Zapisz nie używając symboli wartości bezwzględnej.
\(\displaystyle{ \left| 1,(41) - \sqrt{2} \right| =\\ \\
\left| \frac{\sqrt2}{3} - 0,3\right| =\\ \\
\left| 3\pi - 9,4 \right| =}\)
Mógłby mi ktoś to rozwiązać i napisać jak to rozwiązał, gdyż ja naprawdę z matematyki siedzę,a po wytłumaczeniu jak te przykłady zrobić, powinienem potrafić także resztę... Przepraszam za nieużywanie LaTeX-a, gdyż będę się teraz brał za Jego instrukcję... Z góry dziękuję.
Zapisz nie używając symboli wartości bezwzględnej.
Zapisz nie używając symboli wartości bezwzględnej.
Ostatnio zmieniony 8 wrz 2011, o 17:30 przez Lbubsazob, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Niepoprawnie napisany kod LaTeX-a. Proszę zapoznaj się z http://matematyka.pl/178502.htm .
Powód: Niepoprawnie napisany kod LaTeX-a. Proszę zapoznaj się z http://matematyka.pl/178502.htm .
-
- Użytkownik
- Posty: 4438
- Rejestracja: 17 kwie 2007, o 13:44
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 12 razy
- Pomógł: 1313 razy
Zapisz nie używając symboli wartości bezwzględnej.
W każdej z różnic porównaj wartość odjemnej i odjemnika, by ustalić znak liczby między znakami wartości bezwzględnej, a następnie zapisz liczbę (wynik) bez użycia wartości bezwzględnej.
Przykład:
a) \(\displaystyle{ |\sqrt{2}-1,4|=\sqrt{2}-1,4}\), gdyż \(\displaystyle{ \sqrt{2}>1,4}\);
b) \(\displaystyle{ |1,7-\sqrt{3}|=\sqrt{3}-1,7}\), gdyż \(\displaystyle{ 1,7<\sqrt{3}}\).
Przykład:
a) \(\displaystyle{ |\sqrt{2}-1,4|=\sqrt{2}-1,4}\), gdyż \(\displaystyle{ \sqrt{2}>1,4}\);
b) \(\displaystyle{ |1,7-\sqrt{3}|=\sqrt{3}-1,7}\), gdyż \(\displaystyle{ 1,7<\sqrt{3}}\).
- yorgin
- Użytkownik
- Posty: 12762
- Rejestracja: 14 paź 2006, o 12:09
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 17 razy
- Pomógł: 3440 razy
Zapisz nie używając symboli wartości bezwzględnej.
Jeśli masz policzyć \(\displaystyle{ \left| a-b\right|}\) gdzie \(\displaystyle{ a,b}\) dowolne liczby rzeczywiste, to musisz sprawdzić, która z nich jest większa.
I tak:
Jeśli \(\displaystyle{ a\geq b}\), to \(\displaystyle{ \left| a-b\right| =a-b}\)
Jeśli natomiast \(\displaystyle{ a<b}\), to \(\displaystyle{ \left| a-b\right| =b-a}\)
Dla przykładu nr 3.
\(\displaystyle{ a=3\pi, b=9,4}\)
\(\displaystyle{ a> 9,42478 > b=9,4}\)
Zatem
\(\displaystyle{ \left| 3\pi - 9,4\right| = 3\pi -9,4}\)
I tak:
Jeśli \(\displaystyle{ a\geq b}\), to \(\displaystyle{ \left| a-b\right| =a-b}\)
Jeśli natomiast \(\displaystyle{ a<b}\), to \(\displaystyle{ \left| a-b\right| =b-a}\)
Dla przykładu nr 3.
\(\displaystyle{ a=3\pi, b=9,4}\)
\(\displaystyle{ a> 9,42478 > b=9,4}\)
Zatem
\(\displaystyle{ \left| 3\pi - 9,4\right| = 3\pi -9,4}\)
Ostatnio zmieniony 8 wrz 2011, o 17:44 przez yorgin, łącznie zmieniany 1 raz.
- yorgin
- Użytkownik
- Posty: 12762
- Rejestracja: 14 paź 2006, o 12:09
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 17 razy
- Pomógł: 3440 razy
Zapisz nie używając symboli wartości bezwzględnej.
Przyznaję że zapis użyty przeze mnie na odpowiednim poziomie by nie przeszedł. Oczywiście poprawiłem zapis, ale użyłem przybliżenia, gdyż na poziomie szkoły średniej tak się zawsze robi
- yorgin
- Użytkownik
- Posty: 12762
- Rejestracja: 14 paź 2006, o 12:09
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 17 razy
- Pomógł: 3440 razy
Zapisz nie używając symboli wartości bezwzględnej.
Tych nawyków uczą w szkole, niestety. Czasem i na studiach też każą stosować paskudne przybliżenia (zasłyszało się kiedyś takie przypadki).
Na szczęście na moich studiach do przybliżania wartości \(\displaystyle{ \pi}\) używa się liczby \(\displaystyle{ \pi}\)
Na szczęście na moich studiach do przybliżania wartości \(\displaystyle{ \pi}\) używa się liczby \(\displaystyle{ \pi}\)