2+2=5 ...

Dyskusje o matematykach, matematyce... W szkole, na uczelni, w karierze... Czego potrzeba - talentu, umiejętności, szczęścia? Zapraszamy do dyskusji :)
Awatar użytkownika
Inkwizytor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4105
Rejestracja: 16 maja 2009, o 15:08
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 428 razy

2+2=5 ...

Post autor: Inkwizytor »

Błędnie rozumiesz nieskończoność jako "coś hen daleko, ale jednak da się złapać na końcu". Przez kilkanaście postów najtęższe umysły tego forum usiłowali wyprowadzić Cię z błędu (na polu matematycznym) i skoro oni nie podołali, to moja skromna osoba nawet nie próbuje o tym myśleć.
Dreamer357
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: 18 lip 2010, o 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowogrodziec
Podziękował: 1 raz

2+2=5 ...

Post autor: Dreamer357 »

Całkiem na odwrót rozumiecie moje intencje ja nie staram się was przekonać, że nieskończoność ma koniec (no może na początku chciałem tak założyć, ale szybko wybiliście mi to z głowy). Postuluje głównie za tym, że liczba nieskończona to całość i jako taka ma swoją wagę, czyli 9.(9) = 9.9(9), ale jeśli popatrzymy na cyfry (co jest niesamowicie ważne z informatycznego punktu widzenia) to w pamięci tymczasowej podczas liczenia liczba 9 będzie się różnić.
Awatar użytkownika
scyth
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6392
Rejestracja: 23 lip 2007, o 15:26
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1087 razy

2+2=5 ...

Post autor: scyth »

Czy ty nadal starasz się wykazać, że \(\displaystyle{ 0,(9) \ne 0,9(9)}\)?
Jan Kraszewski
Administrator
Administrator
Posty: 34125
Rejestracja: 20 mar 2006, o 21:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 3 razy
Pomógł: 5192 razy

2+2=5 ...

Post autor: Jan Kraszewski »

Dreamer357 pisze:Postuluje głównie za tym, że liczba nieskończona to całość i jako taka ma swoją wagę, czyli 9.(9) = 9.9(9), ale jeśli popatrzymy na cyfry (co jest niesamowicie ważne z informatycznego punktu widzenia) to w pamięci tymczasowej podczas liczenia liczba 9 będzie się różnić.
Ale co chcesz liczyć? Mam wrażenie, że dla komputera liczby \(\displaystyle{ 9,(9)}\) i \(\displaystyle{ 9,9(9)}\) są równie niezrozumiałe.

JK
Dreamer357
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: 18 lip 2010, o 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowogrodziec
Podziękował: 1 raz

2+2=5 ...

Post autor: Dreamer357 »

Absolutnie nie, chodzi mi o to że jeśli zaczniemy liczyć (napiszemy program i damy start) ...9,(9) to podczas pomnożenia przez 10 do n potęgi powinniśmy zwiększyć moc obliczeniową z lewej strony przecinka o 2n, tak jak to się dzieje w matematyce dyskretnej. Zauważ jakie to ma znaczenie (program staje się cięższy nie do n potęgi jak podczas pętli, ale ilość obliczeń wzrasta liniowo.

-- 28 paź 2011, o 06:56 --
Jan Kraszewski pisze:
Dreamer357 pisze:Postuluje głównie za tym, że liczba nieskończona to całość i jako taka ma swoją wagę, czyli 9.(9) = 9.9(9), ale jeśli popatrzymy na cyfry (co jest niesamowicie ważne z informatycznego punktu widzenia) to w pamięci tymczasowej podczas liczenia liczba 9 będzie się różnić.
Ale co chcesz liczyć? Mam wrażenie, że dla komputera liczby \(\displaystyle{ 9,(9)}\) i \(\displaystyle{ 9,9(9)}\) są równie niezrozumiałe.

JK
9,9(9) o tylko "umowny" zapis 9,(9) jeden cykl obliczeniowy (nie mylić z maszynowym taktem) później

-- 28 paź 2011, o 07:34 --

czyli na przykładzie ...9,(9):
1 cykl obliczeniowy ...99,(99)
2 co ...999,(999)
w tym momencie ktoś wpadł na pomysł, żeby pomnożyć tą liczbę przez 10, ale nie w pętli tylko 1 krotnie
3 co ...999999,(9999)
4 co ...9999999,(99999)
w tym momencie ktoś chce podzielić o 10 1 krotnie
5 co ...99999999,(99999999)
6 co ...999999999,(999999999)
w tym momencie ktoś wpadł na pomysł, żeby zapętlić mnożenie przez 10 :
7 co ... to samo tylko, że przy każdym cyklu

teraz rozumicie?
Awatar użytkownika
miki999
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8691
Rejestracja: 28 lis 2007, o 18:10
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 36 razy
Pomógł: 1001 razy

2+2=5 ...

