Matura 2008
- Aramil
- Użytkownik
- Posty: 152
- Rejestracja: 8 wrz 2005, o 18:03
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: nowhere
- Podziękował: 18 razy
- Pomógł: 12 razy
Matura 2008
a jesli korzystalem z tw kosinusow i napisalem ze \(\displaystyle{ AD^2 = 64 + 25 - 2*5*8*cos\alpha}\) i \(\displaystyle{ cos\alpha}\) mialem wyliczony nizej i odrazu napisalem \(\displaystyle{ AD=...}\) to dobrze? i niestety tylko jeden pierwiastek napisalem... jak beda na to patrzyli?
oczywiscie liczby zbmyslam.. takie nie pojawily sie w zadaniu
oczywiscie liczby zbmyslam.. takie nie pojawily sie w zadaniu
- Aramil
- Użytkownik
- Posty: 152
- Rejestracja: 8 wrz 2005, o 18:03
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: nowhere
- Podziękował: 18 razy
- Pomógł: 12 razy
Matura 2008
no rozwiazanie jest dobre tylko chodzi mi o to czy takie niezaprezentowanie obliczen bedzie ciete czy nie ? czy za brak 2 rozwiazan tez beda cieli ?
-
- Użytkownik
- Posty: 34
- Rejestracja: 2 paź 2006, o 16:35
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Praszka
- Podziękował: 4 razy
Matura 2008
Tam piszą, że nie powinni tego zadania brać pod uwagę. To niech zaliczą tylko tym którzy napisali, że to do konca nie jest poprawne i tym co zrobili zgodnie z oczekiwaniami CKE.
-
- Użytkownik
- Posty: 546
- Rejestracja: 12 paź 2007, o 20:35
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wlkp
- Podziękował: 193 razy
- Pomógł: 51 razy
Matura 2008
\(\displaystyle{ 4sin^{2}x+4sinx=3\\
4sinx(sinx+1)=3\\
sinx(sinx+1)=\frac{3}{4}\\
sinx=\frac{3}{4} sinx=-\frac{1}{4}}\)
to jest niepoprawnie prawda ?
4sinx(sinx+1)=3\\
sinx(sinx+1)=\frac{3}{4}\\
sinx=\frac{3}{4} sinx=-\frac{1}{4}}\)
to jest niepoprawnie prawda ?
Matura 2008
kujdak: trzeba przyrównywać do zera, jeśli jest inna liczba to jeden z czynników ma inną wartość, więc jest źle
a mi nie poszło zbyt dobrze :/ zadania nie podeszły
mam nadzieje, że będzie pierwsze zadanie uznane jako błędne, więc wszyscy automatycznie dostaną 4 pkt
a mi nie poszło zbyt dobrze :/ zadania nie podeszły
mam nadzieje, że będzie pierwsze zadanie uznane jako błędne, więc wszyscy automatycznie dostaną 4 pkt
Matura 2008
A nie wykluczą tego zadania ze sprawdzania i policzą liczbe % z 46 pkt?sszejk pisze:kujdak: trzeba przyrównywać do zera, jeśli jest inna liczba to jeden z czynników ma inną wartość, więc jest źle
a mi nie poszło zbyt dobrze :/ zadania nie podeszły
mam nadzieje, że będzie pierwsze zadanie uznane jako błędne, więc wszyscy automatycznie dostaną 4 pkt
- nico89
- Użytkownik
- Posty: 107
- Rejestracja: 20 mar 2006, o 16:11
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole Lub.
- Podziękował: 5 razy
- Pomógł: 7 razy
Matura 2008
YYY no jak tak mozna zrobic?? czemu mają 1sze wykluczyc? co w nim zlego było? Na pewno nie wyklucza...to było proste zadanie do zrobienia i nie widze powodów.
-
- Użytkownik
- Posty: 38
- Rejestracja: 17 sty 2008, o 23:07
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 10 razy
Matura 2008
Jak to możliwe, że mi tez wyszło z kątem w ostrosłupie \(\displaystyle{ \sqrt{5}}\) ??
W jednokładności się machnelam na końcu z wektorami...
w logarytmie jest tylko dziedzina...
i ten banalny ciąg nie do końca
reszta myslę że ok... ile procent moge mieć ??
