestracja: 20 mar 2006, o 21:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 4 razy
- Pomógł: 5218 razy
Funkcje i zbiory.
W pierwszym nawet nie wiem jak się zabrać za klasy abstrakcji, bo tam nie ma tak jakby co podstawić.
W drugim próbowałem brać parę uporządkowaną ale to chyba nie o to chodzi...?
I trzecie też jest dla mnie abstrakcyjne, nie wiem co zrobić nawet :/
W drugim próbowałem brać parę uporządkowaną ale to chyba nie o to chodzi...?
I trzecie też jest dla mnie abstrakcyjne, nie wiem co zrobić nawet :/
-
- Administrator
- Posty: 34427
- Rejestracja: 20 mar 2006, o 21:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 4 razy
- Pomógł: 5218 razy
Funkcje i zbiory.
Nie o to chodzi. Przeczytaj to: 308032.htm#p4974249.mich12 pisze:W pierwszym nawet nie wiem jak się zabrać za klasy abstrakcji, bo tam nie ma tak jakby co podstawić.
Parę uporządkowaną? W jaki sposób?mich12 pisze:W drugim próbowałem brać parę uporządkowaną ale to chyba nie o to chodzi...?
Zastanów się, czy to według Ciebie prawda, czy nie.
No to nie ruszysz dopóki nie zrozumiesz znaczków. Zastanów się, jak ta relacja porządkuje ciągi liczb całkowitych, co to znaczy, że jeden ciąg jest mniejszy od drugiego.mich12 pisze:I trzecie też jest dla mnie abstrakcyjne, nie wiem co zrobić nawet :/
JK
Funkcje i zbiory.
Ale w pierwszym żeby wskazać zbiór ilorazowy trzeba znać klasy abstrakcji... A w drugim to tak strzeliłem z tymi parami uporządkowanymi. Jak wypada do tego zadania podejść?
-
- Administrator
- Posty: 34427
- Rejestracja: 20 mar 2006, o 21:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 4 razy
- Pomógł: 5218 razy
Funkcje i zbiory.
A przeczytałeś link? Trzeba zastanowić się, co łączy funkcje równoważne, jaką mają cechę wspólną, a potem zastanowić się, jakie są możliwe wartości tej cechy. Mówiąc kolokwialnie, trzeba zrozumieć, jak ta relacja "działa".mich12 pisze:Ale w pierwszym żeby wskazać zbiór ilorazowy trzeba znać klasy abstrakcji...
Zrozumieć, o co jest się pytanym. Masz dwie pary zbiorów równolicznych i zastanawiasz się, czy wtedy ich różnice symetryczne są "tak samo duże". W takiej sytuacji zazwyczaj najpierw szukasz kontrprzykładów. Tu warto najpierw uprościć sobie sytuację: przypuść, że wszystkie cztery zbiory są równoliczne (np. przeliczalne) i pamiętaj, że różnica symetryczna zbiorów to to, co je różni.mich12 pisze:A w drugim to tak strzeliłem z tymi parami uporządkowanymi. Jak wypada do tego zadania podejść?
JK