Wydzielono z: Nauka matematyki - od czego zacząć?

Dyskusje o matematykach, matematyce... W szkole, na uczelni, w karierze... Czego potrzeba - talentu, umiejętności, szczęścia? Zapraszamy do dyskusji :)
msvklr
Posty: 0
Rejestracja: 13 lip 2011, o 17:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Wydzielono z: Nauka matematyki - od czego zacząć?

Post autor: msvklr »

Cześć!

Wybaczcie małą archeologię ale temat taki sam jak moje pytanie, czyli od czego zacząć? Jestem po studiach informatycznych i po wielu trudach zaliczyłem matematykę dyskretną, analizę, robiłem całki, szeregi, granice, pochodne itd. Większość z tego jednak zupełnie uleciała mi z głowy, zresztą w czasie studiów do matematyki niespecjalnie się przykładałem. Ostatnimi czasy wiele czytając o matematyce, przypominając sobie trochę rzeczy kompletnie mnie ona zafascynowała, najbardziej prawdopodobieństwo, teoria gier, teoria liczb oraz liczb pierwszych. Ciężko wyrazic podziw ile mogą znaczyć "zwykłe" liczby! Niestety często mam problem ze zrozumieniem wielu twierdzeń i chciałbym wyrobić sobię odpowiedni fundament wiedzy aby móc jak najlepiej zrozumieć różne zagadnienia. Bedę bardzo wdzięczny za wszelkie porady, podpowiedzi, dobre pozycje książkowe.

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 14 lip 2011, o 00:03 przez Lbubsazob, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie podpinaj się pod cudze tematy.
ludolfinka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 4 lip 2011, o 12:28
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Kraków
Pomógł: 1 raz

Wydzielono z: Nauka matematyki - od czego zacząć?

Post autor: ludolfinka »

Witaj,
a może po prostu studia drugiego stopnia na matematyce?
A jeśli to nie wchodzi w grę to literaturę polecam następującą:
prawdopodobieństwo:
Jacek Jakubowski, Rafał Sztencel - Wstęp do teorii prawdopodobieństwa.pdf
lub trochę łatwiejsza i więcej intuicyjnych opisów:
Jacek Jakubowski, Rafał Sztencel - Rachunek prawdopodobienstwa dla prawie kazdego.pdf;

teoria liczb:
W.Sierpiński, Teoria liczb,
W.Sierpiński, Arytmetyka teoretyczna,