[C++] program zamieniający tekst na pisany wielkimi literami
- Quaerens
- Użytkownik
- Posty: 2489
- Rejestracja: 5 wrz 2007, o 13:36
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 439 razy
- Pomógł: 181 razy
[C++] program zamieniający tekst na pisany wielkimi literami
C czy C++? No rzeczywiście jak ktoś dobrze napisał co kto lubi z tym. Chodź jakbym miał wypisywać różnicę to naprawdę wiele by mi to tutaj zajęło...
[C++] program zamieniający tekst na pisany wielkimi literami
soku11:
Tłumaczę kodem autora? Przyjąłem, że autor nie chciał pobierać więcej niż ustaloną, statyczną ilość znaków.
Well, trudno zdefiniować zmienną w pętli w C bez trybu c99/std99 w gcc
Przykład aplikacji korzystających z wydajniejszych i nieprzenośnych wstawek z asma? Jasne: gmp, silniki 3d - SSE (chociaż tutaj akurat jest wybór pomiędzy inline assemby a wbudowanymi funkcjami udostepnianymi w headerze xmmintrin.h).
Iteratory? Przyznaję - napisałem to akurat niepotrzebnie.
Pytasz o kruczki składniowe? Proszę uprzejmie: ... -languages
Tłumaczę kodem autora? Przyjąłem, że autor nie chciał pobierać więcej niż ustaloną, statyczną ilość znaków.
Well, trudno zdefiniować zmienną w pętli w C bez trybu c99/std99 w gcc
Przykład aplikacji korzystających z wydajniejszych i nieprzenośnych wstawek z asma? Jasne: gmp, silniki 3d - SSE (chociaż tutaj akurat jest wybór pomiędzy inline assemby a wbudowanymi funkcjami udostepnianymi w headerze xmmintrin.h).
Iteratory? Przyznaję - napisałem to akurat niepotrzebnie.
Pytasz o kruczki składniowe? Proszę uprzejmie: ... -languages
[C++] program zamieniający tekst na pisany wielkimi literami
Taaa
Zresztą nie wiem czy czytałeś co tam jest pod tym linkiem bo w najwyżej ocenionej odpowiedzi ma w sobie masę prawdy. C++ używasz do innych rzeczy. Są pewne problemy, które lepiej rozwiązać w C, niektóre w C++, niektóre w javie. Są też takie, które najlepiej zrobić w LABview (:D).
A co do kruczków. Jeśli język jest tak rozbudowany składniowo to nie da się ich uniknąć. Ale np. zaliczanie do kruczków sięgnięcia poza tablicę? No bez przesady.
HahahaYou have to manually allocate and deallocate memory.
Zresztą nie wiem czy czytałeś co tam jest pod tym linkiem bo w najwyżej ocenionej odpowiedzi ma w sobie masę prawdy. C++ używasz do innych rzeczy. Są pewne problemy, które lepiej rozwiązać w C, niektóre w C++, niektóre w javie. Są też takie, które najlepiej zrobić w LABview (:D).
A co do kruczków. Jeśli język jest tak rozbudowany składniowo to nie da się ich uniknąć. Ale np. zaliczanie do kruczków sięgnięcia poza tablicę? No bez przesady.
-
- Użytkownik
- Posty: 1272
- Rejestracja: 8 sty 2011, o 18:18
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 295 razy
- Pomógł: 115 razy
[C++] program zamieniający tekst na pisany wielkimi literami
ojjj nie.. C++ jest bardziej użyteczny, prostszy, ogromnym plusem jest STL i w zawodach programistycznych nie ma sobie równych..void_t pisze:Mam na myśli, że C jest bardziej użyteczny, prostszy
a co do tematu - czy nie jest śmieszne pisać o wydajności algorytmu, kiedy mamy do czynienia z takim problemem?
-
- Użytkownik
- Posty: 6607
- Rejestracja: 16 sty 2007, o 19:42
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 119 razy
- Pomógł: 1823 razy
[C++] program zamieniający tekst na pisany wielkimi literami
Well, trudno załączać biblioteki C++ w C. Korzystasz z iostreams itd, więc kod jest w C++. Nie wiem co ma to tego standard C99.void_t pisze:soku11:
Well, trudno zdefiniować zmienną w pętli w C bez trybu c99/std99 w gcc
To zupełnie inna bajka. Zresztą nawet w shaderach odeszło się już w zupełności od asma kart graficznych na rzecz języków w stylu HLSL. I tak naprawdę to wątpię, żeby w popularnych silnikach używano wstawek. Chyba że w jakichś raytracerach (które tak czy siak są przeważnie wolne). Ogólnie dużo większym problemem w dziedzinie silników 3D są czasy dostępu do pamięci (cache miss etc). Pisze się mimo wszystko w C++ bardziej strukturalnie, żeby zminimalizować narzut vtable i innych wirtualnych tworów. Wniosek z tego taki, że jednak to C++ coś w sobie ma...void_t pisze:soku11:
Przykład aplikacji korzystających z wydajniejszych i nieprzenośnych wstawek z asma? Jasne: gmp, silniki 3d - SSE (chociaż tutaj akurat jest wybór pomiędzy inline assemby a wbudowanymi funkcjami udostepnianymi w headerze xmmintrin.h).
Co do linka:
W C++ używa się wektorów i innych tworów z STL. Tablice C-style jak sama nazwa wskazuje wynikają z kompatybilności z językiem C (jak dla mnie niepotrzebnie). Język C++ jest blisko asma więc niektóre rzeczy muszą być typu UB. Jak komuś nie pasuje takie coś to się przesiada na języki z kodem pośrednim czyli np. Javę czy C#. Mnie najbardziej denerwuje w C++ (i C zarazem) całe zamieszanie z nagłówkami. Ileż to trzeba się namęczyć by nadodawać pragma once, forward declaration i cykliczne dołączanie plików. Brak mi również czegoś na miarę JUnit oraz sensownego raportowania błędów w przypadku szablonów.
Mimo wszystko nie ma tam ani słowa o weloznacznościach i kruczkach składniowych poza i++ ++i itd. Ogólnie to z tego co widzę to twoje podejście dobrze opisuje ten obrazek:
-
- Moderator
- Posty: 2828
- Rejestracja: 15 cze 2008, o 15:45
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Seattle, WA
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 356 razy
[C++] program zamieniający tekst na pisany wielkimi literami
Nie zawsze. To zależy od kodowania znaków stosowanego przez kompilator. Nie tylko ASCII człowiek żyje.void_t pisze:Przecież to i tak zawsze wynosi 0x20.Kod: Zaznacz cały
const char d = 'A' - 'a';