Post autor: miki999 »

teraz rozumicie?
Nie.
Dreamer357
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: 18 lip 2010, o 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowogrodziec
Podziękował: 1 raz

2+2=5 ...

Post autor: Dreamer357 »

Nieskończoność jest w liczbie cykli, a to jak wygląda realnie dana liczba w konkretnej chwili się zmienia. Wiadomo, że się rozwija o 1 na cykl, ale do tego dochodzą inne zmienne. Jak byście pozwolili na drugi punkt odniesienia nie tylko przecinek sprawa wyglądała by prościej, ale tak też się da.
miodzio1988

2+2=5 ...

Post autor: miodzio1988 »

scyth pisze:Czy ty nadal starasz się wykazać, że \(\displaystyle{ 0,(9) \ne 0,9(9)}\)?
Możesz odpowiedzieć na to pytanie? Bo jeśli odpowiedź jest pozytywna to dyskusja jest zupełnie bez sensu
Dreamer357
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: 18 lip 2010, o 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowogrodziec
Podziękował: 1 raz

2+2=5 ...

Post autor: Dreamer357 »

0.(9)=0.9(9) to fakt czy nie pisze, że nie zajmuję się ogółem liczby tylko sytuacja ekstremalną. Mnie interesuje jak się buduje dom i wynik ostateczny a was tylko wynik. to taj jakbyś zapytał czy cegła to to samo co ściana. Cegła jest nierozłącznym elementem ściany. Wy zadajecie pytania czy widzę dom czy elementy. Widzę dom co nie przeszkadza mi w tym, żeby wiedzieć, że jest zbudowany z cegieł.
Awatar użytkownika
miki999
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8691
Rejestracja: 28 lis 2007, o 18:10
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 36 razy
Pomógł: 1001 razy

2+2=5 ...

Post autor: miki999 »

My wiemy, jak dom jest zbudowany, a Ty starasz się udowodnić, że zamiast cegieł użyto piasku.
miodzio1988

2+2=5 ...

Post autor: miodzio1988 »

Ta Twoja "sytuacja ekstremalna" to wytwór Twojej wyobraźni jest jedynie, który nie ma odzwierciedlenia w matematyce. Ale niby wynik ma być inny jeśli będziemy zerkać na budowę domu? Po co to?
Dreamer357
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: 18 lip 2010, o 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowogrodziec
Podziękował: 1 raz

2+2=5 ...

Post autor: Dreamer357 »

miodzio1988 pisze:
scyth pisze:Czy ty nadal starasz się wykazać, że \(\displaystyle{ 0,(9) \ne 0,9(9)}\)?
Możesz odpowiedzieć na to pytanie? Bo jeśli odpowiedź jest pozytywna to dyskusja jest zupełnie bez sensu
0,(9)=0,9(9)
to tylko sposób zasygnalizowania problemu 0,(9) 1 co 0,9(9) 2 co
Ostatnio zmieniony 28 paź 2011, o 11:55 przez Dreamer357, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
scyth
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6392
Rejestracja: 23 lip 2007, o 15:26
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1087 razy

2+2=5 ...

Post autor: scyth »

Jakiego problemu? Możesz ściśle powiedzieć, czym różni się 0,(9) od 0,9(9)?
Dreamer357
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: 18 lip 2010, o 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowogrodziec
Podziękował: 1 raz

2+2=5 ...

Post autor: Dreamer357 »

miodzio1988 pisze:Ta Twoja "sytuacja ekstremalna" to wytwór Twojej wyobraźni jest jedynie, który nie ma odzwierciedlenia w matematyce. Ale niby wynik ma być inny jeśli będziemy zerkać na budowę domu? Po co to?
Już tłumacze (ale na szybko,dlatego mogę się mylić)

Ja to widzę tak:

Dom: komputer (podzespoły)

Tworzycie programy nie patrząc na architekturę (C++)

Niezbędne jest określenie relacji pomiędzy komputerem (jego strukturą) a programem. I to staram się robić a pomysły czerpię z matematyki.
miodzio1988

2+2=5 ...

Post autor: miodzio1988 »

Niezbędne jest określenie relacji pomiędzy komputerem (jego strukturą) a programem. I to staram się robić a pomysły czerpię z matematyki.
Ok. Rozumiem. I to chcesz zrobić niby na przykładzie tej równości o której mówimy?
ODPOWIEDZ