Sposób zapisu, komentarze do rozwiązania zadania

Przygotowanie do egzaminu dojrzałości. Zestawy zadań. Wyniki i przebieg rekrutacji na studia.
U238
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 63
Rejestracja: 4 wrz 2016, o 09:03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 1 raz

Sposób zapisu, komentarze do rozwiązania zadania

Post autor: U238 »

Witam. Czy można w zadaniu, np. rozwiąż równanie i dostanę wynik \(\displaystyle{ x ^{2} =wynik}\) , zapisać krótko \(\displaystyle{ x= \pm \sqrt{wynik}}\) ? Czy trzeba to, że iks równa się tej albo przeciwnej(z użyciem spójnika logicznego)?
I czy wszystkie zastosowane własności z gimnazjum, np. boki w trójkącie \(\displaystyle{ 60,30,90}\) trzeba zapisywać w komentarzu, że się tego użyło?
szw1710

Sposób zapisu, komentarze do rozwiązania zadania

Post autor: szw1710 »

Rozwiążmy równanie \(\displaystyle{ x^2=9}\) . Mamy \(\displaystyle{ x^2-9=0}\) , czyli \(\displaystyle{ (x-3)(x+3)=0}\) . Iloczyn jest równy zero wtedy i tylko wtedy, gdy jeden z czynników jest równy zero. Zatem \(\displaystyle{ x-3=0}\) lub \(\displaystyle{ x+3=0}\) . Dlatego \(\displaystyle{ x=3}\) lub \(\displaystyle{ x=-3}\) i równanie ma dwa rozwiązania.

Tak bym to skomentował. Nie mamy zbyt wiele pisania. A wzory skróconego mnożenia chyba znasz...
Rados
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 24 wrz 2007, o 18:40
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 6 razy
Pomógł: 3 razy

Sposób zapisu, komentarze do rozwiązania zadania

Post autor: Rados »

Ja bym w ogóle nie używał „własności” z gimnazjum tylko zastosował zapis z funkcją trygonometryczną, co nie powinno przysparzać więcej kłopotu.
\(\displaystyle{ x= \pm \sqrt{wynik}}\)
Takiego zapisu też bym nie ryzykował, zapisanie
\(\displaystyle{ x=-\sqrt{wynik} \vee x=\sqrt{wynik}}\)
zajmie dosłownie 2 sekundy dłużej. Ale jeśli chcesz oficjalną odpowiedź to napisz maila do CKE.
ODPOWIEDZ