wartość najczęstsza
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 mar 2015, o 17:25
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 1 raz
wartość najczęstsza
Witam,
mam daną zbiorowość podzieloną wg tabeli
x n
poniżej 5 -> 1
5-10 -> 25
10-15 -> 40
15-20 -> 40
powyżej 20 -> 4
Jak w takim przedziale rozdzielczym obliczyć dominantę?
Gosia
mam daną zbiorowość podzieloną wg tabeli
x n
poniżej 5 -> 1
5-10 -> 25
10-15 -> 40
15-20 -> 40
powyżej 20 -> 4
Jak w takim przedziale rozdzielczym obliczyć dominantę?
Gosia
wartość najczęstsza
Przyjąłbym, że dominantą jest \(\displaystyle{ 15}\). Masz dwie sąsiednie najliczniejsze klasy. Można by też połączyć dwa najwyższe słupki histogramu i zrobić odpowiedni rysunek. Pewnie wiesz jak graficznie wyznaczamy dominantę. To będzie na korzyść, bo dominanta przesunie się w lewo, a widać, że w lewo są klasy liczniejsze.
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 mar 2015, o 17:25
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 1 raz
wartość najczęstsza
Tak. Oczywiście w szeregach z klasami nierównej długości stosuje się czasem inne przeliczenia, liczebności zastępuje się nieco innymi poddanymi korekcie. Zależy co Ci jest potrzebne, jaka precyzja. Ale w klasach 10-20 jest \(\displaystyle{ 80/110=73\%}\) elementów próby. Wystarczy aby dobrze przybliżyć dominantę wartością \(\displaystyle{ 15}\).
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 mar 2015, o 17:25
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 1 raz
wartość najczęstsza
Czy mogłabym prosić o wyjaśnienie tego przybliżenia dominanty
całość zadania dotyczyła trzech podanych przedziałów rozdzielczych z takimi samymi klasami tylko różnymi liczebnościami, miałam obliczyć przeciętną wartość cechy dla każdego szeregu , dobierając odpowiedni parametr
całość zadania dotyczyła trzech podanych przedziałów rozdzielczych z takimi samymi klasami tylko różnymi liczebnościami, miałam obliczyć przeciętną wartość cechy dla każdego szeregu , dobierając odpowiedni parametr
wartość najczęstsza
Formalnie dominanty się tu nie wyznacza, bo mamy dwie najliczniejsze klasy. Ale ponieważ sąsiadują z sobą, szkoda się wycofywać. Dlatego proponowałem połączenie dwóch najliczniejszych klas w jedną i takie postępowanie, jak w graficznej metodzie wyznaczania dominanty: narysuj histogram, potem odcinek o końcach \(\displaystyle{ (10,25),(20,40)}\) i drugi o końcach \(\displaystyle{ (10,40),(20,4)}\). Napisz równania tych odcinków i wyznacz z nich współrzędną \(\displaystyle{ x}\) punktu przecięcia. To proponuję przyjąć za dominantę. Będzie nieco niżej niż \(\displaystyle{ 15}\).
Jeśli potrzebujesz mimo wszystko jeszcze inaczej, muszę odesłać Cię do literatury mówiącej o szeregach rozdzielczych przedziałowych z klasami nierównej rozpiętości. Ale sądzę, że w obu podejściach wyniki będą bardzo zbliżone.
Jeśli potrzebujesz mimo wszystko jeszcze inaczej, muszę odesłać Cię do literatury mówiącej o szeregach rozdzielczych przedziałowych z klasami nierównej rozpiętości. Ale sądzę, że w obu podejściach wyniki będą bardzo zbliżone.
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 mar 2015, o 17:25
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 1 raz
wartość najczęstsza
Dziękuję
równań prostych przechodzących przez dane punkty i z punktu przecięcia tych dwóch prostych wyszła mi w przybliżeniu warość 14,84
równań prostych przechodzących przez dane punkty i z punktu przecięcia tych dwóch prostych wyszła mi w przybliżeniu warość 14,84
wartość najczęstsza
No a wzięcie środka wspólnej klasy to \(\displaystyle{ 15}\). Widzisz, że różnice są minimalne
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 mar 2015, o 17:25
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 1 raz
wartość najczęstsza
Mam w takim razie jeszcze jedno zadanie odnośnie modalnej
obliczyć modalną w podanym poniżej szeregu :
X N
0-14 -> 10
14-21 -> 30
21-42 -> 51
42 -49 -> 15
49-56 -> 10
56-60 -> 5
Należy zwrócić uwagę na różne rozpiętości przedziałów klasowych.
obliczyć modalną w podanym poniżej szeregu :
X N
0-14 -> 10
14-21 -> 30
21-42 -> 51
42 -49 -> 15
49-56 -> 10
56-60 -> 5
Należy zwrócić uwagę na różne rozpiętości przedziałów klasowych.
wartość najczęstsza
Tu moja wiedza jeszcze nie sięga, tzn. z marszu nie odpowiem. Chodzi o skorygowanie liczebności natężeniami liczebności, jak tu: ... Gg&cad=rja
Ale sam musiałbym się dokształcić.
Kod: Zaznacz cały
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=
Ale sam musiałbym się dokształcić.