Zapis liczby przy użyciu innych liczb
Zapis liczby przy użyciu innych liczb
Siemka
Moja 12-letnia siostra ma problem zadaniem. Sam nie potrafię jej pomóc mimo zamiłowania do matmy, dlatego pytam tutaj
Mianowicie, polecenie brzmi: "Zapisz liczbę 100 za pomocą czterech jedynek"
Z góry dzięki za pomoc!
Pozdrawiam
Moja 12-letnia siostra ma problem zadaniem. Sam nie potrafię jej pomóc mimo zamiłowania do matmy, dlatego pytam tutaj
Mianowicie, polecenie brzmi: "Zapisz liczbę 100 za pomocą czterech jedynek"
Z góry dzięki za pomoc!
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 3 mar 2015, o 18:02 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Temat umieszczony w złym dziale.
Powód: Temat umieszczony w złym dziale.
-
- Użytkownik
- Posty: 1596
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 17:56
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Podziękował: 11 razy
- Pomógł: 248 razy
Zapis liczby przy użyciu innych liczb
Polecenie nie ma kompletnie sensu.
Proszę podać dokładną treść zadania. Jeśli to jest dokładna treść podana przez nauczyciela, to ów nauczyciel powinien rozważyć zmianę zawodu.
Proszę podać dokładną treść zadania. Jeśli to jest dokładna treść podana przez nauczyciela, to ów nauczyciel powinien rozważyć zmianę zawodu.
Zapis liczby przy użyciu innych liczb
Dokładna treść to: "Napisz liczbę 100 za pomocą czterech jedynek, używając do tego nawiasów i znaków działań". Wybaczcie, niedopatrzenie
-
- Użytkownik
- Posty: 1596
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 17:56
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Podziękował: 11 razy
- Pomógł: 248 razy
Zapis liczby przy użyciu innych liczb
ok, proszę bardzo:
\(\displaystyle{ 1 \cdot (1100100)_2 = (100)_{10}}\)
dam sobie uciąć metkę od koszuli, że nie o to chodzi, ale są cztery jedynki
a pani "nauczycielka" niech sama się nauczy składać sensowne polecenia
\(\displaystyle{ 1 \cdot (1100100)_2 = (100)_{10}}\)
dam sobie uciąć metkę od koszuli, że nie o to chodzi, ale są cztery jedynki
a pani "nauczycielka" niech sama się nauczy składać sensowne polecenia
-
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 22 lut 2013, o 19:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 84 razy
- Pomógł: 45 razy
Zapis liczby przy użyciu innych liczb
Pani,Panie Gourango , myślę że 12-latków standardowo w szkole podstawowej raczej nie uczy się zapisywać liczb w postaci binarnej, radząc nauczycielowi się dokształcić nie pomagamy koledze wyżej.
Moja propozycja :
\(\displaystyle{ 11 = \frac{11^1}{1}}\) .
Moja propozycja :
\(\displaystyle{ 11 = \frac{11^1}{1}}\) .
Ostatnio zmieniony 3 mar 2015, o 16:55 przez Milczek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 1596
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 17:56
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Podziękował: 11 razy
- Pomógł: 248 razy
Zapis liczby przy użyciu innych liczb
Milczek, "panie", do kobiety to mi jednak trochę brakuje (tak około jednego chromosomu X)
wiem, że się nie uczy tego, ale kobieta nie potrafi wyraźnie zadać polecenia to niech idzie kopać rowy a nie uczyć w szkole, jak nauczyciel ma intelekt kłębka wełny to co ma potem z tych uczniów wyrosnąć?
wiem, że się nie uczy tego, ale kobieta nie potrafi wyraźnie zadać polecenia to niech idzie kopać rowy a nie uczyć w szkole, jak nauczyciel ma intelekt kłębka wełny to co ma potem z tych uczniów wyrosnąć?
-
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 22 lut 2013, o 19:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 84 razy
- Pomógł: 45 razy
Zapis liczby przy użyciu innych liczb
Lecz uważasz że takimi odpowiedziami dużo wnosisz do pytania które przedstawił MaBed98? Na pewno nie drugim postem który nie wnosi absolutnie nic do tematu ale oczywiście Cię rozumiem. Lecz myślę że powinniśmy takimi opiniami rzucać w odpowiednim temacie a nie tym który takim chyba nie jest. Nie róbmy offtopu , a jeśli chcesz pogadać o absurdach i przydatnych reformach w edukacji to stwórz odpowiedni dla siebie temat do takich rozmów albo zapraszam na pw. Z chęcią porozmawiam a może i czegoś się nauczę .
A co do tematu aby własnie nie tworzyć offtopu dodatkowe trzy propozycje:
\(\displaystyle{ 11=11\cdot1\cdot1}\) lub \(\displaystyle{ 11= \frac{11\cdot1}{1}}\) lub \(\displaystyle{ 11= \frac{11}{1\cdot1}}\) . Wariacje z nawiasami pozostawiam Tobie.
A co do tematu aby własnie nie tworzyć offtopu dodatkowe trzy propozycje:
\(\displaystyle{ 11=11\cdot1\cdot1}\) lub \(\displaystyle{ 11= \frac{11\cdot1}{1}}\) lub \(\displaystyle{ 11= \frac{11}{1\cdot1}}\) . Wariacje z nawiasami pozostawiam Tobie.
Ostatnio zmieniony 3 mar 2015, o 17:42 przez Zahion, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Symbol mnożenia to \cdot.
