Nauka dowodzenia...

Dyskusje o matematykach, matematyce... W szkole, na uczelni, w karierze... Czego potrzeba - talentu, umiejętności, szczęścia? Zapraszamy do dyskusji :)
Michocio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 10 sie 2008, o 11:25
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 5 razy

Nauka dowodzenia...

Post autor: Michocio »

Witam!

Jestem uczniem 3-klasy gimnazjum. Zawsze fascynowała mnie matematyka. Na własną rękę zająłem się rachunkiem różniczkowym i całkami oraz przerobiłem podręczniki do Liceum na wikibooks. Jednak nie jest to, aż tak przydatne w różnego typu konkursach (nawet w ogóle). Na olimpiadach dominują zadania na dowodzenie, pojawia się więc pytanie jak nauczyć się indukcji, udowadniania, dowodzenia... Będę na prawdę wdzięczny za wszelką pomoc. Mile widziane propozycje książek, ebooków itp.


Pozdrawiam serdecznie
demka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 133
Rejestracja: 7 cze 2009, o 12:49
Płeć: Kobieta
Podziękował: 4 razy
Pomógł: 11 razy

Nauka dowodzenia...

Post autor: demka »

moze przydatna bedzie ksiązka Krysicki, Włodarski analiza matematyczna w zadaniach
miodzio1988

Nauka dowodzenia...

Post autor: miodzio1988 »

Zawsze fascynowała mnie matematyka. Na własną rękę zająłem się rachunkiem różniczkowym i całkami oraz przerobiłem podręczniki do Liceum na wikibooks. Jednak nie jest to, aż tak przydatne w różnego typu konkursach
(nawet w ogóle)
Bo całki i pochodne to są tylko narzedzia. Jesli chcesz się nauczyc robienia dowodow to polecam uduwodnic wszystkie twierdzenia ktore są związane z rachunkiem rozniczkowym i calkami (a jest trochę zabwy z tym) albo (jesli juz chcesz się bawic w olimpiady) to na forum naszym jest odpowiedni dzial do tego typu zadan. Tam bedziesz mial prawie wszystko.
Klorel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 11:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Końskie
Pomógł: 1 raz

Nauka dowodzenia...

Post autor: Klorel »

Myślę, że najpierw warto zacząć od tego aby poudowadniać "oczywiste" twierdzenia