Matura Jak było? Było trudne?

Przygotowanie do egzaminu dojrzałości. Zestawy zadań. Wyniki i przebieg rekrutacji na studia.
kuba.bobas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 18 lis 2006, o 13:26
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczucin
Podziękował: 2 razy

Matura Jak było? Było trudne?

Post autor: kuba.bobas »

Ja z 3,4,5 pkt na tym zad. 5 strace i w tym z logarytmem mam inny wynik, na szczęście jest kontynuacja błędu, ale pewnie strace tak z 1 może 2 pkt. Reszte mam nadzieje że dobrze, wyniki się raczej zgadzają więc najgorzej nie jest choć po maturze byłem w euforii i myślałem że 100% jest w zasięgu ręki ;p Więc na infe na PK lub przy dobrych wiatrach na UJ może i wystartuje
k_burza
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 14 lip 2006, o 19:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Modlin
Podziękował: 8 razy
Pomógł: 6 razy

Matura Jak było? Było trudne?

Post autor: k_burza »

\(\displaystyle{ zadanie 5}\) made in Burza

\(\displaystyle{ A=(x_0,y_0); B=(x_1, y_0).}\) {y-greki takie same
punkty leżą na parabolce, więc\(\displaystyle{ y_0=-x_0^2+6x_0 (*)}\)
z własności trójkąta punkt \(\displaystyle{ C}\) leży między punktami \(\displaystyle{ A,B}\) więc\(\displaystyle{ \frac{x_0+x_1}{2}=3 x_0=6-x_1}\)
teraz najnormalniej w świecie \(\displaystyle{ h=\frac{a\sqrt3}{2} => 9-y_0=\frac{(x_1-x_0)\sqrt3}{2}}\)
po obliczeniach \(\displaystyle{ y_0=9-3\sqrt3+x_0\sqrt3}\) za \(\displaystyle{ y_0}\) mozna wstawić to z gwiazdką (*) i wychodzi pięknie
\(\displaystyle{ x_0^2+x_0(\sqrt3-6)+9-3\sqrt3=0}\)

dalej normalnie, ale gdzieś musiałem się walnąć bo pierwiastki mi wyszły kooooosmiczne, ale troche będzie za to zadanie,na dodatek w kapsule R mi wyszło 3 jakimś cudem, w ciągach zamiast pomnożyć przez 50 pomnożyłem przez 5 i z wielomianem zrobiłem nie do końca,bo \(\displaystyle{ (x^2+ax+b)(x^2+cx+d)}\) robiłem tym sposobem i potem ukladu już nie rozwiązałem, ogólnie było nieźle,myśle że bedzie koło 80-90%, najlepsze było jak zrobiłem zad 7 i pomyliłem się w pierwszym wyznaczniku i zrobiłem \(\displaystyle{ m^2-1}\) (powinno być \(\displaystyle{ m^2+1}\)) no coż mała pomyłeczka a potem od cholery kreślenia i czas w plecy, na szczęście to poprawiłem. Pozdro dla maturzystów !
greey10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 993
Rejestracja: 31 lip 2006, o 18:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 4 razy
Pomógł: 5 razy

Matura Jak było? Było trudne?

Post autor: greey10 »

ja mam w sumie 2 pytania pierwsze to w pierwszym zadaniu zle odjolem i mi zla wyszlta ta funkcja i ta funkcja nie przecinala sie z osia ox i napisalem ze nie ma pierwiastkow czy to jest kontynuacja bledu ?? wkoncu korzystam z wykresu nie ? ;D ii jeszcze jedno jak w tym trojkacie najkrotszy bok jak wziolem 3/2 zamiast 1 to tez odejmuja czy za sam sposob cos dostane?
k_burza
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 14 lip 2006, o 19:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Modlin
Podziękował: 8 razy
Pomógł: 6 razy

Matura Jak było? Było trudne?

Post autor: k_burza »

moim zdaniem (podreśle moim) powinni Ci odjąć za to wszystko ze 2 pkt. zgodnie z zasadami oceniania, jak mówisz to kontynuacje błędów. A ja już wiem czemu mi R wyszło 3, nie łaska objętości stożka pomnożyć razy 1/3..ale mam nadzieje że też tylko 1 pkt poleci
greey10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 993
Rejestracja: 31 lip 2006, o 18:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 4 razy
Pomógł: 5 razy

Matura Jak było? Było trudne?

Post autor: greey10 »

wiesz ogolnie nie mialem zlych przeksztalcen rozumowanie bylo ok ale jak mowie zle narysowalem funkcje a wynikalo to z tego ze u mnie w glowie 1-2=3 jak by ktos nie wiedzial ;D to jest niesamowite a wie ktos co robie egzaminatorzy w takies sytacji jak pomylilem najkrotszy bok? ale rozumowanie tez jest ok?
profesorq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: 12 lut 2007, o 19:40
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wawa
Podziękował: 77 razy
Pomógł: 1 raz

Matura Jak było? Było trudne?

