Matura 2008

Przygotowanie do egzaminu dojrzałości. Zestawy zadań. Wyniki i przebieg rekrutacji na studia.

Na ile liczysz %?

<30
6
4%
30-40
11
8%
40-50
5
3%
50-60
15
10%
60-70
8
5%
70-80
22
15%
80-90
20
14%
90-99
34
23%
100 ;)
25
17%
 
Liczba głosów: 146

Awatar użytkownika
Aramil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 152
Rejestracja: 8 wrz 2005, o 18:03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: nowhere
Podziękował: 18 razy
Pomógł: 12 razy

Matura 2008

Post autor: Aramil »

a jesli korzystalem z tw kosinusow i napisalem ze \(\displaystyle{ AD^2 = 64 + 25 - 2*5*8*cos\alpha}\) i \(\displaystyle{ cos\alpha}\) mialem wyliczony nizej i odrazu napisalem \(\displaystyle{ AD=...}\) to dobrze? i niestety tylko jeden pierwiastek napisalem... jak beda na to patrzyli?
oczywiscie liczby zbmyslam.. takie nie pojawily sie w zadaniu
Awatar użytkownika
setch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1307
Rejestracja: 14 sie 2006, o 22:37
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bełchatów
Podziękował: 155 razy
Pomógł: 208 razy

Matura 2008

Post autor: setch »

No ja w tym ostatnim tez z twierdzenia cosinusów. AD=15 odrzuciłem bo mi nie pasowało.
Awatar użytkownika
Aramil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 152
Rejestracja: 8 wrz 2005, o 18:03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: nowhere
Podziękował: 18 razy
Pomógł: 12 razy

Matura 2008

Post autor: Aramil »

no rozwiazanie jest dobre tylko chodzi mi o to czy takie niezaprezentowanie obliczen bedzie ciete czy nie ? czy za brak 2 rozwiazan tez beda cieli ?
Awatar użytkownika
setch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1307
Rejestracja: 14 sie 2006, o 22:37
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bełchatów
Podziękował: 155 razy
Pomógł: 208 razy

Matura 2008

Post autor: setch »

dziobal89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 2 paź 2006, o 16:35
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Praszka
Podziękował: 4 razy

Matura 2008

Post autor: dziobal89 »

Tam piszą, że nie powinni tego zadania brać pod uwagę. To niech zaliczą tylko tym którzy napisali, że to do konca nie jest poprawne i tym co zrobili zgodnie z oczekiwaniami CKE.
kujdak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 546
Rejestracja: 12 paź 2007, o 20:35
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wlkp
Podziękował: 193 razy
Pomógł: 51 razy

Matura 2008

Post autor: kujdak »

\(\displaystyle{ 4sin^{2}x+4sinx=3\\
4sinx(sinx+1)=3\\
sinx(sinx+1)=\frac{3}{4}\\
sinx=\frac{3}{4} sinx=-\frac{1}{4}}\)


to jest niepoprawnie prawda ?
sszejk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 10 maja 2008, o 13:41
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szn

Matura 2008

Post autor: sszejk »

kujdak: trzeba przyrównywać do zera, jeśli jest inna liczba to jeden z czynników ma inną wartość, więc jest źle

a mi nie poszło zbyt dobrze :/ zadania nie podeszły
mam nadzieje, że będzie pierwsze zadanie uznane jako błędne, więc wszyscy automatycznie dostaną 4 pkt
miich
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 25 kwie 2008, o 17:53
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Matura 2008

Post autor: miich »

sszejk pisze:kujdak: trzeba przyrównywać do zera, jeśli jest inna liczba to jeden z czynników ma inną wartość, więc jest źle

a mi nie poszło zbyt dobrze :/ zadania nie podeszły
mam nadzieje, że będzie pierwsze zadanie uznane jako błędne, więc wszyscy automatycznie dostaną 4 pkt
A nie wykluczą tego zadania ze sprawdzania i policzą liczbe % z 46 pkt?
Awatar użytkownika
nico89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: 20 mar 2006, o 16:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole Lub.
Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy

Matura 2008

Post autor: nico89 »

YYY no jak tak mozna zrobic?? czemu mają 1sze wykluczyc? co w nim zlego było? Na pewno nie wyklucza...to było proste zadanie do zrobienia i nie widze powodów.
monika_204
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 17 sty 2008, o 23:07
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 10 razy

Matura 2008

Post autor: monika_204 »

Jak to możliwe, że mi tez wyszło z kątem w ostrosłupie \(\displaystyle{ \sqrt{5}}\) ??
W jednokładności się machnelam na końcu z wektorami...
w logarytmie jest tylko dziedzina...
i ten banalny ciąg nie do końca

reszta myslę że ok... ile procent moge mieć ??
Siwariusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 6 lis 2007, o 19:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rataje
Podziękował: 1 raz

Matura 2008

Post autor: Siwariusz »

Ja jak zawsze narobiłem pełno głupich błedów.

np. w tym gdzie trzeba było policzyc p i g licząc x1 i x2, w mianowniku zamiast 4 wstawiłem 2. Teraz moje pytanie odejmą mi za to 1 punkt za ten bład, czy za błędny wynik tez, czyli 2 punkty za zadanie?]

