Siemka.
Wypadało by się przedstawić lecz mam mało czasu
Przejdę do rzeczy:
Jak wykonywać działania tego typu \(\displaystyle{ (-8) \cdot (-9)}\) ?
Oraz prosiłbym o rozwiązanie tego działania:
\(\displaystyle{ 6{,}8 \cdot 3 + (-28) :4=}\) ( Oraz prosiłbym o wytłumaczenie jak je zrobić)
PS. Z matematyki miałem piątkę, ale niestety zapomniałem podstaw.
PS2. Zależy mi na czasie
Proste działanie.
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 4 wrz 2011, o 21:48
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: JJ
- Podziękował: 2 razy
Proste działanie.
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2011, o 22:15 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nieczytelny zapis - brak LaTeX-a. Proszę zapoznać się z instrukcją: http://matematyka.pl/latex.htm .
Powód: Nieczytelny zapis - brak LaTeX-a. Proszę zapoznać się z instrukcją: http://matematyka.pl/latex.htm .
Proste działanie.
Kolego, slang młodzieżowy tu się nie stosuje. Słowo "Siemka" zastąpiłbym przez "Dzień dobry" bądź "Witam" itp. Poza tym na Forum obowiązuje LaTeX. A co to znaczy, że zależy Ci na czasie. My jesteśmy społecznością uprawiającą matematykę z zamiłowania, a nie pogotowiem ratunkowym.
\(\displaystyle{ (-1)\cdot(-1)=1,}\) dlatego \(\displaystyle{ (-8)\cdot(-9)=(-1)\cdot(-1)\cdot8\cdot 9=72.}\)
W drugim najpierw pomnóż i podziel, potem dodaj wyniki.
\(\displaystyle{ (-1)\cdot(-1)=1,}\) dlatego \(\displaystyle{ (-8)\cdot(-9)=(-1)\cdot(-1)\cdot8\cdot 9=72.}\)
W drugim najpierw pomnóż i podziel, potem dodaj wyniki.
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 4 wrz 2011, o 21:48
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: JJ
- Podziękował: 2 razy
Proste działanie.
Tak więc bardzo przepraszam. Myślałem, że społeczność tego forum posiada choć troszkę "luzu". Jak widać nie.
Przejdę do tematu.
Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem to wygląda to tak : \(\displaystyle{ (-5) \times (-6) =}\) Więc mnożymy \(\displaystyle{ 5 \times 6}\) i dodajemy z przodu - tak?
Przejdę do tematu.
Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem to wygląda to tak : \(\displaystyle{ (-5) \times (-6) =}\) Więc mnożymy \(\displaystyle{ 5 \times 6}\) i dodajemy z przodu - tak?
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2011, o 22:14 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nieczytelny zapis - brak LaTeX-a. Proszę zapoznać się z instrukcją: http://matematyka.pl/latex.htm .
Powód: Nieczytelny zapis - brak LaTeX-a. Proszę zapoznać się z instrukcją: http://matematyka.pl/latex.htm .
Proste działanie.
\(\displaystyle{ (-5)\cdot(-6)=5\cdot 6=30.}\)
\(\displaystyle{ 5\cdot(-6)=-30.}\)
Pojęcie "luzu" nie oznacza akceptacji slangu młodzieżowego. Wiesz, różne osoby tu piszą. Od uczniów przez studentów, po osoby z poważnymi tytułami naukowymi. Nie wiesz, kto Ci odpowiada, ani z kim rozmawiasz. Dlatego potrzeba porządnego języka.
Stosuj LaTeX. Następnym razem ostrzegę za brak LaTeX-a.
\(\displaystyle{ 5\cdot(-6)=-30.}\)
Pojęcie "luzu" nie oznacza akceptacji slangu młodzieżowego. Wiesz, różne osoby tu piszą. Od uczniów przez studentów, po osoby z poważnymi tytułami naukowymi. Nie wiesz, kto Ci odpowiada, ani z kim rozmawiasz. Dlatego potrzeba porządnego języka.
Stosuj LaTeX. Następnym razem ostrzegę za brak LaTeX-a.
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 4 wrz 2011, o 21:48
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: JJ
- Podziękował: 2 razy
Proste działanie.
W takie sytuacji nie wiem co powiedzieć aby was nie urazić, więc powiem, że chyba źle zrozumiałem.
Myślałem, że \(\displaystyle{ (-5) \times (-6) = -30}\)
Patrząc na Pana wypowiedź domyślam się iż źle zrozumiałem i wynik powinien wynosić \(\displaystyle{ 30}\).
Który jest prawidłowy?
Myślałem, że \(\displaystyle{ (-5) \times (-6) = -30}\)
Patrząc na Pana wypowiedź domyślam się iż źle zrozumiałem i wynik powinien wynosić \(\displaystyle{ 30}\).
Który jest prawidłowy?
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2011, o 22:28 przez ares41, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Nieczytelny zapis - brak LaTeX-a. Proszę zapoznać się z instrukcją: http://matematyka.pl/latex.htm .
Powód: Nieczytelny zapis - brak LaTeX-a. Proszę zapoznać się z instrukcją: http://matematyka.pl/latex.htm .
-
- Użytkownik
- Posty: 16328
- Rejestracja: 26 lis 2008, o 20:14
- Płeć: Kobieta
- Podziękował: 35 razy
- Pomógł: 3247 razy
Proste działanie.
Jeżeli mnożysz parzystą ilość liczb ujemnych otrzymujesz liczbę dodatnią.
Jeżeli mnożysz nieparzystą ilość liczb ujemnych otrzymujesz liczbę ujemną.
(Dwa "minusy" dają "plus")
Jeżeli mnożysz nieparzystą ilość liczb ujemnych otrzymujesz liczbę ujemną.
(Dwa "minusy" dają "plus")