Post autor: profesorq »

a jesli ja mam w 5 zle przepisana ta funkcje kwadratowa i pozniej na niej operowalem tylko to to jest kontynuacja bledu?? czyli co dalej punkty przyznaja??
k_burza
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 14 lip 2006, o 19:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Modlin
Podziękował: 8 razy
Pomógł: 6 razy

Matura Jak było? Było trudne?

Post autor: k_burza »

Nam profesor mówił że egzaminatorzy zawsze sprawdzają na korzyść ucznia, ale nigdy nic nie wiadomo a tak naprawdę jest tak że jeśli jest prawidłowy tok rozumowania, to punkty odejmuje się TYLKO tam gdzie uczeń popełnił błąd
profesorq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: 12 lut 2007, o 19:40
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wawa
Podziękował: 77 razy
Pomógł: 1 raz

Matura Jak było? Było trudne?

Post autor: profesorq »

hehe kurde zamaist \(\displaystyle{ -x^2+6x}\) robilem caly czas na \(\displaystyle{ -x^2+6}\) jaki pech ze niezauwazylem
ale i tak do konca nie zrobilem tego zadania, porownywalem odcinki i na rownaniu do 4 potegi sie zacialem
punkt c mam ale on jest kontynuacja bledu, zlej funkcji
kuba.bobas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 18 lis 2006, o 13:26
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczucin
Podziękował: 2 razy

Matura Jak było? Było trudne?

Post autor: kuba.bobas »

a na ile punktów mam liczyć za to zadanie 5 skoro narysowałem rysunek, wyznaczyłem C i dałem warunki że boki mają być równe i punkty B i A zapisałem zgodnie z ich własnościami, czyli ta sama rzędna (wykorzystując też że leżą na paraboli) a w układzie się wyłożyłem i głupote tam straszną zrobiłem.
k_burza
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 14 lip 2006, o 19:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Modlin
Podziękował: 8 razy
Pomógł: 6 razy

Matura Jak było? Było trudne?

Post autor: k_burza »

dopiero klucz ukaże za co były przyznawane dane punkty, wtedy będzie sobie można policzyć wynik już w miarę dokładnie, tak to można się tylko domyślać, jak dla mnie ze 3-4pkt. powinni Ci dać
Awatar użytkownika
eerroorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: 8 kwie 2006, o 09:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 58 razy
Pomógł: 10 razy

Matura Jak było? Było trudne?

Post autor: eerroorr »

A ja mam taki mały problem. Pisałem podstawę i w pierwszym zadaniu w równaniu funkcji zamiast 9,pomyliłem się i podstawiłem "-9". Ostateczny wzór, miejsca zerowe i wykres wyszły mi więc całkiem inaczej. Jak myślicie czy za to zadanie dostane choć punkt czy raczej nie?
Awatar użytkownika
Indian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 17 kwie 2007, o 16:37
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łomża

Matura Jak było? Było trudne?

Post autor: Indian »

Jako, że to mój pierwszy post to chciałbym wyrazić wdzięczność, ponieważ forum tę bardzo mi pomogło w przygotowaniach do matury.

Myślałem, że będę załował wyboru rozszerzonej a tu taka niespodzianka, nawet dużo punktów pewnie zdobęde, więc chyba nie musiała być taka trudna ta matura. Chociaż moze troche za bardzo schematyczna

Co do twojego pytania eerroorr to wyczerpującą pozwole se zaczerpnąć cytat z forum matematyka.org, co napisał chris_f " ....Punkty dostaje się za określone czynności albo umiejętności, tzn. jeżeli pomylisz się w kroku nr 2 rozwiązywania zadania, to za ten krok nie otrzymasz punktu, ale to nie daje podstaw do "ukarania cię" odebraniem pozostałych punktów. Po prostu egzaminator będzie musiał przeliczyć resztę zadania z twoim błędnym wynikiem (czyli ), i jeżeli pozostałe podpunkty zgodnie z tym wynikiem zrobisz dobrze, to dostaniesz za nie punkty.
Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, kiedy błąd zdającego zmienia w bardzo dużym stopniu warunki zadania (upraszczając go), np. pomylisz się w liczeniu delty i wyjdzie ci ujemna zamiast dodatniej, to nie tylko stracisz punkt za deltę, ale nie dostaniesz też punktów za obliczenie pierwiastków i być może dalsze części zadania z tymi pierwiastkami związane."

Pozdrawiam
hiron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 29 mar 2007, o 23:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Matura Jak było? Było trudne?

Post autor: hiron »

zad 5 fajnie sie robi po translacji o wektor (-3,-9) gdyż wtedy y=x^2 no i dalej już z górki
AB=AC AB=2x a AC=√( x^2 + y^2)
co daje iż 3*x^2=x^4
x=+-√3
Tylko trzeba pamiętać by potem cofnać otrzymane punkty spowrotem ;]
W sumie banalne zadanie.
ODPOWIEDZ