W jednokładności się machnelam na końcu z wektorami...
w logarytmie jest tylko dziedzina...
i ten banalny ciąg nie do końca
reszta myslę że ok... ile procent moge mieć ??
-
- Użytkownik
- Posty: 39
- Rejestracja: 6 lis 2007, o 19:55
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rataje
- Podziękował: 1 raz
Matura 2008
Ja jak zawsze narobiłem pełno głupich błedów.
np. w tym gdzie trzeba było policzyc p i g licząc x1 i x2, w mianowniku zamiast 4 wstawiłem 2. Teraz moje pytanie odejmą mi za to 1 punkt za ten bład, czy za błędny wynik tez, czyli 2 punkty za zadanie?]
Jesli w 11 ne napisałem ze tg-pier7, nie nalezy do dziedziny, odejmą mi punkt?
Jesli w drugim zrobilem zle jeden przedział, czyli automatycznie mam błąd w wyniku to odejmą mi 1 czy 2 punkty?
np. w tym gdzie trzeba było policzyc p i g licząc x1 i x2, w mianowniku zamiast 4 wstawiłem 2. Teraz moje pytanie odejmą mi za to 1 punkt za ten bład, czy za błędny wynik tez, czyli 2 punkty za zadanie?]
Jesli w 11 ne napisałem ze tg-pier7, nie nalezy do dziedziny, odejmą mi punkt?
Jesli w drugim zrobilem zle jeden przedział, czyli automatycznie mam błąd w wyniku to odejmą mi 1 czy 2 punkty?
Matura 2008
Przeglądałem dzisiejszą maturę rozszerzoną i muszę powiedzieć, że była najłatwiejsza ze wszystkich jakie widziałem, w domu poszła w 25min. bez zadania gdzie trzeba było rysować wykres. Co do 1. to wydaje mi się, że rozwiązanie podane przez CKE jest niepełne. Skąd niby wiadomo, że wielomian jest stopnia 3? To trzeba udowodnić, a można to łatwo zrobić tak:
\(\displaystyle{ f(x)=a(x+6)(x+5)(x+3)(x+x _{1})(x+x _{2})...(x+x _{n})}\)
Niech \(\displaystyle{ x_{1},x_{2},...,x_{n}}\)
będą innymi pierwiastkami wielomianu (tymi oprócz -6,-5 i -3)
wtedy
\(\displaystyle{ f(0)=90*a*x_{1}x_{2}\cdot\cdot\cdot x_{n}=90}\), więc \(\displaystyle{ a*x_{1}x_{2}\cdot\cdot\cdot x_{n}=1}\)
\(\displaystyle{ a}\) musi być całkowite więc \(\displaystyle{ x_{1}x_{2}\cdot\cdot\cdot x_{n} qslant 1}\) stąd na pewno istnieje taki \(\displaystyle{ x_{i}}\), gdzie \(\displaystyle{ i {1,...,n}}\), że \(\displaystyle{ \left| x_{i} \right|\leqslant 1}\), a takiego pierwiastka na wykresie (schemacie?) nie ma, więc założenie o wyższym stopniu wielomianu niż 3 prowadzi do sprzeczności.
\(\displaystyle{ f(x)=a(x+6)(x+5)(x+3)(x+x _{1})(x+x _{2})...(x+x _{n})}\)
Niech \(\displaystyle{ x_{1},x_{2},...,x_{n}}\)
będą innymi pierwiastkami wielomianu (tymi oprócz -6,-5 i -3)
wtedy
\(\displaystyle{ f(0)=90*a*x_{1}x_{2}\cdot\cdot\cdot x_{n}=90}\), więc \(\displaystyle{ a*x_{1}x_{2}\cdot\cdot\cdot x_{n}=1}\)
\(\displaystyle{ a}\) musi być całkowite więc \(\displaystyle{ x_{1}x_{2}\cdot\cdot\cdot x_{n} qslant 1}\) stąd na pewno istnieje taki \(\displaystyle{ x_{i}}\), gdzie \(\displaystyle{ i {1,...,n}}\), że \(\displaystyle{ \left| x_{i} \right|\leqslant 1}\), a takiego pierwiastka na wykresie (schemacie?) nie ma, więc założenie o wyższym stopniu wielomianu niż 3 prowadzi do sprzeczności.
