Proste działanie.

Proste problemy dotyczące wzorów skróconego mnożenia, ułamków, proporcji oraz innych przekształceń.
ILikeSpam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 4 wrz 2011, o 21:48
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: JJ
Podziękował: 2 razy

Proste działanie.

Post autor: ILikeSpam »

Siemka.
Wypadało by się przedstawić lecz mam mało czasu
Przejdę do rzeczy:
Jak wykonywać działania tego typu \(\displaystyle{ (-8) \cdot (-9)}\) ?
Oraz prosiłbym o rozwiązanie tego działania:
\(\displaystyle{ 6{,}8 \cdot 3 + (-28) :4=}\) ( Oraz prosiłbym o wytłumaczenie jak je zrobić)


PS. Z matematyki miałem piątkę, ale niestety zapomniałem podstaw.

PS2. Zależy mi na czasie
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2011, o 22:15 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nieczytelny zapis - brak LaTeX-a. Proszę zapoznać się z instrukcją: http://matematyka.pl/latex.htm .
szw1710

Proste działanie.

Post autor: szw1710 »

Kolego, slang młodzieżowy tu się nie stosuje. Słowo "Siemka" zastąpiłbym przez "Dzień dobry" bądź "Witam" itp. Poza tym na Forum obowiązuje LaTeX. A co to znaczy, że zależy Ci na czasie. My jesteśmy społecznością uprawiającą matematykę z zamiłowania, a nie pogotowiem ratunkowym.

\(\displaystyle{ (-1)\cdot(-1)=1,}\) dlatego \(\displaystyle{ (-8)\cdot(-9)=(-1)\cdot(-1)\cdot8\cdot 9=72.}\)

W drugim najpierw pomnóż i podziel, potem dodaj wyniki.
ILikeSpam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 4 wrz 2011, o 21:48
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: JJ
Podziękował: 2 razy

Proste działanie.

Post autor: ILikeSpam »

Tak więc bardzo przepraszam. Myślałem, że społeczność tego forum posiada choć troszkę "luzu". Jak widać nie.
Przejdę do tematu.

Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem to wygląda to tak : \(\displaystyle{ (-5) \times (-6) =}\) Więc mnożymy \(\displaystyle{ 5 \times 6}\) i dodajemy z przodu - tak?
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2011, o 22:14 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nieczytelny zapis - brak LaTeX-a. Proszę zapoznać się z instrukcją: http://matematyka.pl/latex.htm .
szw1710

Proste działanie.

Post autor: szw1710 »

\(\displaystyle{ (-5)\cdot(-6)=5\cdot 6=30.}\)

\(\displaystyle{ 5\cdot(-6)=-30.}\)

Pojęcie "luzu" nie oznacza akceptacji slangu młodzieżowego. Wiesz, różne osoby tu piszą. Od uczniów przez studentów, po osoby z poważnymi tytułami naukowymi. Nie wiesz, kto Ci odpowiada, ani z kim rozmawiasz. Dlatego potrzeba porządnego języka.

Stosuj LaTeX. Następnym razem ostrzegę za brak LaTeX-a.
ILikeSpam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 4 wrz 2011, o 21:48
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: JJ
Podziękował: 2 razy

Proste działanie.

Post autor: ILikeSpam »

W takie sytuacji nie wiem co powiedzieć aby was nie urazić, więc powiem, że chyba źle zrozumiałem.

Myślałem, że \(\displaystyle{ (-5) \times (-6) = -30}\)
Patrząc na Pana wypowiedź domyślam się iż źle zrozumiałem i wynik powinien wynosić \(\displaystyle{ 30}\).
Który jest prawidłowy?
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2011, o 22:28 przez ares41, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Nieczytelny zapis - brak LaTeX-a. Proszę zapoznać się z instrukcją: http://matematyka.pl/latex.htm .
anna_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16328
Rejestracja: 26 lis 2008, o 20:14
Płeć: Kobieta
Podziękował: 35 razy
Pomógł: 3247 razy

Proste działanie.

Post autor: anna_ »

Jeżeli mnożysz parzystą ilość liczb ujemnych otrzymujesz liczbę dodatnią.
Jeżeli mnożysz nieparzystą ilość liczb ujemnych otrzymujesz liczbę ujemną.

(Dwa "minusy" dają "plus")
ODPOWIEDZ