Poziom trudności zadania gimnazjalnego

Dyskusje o matematykach, matematyce... W szkole, na uczelni, w karierze... Czego potrzeba - talentu, umiejętności, szczęścia? Zapraszamy do dyskusji :)
Elayne
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 926
Rejestracja: 24 paź 2011, o 01:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 75 razy
Pomógł: 274 razy

Poziom trudności zadania gimnazjalnego

Post autor: Elayne »

W kartezjańskim układzie współrzędnych podać współrzędne wierzchołków pięciu różnych trójkątów gdzie pole każdego trójkąta jest równe 14.
Czas na rozwiązanie zadania: 3 minuty.

Jak byście ocenili poziom trudności takiego zadania gimnazjalnego?
Awatar użytkownika
Premislav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15687
Rejestracja: 17 sie 2012, o 13:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 195 razy
Pomógł: 5220 razy

Re: Poziom trudności zadania gimnazjalnego

Post autor: Premislav »

Zależy, czy ktoś w ogóle operuje jako tako na kartezjańskim układzie współrzędnych (chyba u mnie w gimnazjum było z tym słabo, zresztą teraz już gimnazjów nie będzie). Tak to idąc po linii najmniejszego oporu wypisujemy wierzchołki trójkątów prostokątnych, chociaż możliwe, że nawet bym tego nie zapisał w takim czasie, bo strasznie wolno piszę.
85213
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 57
Rejestracja: 7 sty 2018, o 19:29
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 31 razy
Pomógł: 6 razy

Re: Poziom trudności zadania gimnazjalnego

Post autor: 85213 »

Jak na moje oko prościej będzie podać współrzędne trójkąta o podstawie długości 7, równoległej do osi x i wysokości 4 (lub na odwrót). Później po prostu przesuwać ten trzeci wierzchołek w prawo lub lewo.
Jeśli ktoś zna układ kartezjański to zadanie jest łatwe i 3 minuty spokojnie wystarczą.
Elayne
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 926
Rejestracja: 24 paź 2011, o 01:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 75 razy
Pomógł: 274 razy

Poziom trudności zadania gimnazjalnego

Post autor: Elayne »

Przykładowe rozwiązanie:
\(\displaystyle{ - A(0,0), \ B(1,1), \ C(1,29); \\
- A(0,0), \ B(1,3), \ C(1,31); \\
- A(0,0), \ B(1,5), \ C(1,33); \\
- A(0,0), \ B(1,7), \ C(1,35); \\
- A(0,0), \ B(1,9), \ C(1,37);}\)
PokEmil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 164
Rejestracja: 25 mar 2017, o 15:35
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zamość
Podziękował: 19 razy
Pomógł: 20 razy

Re: Poziom trudności zadania gimnazjalnego

Post autor: PokEmil »

Jako łatwe zadanie finału konkursu kuratoryjnego lub trudne II etapu konkursu kuratoryjnego.
ODPOWIEDZ