-
- Użytkownik
- Posty: 8601
- Rejestracja: 1 maja 2006, o 20:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 47 razy
- Pomógł: 1816 razy
Matura 2008
Fajnie, tyle tylko że na prawdziwej maturze lwią część czasu zabiera pisanie idiotycznych komentarzy.fen pisze:w domu poszła w 25min.
Nieprawda...fen pisze:więc założenie o wyższym stopniu wielomianu niż 3 prowadzi do sprzeczności.
-
- Użytkownik
- Posty: 43
- Rejestracja: 4 mar 2007, o 14:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: twin peaks
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 1 raz
Matura 2008
Powiedzcie mi, czy zadanie 1 można było tak zrobić:
Z góry założyłem, że to co mieliśmy udowodnić jest prawdziwe. Wyliczyłem wzór f(x) przekształcając g(x), i sprawdziłem, czy dla wyliczonego wzoru funkcji f(x) zachodzi:
\(\displaystyle{ f(-6) = 0}\), \(\displaystyle{ f(-5) = 0}\), \(\displaystyle{ f(-3) = 0}\), \(\displaystyle{ f(0) = 90}\)
Zachodziło, więc założenie było dobre.
Można tak "udowadniać" z góry zakładająć poprawność równania? Jeśli potem nie otrzymamy sprzeczności z warunków, to oznacza, że dobrze założyliśmy poprawność?
Będą jakieś punkty? ;p
PS: najłatwiejsze zadania:
3) z wielomianem, gdzie szukane było p i q, 5 minut liczenia z wzorów Viete'a
9) z funkcją z logarytmem, łącznie góra 8 minut liczenia, wykres wielomianiu logarytmowanego, pdczytujemy jego wierzchołek W=(4,16) i widać, że wartość najmniejsza całej funkcji to f(4)
4) równanie trygonometryczne.. niecałe 5 minut...
Z góry założyłem, że to co mieliśmy udowodnić jest prawdziwe. Wyliczyłem wzór f(x) przekształcając g(x), i sprawdziłem, czy dla wyliczonego wzoru funkcji f(x) zachodzi:
\(\displaystyle{ f(-6) = 0}\), \(\displaystyle{ f(-5) = 0}\), \(\displaystyle{ f(-3) = 0}\), \(\displaystyle{ f(0) = 90}\)
Zachodziło, więc założenie było dobre.
Można tak "udowadniać" z góry zakładająć poprawność równania? Jeśli potem nie otrzymamy sprzeczności z warunków, to oznacza, że dobrze założyliśmy poprawność?
Będą jakieś punkty? ;p
PS: najłatwiejsze zadania:
3) z wielomianem, gdzie szukane było p i q, 5 minut liczenia z wzorów Viete'a
9) z funkcją z logarytmem, łącznie góra 8 minut liczenia, wykres wielomianiu logarytmowanego, pdczytujemy jego wierzchołek W=(4,16) i widać, że wartość najmniejsza całej funkcji to f(4)
4) równanie trygonometryczne.. niecałe 5 minut...
Matura 2008
W pełni się zgadzam, na maturze na pewno nie zszedłbym poniżej godzinyFajnie, tyle tylko że na prawdziwej maturze lwią część czasu zabiera pisanie idiotycznych komentarzy.
Czemu nieprawda?fen napisał/a:
więc założenie o wyższym stopniu wielomianu niż 3 prowadzi do sprzeczności.
Nieprawda...
Istnieje sprzeczność pomiędzy założeniem, że stopień wielomianu jest wyższy niż 3, a faktami z wykresu.
Znalazłem jeszcze błąd, powinno być:
\(\displaystyle{ \left| x_{1}x_{2}\cdot\cdot\cdot x_{n} \right| qslant 1}\), a nie
\(\displaystyle{ x_{1}x_{2}\cdot\cdot\cdot x_{n} qslant 1}\)
To jest sprawdzone tylko dla wartości -6,-5,-3,0 a zadaniu trzeba sprawdzić dla wszystkich R.Z góry założyłem, że to co mieliśmy udowodnić jest prawdziwe. Wyliczyłem wzór f(x) przekształcając g(x), i sprawdziłem, czy dla wyliczonego wzoru funkcji f(x) zachodzi:
f(-6) = 0, f(-5) = 0, f(-3) = 0, f(0) = 90