Jak przygotować się na pójście do mat-fizu?

Dla poszukujących jak najlepszego liceum.
Raveen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 6 maja 2015, o 00:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 1 raz

Jak przygotować się na pójście do mat-fizu?

Post autor: Raveen »

Witam wszystkich użytkowników tego forum. Z góry przepraszam, jeśli swój temat umieściłem w nieodpowiednim dziale. Otóż jestem uczniem 3 klasy gimnazjum i zastanawiałem się do tej pory nad wyborem profilu. Teraz jestem raczej pewien, że pójdę do klasy matematyczno-fizyczno-informatycznej. Biologia nigdy nie była dla mnie ciekawa, zaś "human" od razu odpada, bo jest mało przyszłościowy. Planuję w przyszłości studiować informatykę, choć wiem, iż będzie to wymagało sporych nakładów pracy. Sądzę, iż opanowałem materiał z matematyki na poziomie gimnazjum w stopniu dobrym (w sensie pamiętam wzory i zagadnienia z gimnazjum). Jednak gdy nauczyciel przerabia na lekcji zadania wykraczające poza poziom gimnazjalny-typu wybrane zadanka z matury rozszerzonej, czy z jakichś olimpiad i stron poświęconych matematyce, szczególnie jeśli dotyczy to geometrii, nie mam pojęcia co zrobić. Stąd moje kilka pytań:
1)Jakie książki polecacie, aby przygotować się do pójścia na mat-fiz i rozumieć omawiane na lekcjach na tymże profilu zagadnienia?
2)W jakim liceum w Toruniu jest najlepszy według was mat-fiz-inf?
3)Z jakimi twierdzeniami, wzorami, sposobami etc. radzicie się zapoznać przed testem (zaliczenie testu, tj. zrobienie iluś zadań jest wymagane do dostania się do jednej z klas w liceum, do którego chciałbym uczeszczać)? Link:
Z góry dziękuję ze wszelką pomoc i życzę miłego dnia
macikiw2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: 28 lis 2012, o 16:59
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Daleko
Podziękował: 39 razy
Pomógł: 4 razy

Jak przygotować się na pójście do mat-fizu?

Post autor: macikiw2 »