Jesli w 11 ne napisałem ze tg-pier7, nie nalezy do dziedziny, odejmą mi punkt?

Jesli w drugim zrobilem zle jeden przedział, czyli automatycznie mam błąd w wyniku to odejmą mi 1 czy 2 punkty?
fen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 14 maja 2008, o 19:18
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: B-WA

Matura 2008

Post autor: fen »

Przeglądałem dzisiejszą maturę rozszerzoną i muszę powiedzieć, że była najłatwiejsza ze wszystkich jakie widziałem, w domu poszła w 25min. bez zadania gdzie trzeba było rysować wykres. Co do 1. to wydaje mi się, że rozwiązanie podane przez CKE jest niepełne. Skąd niby wiadomo, że wielomian jest stopnia 3? To trzeba udowodnić, a można to łatwo zrobić tak:
\(\displaystyle{ f(x)=a(x+6)(x+5)(x+3)(x+x _{1})(x+x _{2})...(x+x _{n})}\)

Niech \(\displaystyle{ x_{1},x_{2},...,x_{n}}\)
będą innymi pierwiastkami wielomianu (tymi oprócz -6,-5 i -3)
wtedy
\(\displaystyle{ f(0)=90*a*x_{1}x_{2}\cdot\cdot\cdot x_{n}=90}\), więc \(\displaystyle{ a*x_{1}x_{2}\cdot\cdot\cdot x_{n}=1}\)
\(\displaystyle{ a}\) musi być całkowite więc \(\displaystyle{ x_{1}x_{2}\cdot\cdot\cdot x_{n} qslant 1}\) stąd na pewno istnieje taki \(\displaystyle{ x_{i}}\), gdzie \(\displaystyle{ i {1,...,n}}\), że \(\displaystyle{ \left| x_{i} \right|\leqslant 1}\), a takiego pierwiastka na wykresie (schemacie?) nie ma, więc założenie o wyższym stopniu wielomianu niż 3 prowadzi do sprzeczności.
luka52
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8601
Rejestracja: 1 maja 2006, o 20:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 47 razy
Pomógł: 1816 razy

Matura 2008

Post autor: luka52 »

fen pisze:w domu poszła w 25min.
Fajnie, tyle tylko że na prawdziwej maturze lwią część czasu zabiera pisanie idiotycznych komentarzy.
fen pisze:więc założenie o wyższym stopniu wielomianu niż 3 prowadzi do sprzeczności.
Nieprawda...
methadone
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 4 mar 2007, o 14:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: twin peaks
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz

Matura 2008

Post autor: methadone »

Powiedzcie mi, czy zadanie 1 można było tak zrobić:

Z góry założyłem, że to co mieliśmy udowodnić jest prawdziwe. Wyliczyłem wzór f(x) przekształcając g(x), i sprawdziłem, czy dla wyliczonego wzoru funkcji f(x) zachodzi:
\(\displaystyle{ f(-6) = 0}\), \(\displaystyle{ f(-5) = 0}\), \(\displaystyle{ f(-3) = 0}\), \(\displaystyle{ f(0) = 90}\)

Zachodziło, więc założenie było dobre.

Można tak "udowadniać" z góry zakładająć poprawność równania? Jeśli potem nie otrzymamy sprzeczności z warunków, to oznacza, że dobrze założyliśmy poprawność?

Będą jakieś punkty? ;p

PS: najłatwiejsze zadania:
3) z wielomianem, gdzie szukane było p i q, 5 minut liczenia z wzorów Viete'a
9) z funkcją z logarytmem, łącznie góra 8 minut liczenia, wykres wielomianiu logarytmowanego, pdczytujemy jego wierzchołek W=(4,16) i widać, że wartość najmniejsza całej funkcji to f(4)
4) równanie trygonometryczne.. niecałe 5 minut...
fen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 14 maja 2008, o 19:18
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: B-WA

Matura 2008

Post autor: fen »

Fajnie, tyle tylko że na prawdziwej maturze lwią część czasu zabiera pisanie idiotycznych komentarzy.
W pełni się zgadzam, na maturze na pewno nie zszedłbym poniżej godziny
fen napisał/a:
więc założenie o wyższym stopniu wielomianu niż 3 prowadzi do sprzeczności.

Nieprawda...
Czemu nieprawda?
Istnieje sprzeczność pomiędzy założeniem, że stopień wielomianu jest wyższy niż 3, a faktami z wykresu.

Znalazłem jeszcze błąd, powinno być:
\(\displaystyle{ \left| x_{1}x_{2}\cdot\cdot\cdot x_{n} \right| qslant 1}\), a nie
\(\displaystyle{ x_{1}x_{2}\cdot\cdot\cdot x_{n} qslant 1}\)
Z góry założyłem, że to co mieliśmy udowodnić jest prawdziwe. Wyliczyłem wzór f(x) przekształcając g(x), i sprawdziłem, czy dla wyliczonego wzoru funkcji f(x) zachodzi:
f(-6) = 0, f(-5) = 0, f(-3) = 0, f(0) = 90
To jest sprawdzone tylko dla wartości -6,-5,-3,0 a zadaniu trzeba sprawdzić dla wszystkich R.
ODPOWIEDZ