Studia czy samouk?

Dyskusje o matematykach, matematyce... W szkole, na uczelni, w karierze... Czego potrzeba - talentu, umiejętności, szczęścia? Zapraszamy do dyskusji :)
Philip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 16 mar 2016, o 18:23
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Studia czy samouk?

Post autor: Philip »

Witajcie,
stoję przed pewnym dylematem. Obecnie jestem na 3 roku informatyki stosowanej na tym słynnym agh, z matury jestem bardzo niezadowolony, bo mam tylko 58% a próbne wychodziły mi znacznie lepiej. Co dalej? Myślę, że pracę w branży znajdę, celuje w c++ i coś związanego, albo z grafiką komputerową, albo wbudowane, jednak są to rzeczy, które specjalnie mnie jakoś nie kręcą. Czuję, że szybko się wypale. Dlatego mam plan, aby iść chodź raz za sercem i w następnym roku rozpocząć studia matematyczne. Matmę zawsze uwielbiałem, potrafiłem siedzieć godzinami nad różnymi problemami matematycznymi, pomimo, że na olimpiadach żadnych osiągnięć nigdy nie miałem. Nawet teraz na studiach wolę tracić czas na matmę niż na programowanie. Nie wybrałem tej drogi, ponieważ uznałem, że 58% to za mało, aby z czystym sumieniem iść na taki kierunek i nie odpaść po roku. W dodatku wszyscy wokół mi odradzali.
Pytanie do was, czy ma to w ogóle sens, aby rozpoczynać takie studia? Czy może lepiej zostać samoukiem? Jednak wówczas po co najlepiej sięgnąć? Nie wiem jaka gałąź mnie interesuje tak szczerze. Może analiza matematyczna i kombinatoryka? Doskonale zdaje sobie sprawę, że będzie to mocno obciążające zwłaszcza, że pewnie będę miał jeszcze prace i inżynierkę przez 1 semestr. Chciałbym robić po prostu coś co lubię a jednocześnie rozwinąć się w matematyce.