Czytnik e-booka

Mathematica, Matlab, Statistica, LaTeX i wszelkiego rodzaju oprogramowanie przydatne matematykowi w pracy. Miejsca w sieci poświęcone zagadnieniu.
Kordyt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: 21 sie 2014, o 14:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 17 razy
Pomógł: 30 razy

Czytnik e-booka

Post autor: Kordyt »

Być może nie jest to temat programów a raczej sprzętu, ale służącego w odczytywaniu plików pdf.
Mam trochę artykułów w wersji elektronicznej jak i książek. Średnio wygodnie mi jest je wszystkie drukować, wolałbym to mieć na jednym czytniku i z niego korzystać.

Pytanie czy ktoś z forumowiczów posiada wspomniany czytnik e-booków jeśli tak to jakiej firmy, w jakiej kwocie ? JEstem totalnie zielony i nie chciałbym przepłacać ale i kupować jakiegoś badziewia...
athame
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 576
Rejestracja: 2 lut 2012, o 21:42
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 64 razy

Czytnik e-booka

Post autor: athame »

Mam styczność z czytnikami na poziomie zawodowym i hobbystycznym. Z książkami technicznymi jeszcze większy. Na wstępie chciałbym powstrzymać Twój entuzjazm – tanio i dobrze nie da się.

Do względnie wygodnej pracy z PDF-ami potrzebny jest odpowiednio duży ekran. Wg mnie 9,7" to minimum, choć można pracować z niektórymi plikami już na 8". W przypadku czytnika z ekranem e-ink trzeba zapomnieć o korzystaniu takim jak na tablecie, że np. mniej czytelne fragmenty sobie powiększamy, potem wracamy do szerszego widoku – tutaj opóźnienia reakcji ekranu szybko „wybiją takie pomysły z głowy”.

Aby to cokolwiek przypominało pracę z materiałami drukowanymi, sam czytnik musi być odpowiednio szybki i posiadać możliwość odręcznego notowania/zakreślania (najczęściej przy pomocy rysika). Czytniki pracujące pod kontrolą Androida, to takie hybrydy tabletu i czytnika z ekranem e-ink, posiadające wady zarówno tabletu (krótkie działanie na jednym ładowaniu akumulatorka) jak i czytnika (ślamazarność).