Witam. Jestem gimnazjalista.. dostalem od sowjej nauczycielki matematyki 2 zadania.. nie chce abycie dawali mi odpowiedzi na nie tylko jak moge to zrobic - wolabym dojsc niz spisac.. a wiec:
Zad.1
(10a+5)�=100a(a+1)+25 aεR
Zad.2 Udowodnij ze suma piecu kolejnych liczb naturalnych gdzieli sie przez 5..
Z gory dziekuje za wszystkie wskazowki - Umiesiclem ten post tu poniewaz Funkcje to teraz moj dzial w szkole
Jak mozna to rozwiazać?
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 2 paź 2007, o 21:20
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pomorze
- Lady Tilly
- Użytkownik
- Posty: 3807
- Rejestracja: 4 cze 2005, o 10:29
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: nie wiadomo
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 712 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 670
- Rejestracja: 2 paź 2007, o 16:57
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grodzisko/Wrocław
- Podziękował: 98 razy
- Pomógł: 37 razy
Jak mozna to rozwiazać?
1.
uzyj wzoru skrocoego mnozenia a jezeli go nie znasz to zapisz te kwadrat jako (10a+5)(10a+5) i wymnoz.Lewa strone rowniez wymnoz i a^2 uprosci sie
2.zapisz sobie 5 kolejnych liczb:
m,n+1,n+2,n+3,n+4 teraz dodaj je wszystkie orazwyciagnij przed nawias 5.
uzyj wzoru skrocoego mnozenia a jezeli go nie znasz to zapisz te kwadrat jako (10a+5)(10a+5) i wymnoz.Lewa strone rowniez wymnoz i a^2 uprosci sie
2.zapisz sobie 5 kolejnych liczb:
m,n+1,n+2,n+3,n+4 teraz dodaj je wszystkie orazwyciagnij przed nawias 5.
Ostatnio zmieniony 2 paź 2007, o 21:35 przez Atraktor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lady Tilly
- Użytkownik
- Posty: 3807
- Rejestracja: 4 cze 2005, o 10:29
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: nie wiadomo
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 712 razy
Jak mozna to rozwiazać?
2)
\(\displaystyle{ a_{1}}\) to dowolna liczba a suma tej i jeszcze 4 następnych to
\(\displaystyle{ a_{1}+a_{1}+1+a_{1}+2+a_{1}+3+a_{1}+4=5a_{1}+10}\)
\(\displaystyle{ a_{1}}\) to dowolna liczba a suma tej i jeszcze 4 następnych to
\(\displaystyle{ a_{1}+a_{1}+1+a_{1}+2+a_{1}+3+a_{1}+4=5a_{1}+10}\)
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 2 paź 2007, o 21:20
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pomorze