Powód: Symbol mnożenia to \cdot.
Zapis liczby przy użyciu innych liczb
Hmm, albo ja nie rozumiem, albo Ty @Milczek
Zadanie polega mniej więcej na tym, że musisz mnożąc, dzieląc, dodając itd. cztery jedynki uzyskać liczbę 100 Ale może nie rozumiem Twoich zapisów
Zadanie polega mniej więcej na tym, że musisz mnożąc, dzieląc, dodając itd. cztery jedynki uzyskać liczbę 100 Ale może nie rozumiem Twoich zapisów
-
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 22 lut 2013, o 19:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 84 razy
- Pomógł: 45 razy
Zapis liczby przy użyciu innych liczb
Gouranga,
ps. Chodzi im po głowie ten temat i po przemyśleniu muszę jeszcze dopisać żeby nie było jakichś niejasności że oczywiście masz racje.
Ale ten temat nie jest od tego lecz pomijając takie formalności to zgadzam się w 100%.
A po 2. Druga wersja polecenia dla mnie. jest już w 100% zrozumiała.-- 3 mar 2015, o 17:29 --MaBed98, Nie wiem dlaczego ale po przeczytaniu ciągle myślałem o \(\displaystyle{ 11}\). Jak coś wymyślę to napiszę.
ps. Chodzi im po głowie ten temat i po przemyśleniu muszę jeszcze dopisać żeby nie było jakichś niejasności że oczywiście masz racje.
Ale ten temat nie jest od tego lecz pomijając takie formalności to zgadzam się w 100%.
A po 2. Druga wersja polecenia dla mnie. jest już w 100% zrozumiała.-- 3 mar 2015, o 17:29 --MaBed98, Nie wiem dlaczego ale po przeczytaniu ciągle myślałem o \(\displaystyle{ 11}\). Jak coś wymyślę to napiszę.
-
- Użytkownik
- Posty: 1674
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 21:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: lubelskie
- Podziękował: 6 razy
- Pomógł: 354 razy
Zapis liczby przy użyciu innych liczb
Milczek, dla mnie też "Druga wersja polecenia jest już w 100% zrozumiała".
MaBed98 przeprosił za niedopatrzenie, a po tym i tak dostało się nauczycielce "niech idzie kopać rowy a nie uczyć w szkole, jak nauczyciel ma intelekt kłębka wełny to co ma potem z tych uczniów wyrosnąć".
Mam tylko nadzieję, że na co dzień w domach nie używa się wobec nauczycieli takich sformułowań, bo co potem z tych dzieci wyrośnie?
A wracając do zadania, to mogłaby być fajna zabawa, jak wymyślać kolejne liczby naturalne stosując np. same jedynki, same dwójki itd.
Z pięciu jedynek by wyszło: \(\displaystyle{ 100=(11-1) ^{1+1}}\)
MaBed98 przeprosił za niedopatrzenie, a po tym i tak dostało się nauczycielce "niech idzie kopać rowy a nie uczyć w szkole, jak nauczyciel ma intelekt kłębka wełny to co ma potem z tych uczniów wyrosnąć".
Mam tylko nadzieję, że na co dzień w domach nie używa się wobec nauczycieli takich sformułowań, bo co potem z tych dzieci wyrośnie?
A wracając do zadania, to mogłaby być fajna zabawa, jak wymyślać kolejne liczby naturalne stosując np. same jedynki, same dwójki itd.
Z pięciu jedynek by wyszło: \(\displaystyle{ 100=(11-1) ^{1+1}}\)
-
- Administrator
- Posty: 34487
- Rejestracja: 20 mar 2006, o 21:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 4 razy
- Pomógł: 5220 razy
Zapis liczby przy użyciu innych liczb
Z pięciu jedynek to ja umiem prościej: \(\displaystyle{ 100=111-11}\)...
JK
JK
Zapis liczby przy użyciu innych liczb
Taaak, no z pięciu jedynek to wpadłem bez problemu
Tylko... cztery? Kurczę, nie mam pojęcia jak to zrobić xD
Tylko... cztery? Kurczę, nie mam pojęcia jak to zrobić xD
-
- Użytkownik
- Posty: 4618
- Rejestracja: 8 lis 2009, o 10:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Racibórz
- Pomógł: 866 razy
Zapis liczby przy użyciu innych liczb
Dziwna propozycja rozwiązania. Są wprawdzie cztery jedynki, ale są dodatkowo cztery zera. Gdyby oprócz czterech jedynek mogły być inne cyfry, to zadanie byłoby banalne:Gouranga pisze:ok, proszę bardzo:
\(\displaystyle{ 1 \cdot (1100100)_2 = (100)_{10}}\)
dam sobie uciąć metkę od koszuli, że nie o to chodzi, ale są cztery jedynki
a pani "nauczycielka" niech sama się nauczy składać sensowne polecenia
\(\displaystyle{ 1 \cdot 1 \cdot 1 \cdot 100}\)
Zapis liczby przy użyciu innych liczb
Hah, jakbym mógł sobie dobrać dwa zera to życie byłoby proste
Ale dzięki za odpowiedź
Ale dzięki za odpowiedź
-
- Użytkownik
- Posty: 4618
- Rejestracja: 8 lis 2009, o 10:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Racibórz
- Pomógł: 866 razy
Zapis liczby przy użyciu innych liczb
To nie było rozwiązanie tylko komentarz do tego co napisał Gouranga.