Jak czytać teorię ze zrozumieniem

Dyskusje o matematykach, matematyce... W szkole, na uczelni, w karierze... Czego potrzeba - talentu, umiejętności, szczęścia? Zapraszamy do dyskusji :)
Yulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 26 cze 2013, o 19:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował: 3 razy

Jak czytać teorię ze zrozumieniem

Post autor: Yulek »

Witam!

Próbuję od jakiegoś czasu poszerzyć swoje umiejętności matematyczne, ale ciągle trafiam na barierę w postaci zapisu twierdzeń, którego nie potrafię rozgryźć i przełożyć na faktyczne obliczenia.

Czy jest jakiś podręcznik, który dobrze taki temat omawia?
szw1710

Jak czytać teorię ze zrozumieniem

Post autor: szw1710 »

Tekstu matematycznego nie czytamy liniowo. Ja najpierw czytam pobieżnie wypowiedź, potem studiuję tez pobieżnie dowód i potem przechodzę do szczegółów. Wcześniej patrzę na wnioski.
Awatar użytkownika
yorgin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12762
Rejestracja: 14 paź 2006, o 12:09
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 17 razy
Pomógł: 3440 razy

Jak czytać teorię ze zrozumieniem

Post autor: yorgin »

Yulek pisze:
Próbuję od jakiegoś czasu poszerzyć swoje umiejętności matematyczne, ale ciągle trafiam na barierę w postaci zapisu twierdzeń, którego nie potrafię rozgryźć i przełożyć na faktyczne obliczenia.

Czy jest jakiś podręcznik, który dobrze taki temat omawia?
Nie jestem pewien, czy taki podręcznik jest, nie spotkałem się nigdy z taką pozycją.

Natomiast z porad praktycznych sugeruję, by twierdzenia wypowiedziane w postaci

\(\displaystyle{ X}\)-normalna przestrzeń, \(\displaystyle{ A,B\in \sigma}\), \(\displaystyle{ A\cap B=\emptyset}\)
\(\displaystyle{ \Rightarrow}\)
\(\displaystyle{ \exists \ f:X\to [0,1]\ \ f|_A=0, f|_B=1, f}\) ciągła.

Przetwarzać w swojej głowie do postaci: