W kartezjańskim układzie współrzędnych podać współrzędne wierzchołków pięciu różnych trójkątów gdzie pole każdego trójkąta jest równe 14.
Czas na rozwiązanie zadania: 3 minuty.
Jak byście ocenili poziom trudności takiego zadania gimnazjalnego?
Poziom trudności zadania gimnazjalnego
- Premislav
- Użytkownik
- Posty: 15687
- Rejestracja: 17 sie 2012, o 13:12
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 196 razy
- Pomógł: 5221 razy
Re: Poziom trudności zadania gimnazjalnego
Zależy, czy ktoś w ogóle operuje jako tako na kartezjańskim układzie współrzędnych (chyba u mnie w gimnazjum było z tym słabo, zresztą teraz już gimnazjów nie będzie). Tak to idąc po linii najmniejszego oporu wypisujemy wierzchołki trójkątów prostokątnych, chociaż możliwe, że nawet bym tego nie zapisał w takim czasie, bo strasznie wolno piszę.
-
- Użytkownik
- Posty: 57
- Rejestracja: 7 sty 2018, o 19:29
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 31 razy
- Pomógł: 6 razy
Re: Poziom trudności zadania gimnazjalnego
Jak na moje oko prościej będzie podać współrzędne trójkąta o podstawie długości 7, równoległej do osi x i wysokości 4 (lub na odwrót). Później po prostu przesuwać ten trzeci wierzchołek w prawo lub lewo.
Jeśli ktoś zna układ kartezjański to zadanie jest łatwe i 3 minuty spokojnie wystarczą.
Jeśli ktoś zna układ kartezjański to zadanie jest łatwe i 3 minuty spokojnie wystarczą.
-
- Użytkownik
- Posty: 926
- Rejestracja: 24 paź 2011, o 01:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 75 razy
- Pomógł: 274 razy
Poziom trudności zadania gimnazjalnego
Przykładowe rozwiązanie:
\(\displaystyle{ - A(0,0), \ B(1,1), \ C(1,29); \\
- A(0,0), \ B(1,3), \ C(1,31); \\
- A(0,0), \ B(1,5), \ C(1,33); \\
- A(0,0), \ B(1,7), \ C(1,35); \\
- A(0,0), \ B(1,9), \ C(1,37);}\)
\(\displaystyle{ - A(0,0), \ B(1,1), \ C(1,29); \\
- A(0,0), \ B(1,3), \ C(1,31); \\
- A(0,0), \ B(1,5), \ C(1,33); \\
- A(0,0), \ B(1,7), \ C(1,35); \\
- A(0,0), \ B(1,9), \ C(1,37);}\)