Matura z matematyki 2014 - poziom podstawowy
-
- Administrator
- Posty: 34294
- Rejestracja: 20 mar 2006, o 21:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 5203 razy
Matura z matematyki 2014 - poziom podstawowy
Dyskutujemy tutaj (ale dopiero po maturze...).
Poziom podstawowy -
Rozwiązania wszystkich zadań - poziom podstawowy
JK
Poziom podstawowy -
Rozwiązania wszystkich zadań - poziom podstawowy
JK
- mortan517
- Użytkownik
- Posty: 3359
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 15:38
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Krk
- Podziękował: 112 razy
- Pomógł: 662 razy
Matura z matematyki 2014 - poziom podstawowy
W sumie, zamknięte co roku to samo, z każdego działu po trochu, powtarzające się zadania.
W otwartych wiadomo równanie (rozkładalny wielomian), dowód z podzielności, dowód na płaszczyźnie, prostopadłościan, planimetria i nieszczęsne zadanie z pociągami (w tym roku z zamkiem), którego się wszyscy boją
W otwartych wiadomo równanie (rozkładalny wielomian), dowód z podzielności, dowód na płaszczyźnie, prostopadłościan, planimetria i nieszczęsne zadanie z pociągami (w tym roku z zamkiem), którego się wszyscy boją
- leszczu450
- Użytkownik
- Posty: 4414
- Rejestracja: 10 paź 2012, o 23:20
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 1589 razy
- Pomógł: 364 razy
Matura z matematyki 2014 - poziom podstawowy
mortan517, łatwo mówić : ) Każdy egzamin jest stresujący i nawet łatwe zadanie można skopać. Maturzyści śmieją się z gimnazjalistów, studenci w czasie sesji śmieją się z maturzystów i tak dalej dalej aż do dziadka śmiejącego się z problemów młodszego pokolenia : )
- rtuszyns
- Użytkownik
- Posty: 2042
- Rejestracja: 29 gru 2006, o 23:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zamość
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 229 razy
Matura z matematyki 2014 - poziom podstawowy
Ja uważam, że i tak matura z matematyki w obecnych czasach jest nietrudna. Ciekawe co wymyślone zostanie, jakie zadania i problemy do rozwiązania po zmianie podstawy programowej.
Myślę, że jak już poznamy oficjalnie zadania z tegorocznej matury z matematyki, to każdy wypowie się czy były te zadania łatwe dla maturzystów, czy też nie.
Myślę, że jak już poznamy oficjalnie zadania z tegorocznej matury z matematyki, to każdy wypowie się czy były te zadania łatwe dla maturzystów, czy też nie.
- mortan517
- Użytkownik
- Posty: 3359
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 15:38
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Krk
- Podziękował: 112 razy
- Pomógł: 662 razy
Matura z matematyki 2014 - poziom podstawowy
leszczu450, ale ja dzisiaj pisałem tą maturę ;d No poczekajmy na wypowiedzi innych, ale wg mnie taka jak co roku, zadania schematyczne, poziom w ogóle nieporównywalny do poziomu sprzed kilku lat. No ustalają te zadania tak żeby każdy zdał. \(\displaystyle{ 30 \%}\) to żaden wyczyn.
- leszczu450
- Użytkownik
- Posty: 4414
- Rejestracja: 10 paź 2012, o 23:20
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 1589 razy
- Pomógł: 364 razy
Matura z matematyki 2014 - poziom podstawowy
mortan517, to życzę samych setek : ) Ja z podstawy miałem 98%. Nie zrobiłem zadania z rachunku prawdopodobieństwa teraz, po kilku latach nie mam już wyboru i muszę się tego nauczyć
-
- Użytkownik
- Posty: 168
- Rejestracja: 4 paź 2011, o 17:32
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 55 razy
- Pomógł: 7 razy
Matura z matematyki 2014 - poziom podstawowy
Wyniki, które zapamiętam i takie mi wyszły
Z polem trójkąta (ostatnie): \(\displaystyle{ \frac{19 \sqrt{3} + 24 }{6}}\)
Z prędkością turysty: \(\displaystyle{ V=3,5 \frac{km}{h}}\)
Równanie z wielomianem 3 stopnia: \(\displaystyle{ x \in \left\{ -2,- \frac{2}{3} , \frac{2}{3} \right\}}\)
Pierwszy dowód z tą podzielnością, to np. \(\displaystyle{ k=7a+2}\) , trzeba wyliczyć \(\displaystyle{ 3k^2}\), później rozpisać wolny wyraz jako \(\displaystyle{ 7+5}\), wyłączyć 7 przed nawias i koniec.
Przekątna prostopadłościanu: \(\displaystyle{ 3 \sqrt{14}}\) - chociaż nie jestem pewny, czy to akurat dobrze pamiętam
Wykres funkcji w otwartych: a) \(\displaystyle{ x \in (2,3)}\)
b) \(\displaystyle{ g(x)=0 \Leftrightarrow x=6}\)
Dowód z kątami: i z tego pokazać, że \(\displaystyle{ \beta =4 \alpha}\)
Z polem trójkąta (ostatnie): \(\displaystyle{ \frac{19 \sqrt{3} + 24 }{6}}\)
Z prędkością turysty: \(\displaystyle{ V=3,5 \frac{km}{h}}\)
Równanie z wielomianem 3 stopnia: \(\displaystyle{ x \in \left\{ -2,- \frac{2}{3} , \frac{2}{3} \right\}}\)
Pierwszy dowód z tą podzielnością, to np. \(\displaystyle{ k=7a+2}\) , trzeba wyliczyć \(\displaystyle{ 3k^2}\), później rozpisać wolny wyraz jako \(\displaystyle{ 7+5}\), wyłączyć 7 przed nawias i koniec.
Przekątna prostopadłościanu: \(\displaystyle{ 3 \sqrt{14}}\) - chociaż nie jestem pewny, czy to akurat dobrze pamiętam
Wykres funkcji w otwartych: a) \(\displaystyle{ x \in (2,3)}\)
b) \(\displaystyle{ g(x)=0 \Leftrightarrow x=6}\)
Dowód z kątami: i z tego pokazać, że \(\displaystyle{ \beta =4 \alpha}\)
Ostatnio zmieniony 6 maja 2014, o 13:04 przez El_Konrad, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 126
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 13:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 64 razy
Matura z matematyki 2014 - poziom podstawowy
Dodam jeszcze że prawdopodobieństwo wyszło \(\displaystyle{ \frac{3}{32}}\) bodajże
El_Konrad mógłbyś napisać jak wyliczyłeś to zadanie z turystą? Kombinowałem jak mogłem ale niestety nie udało mi się tego rozwiązać
El_Konrad mógłbyś napisać jak wyliczyłeś to zadanie z turystą? Kombinowałem jak mogłem ale niestety nie udało mi się tego rozwiązać
-
- Użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 30 mar 2011, o 15:39
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Matura z matematyki 2014 - poziom podstawowy
Jeszcze było zadanie z prawdopodobieństwem, wynik: \(\displaystyle{ P(A)= \frac{3}{32}}\)
Z przekątną... było...
\(\displaystyle{ D^2 = 45 + 81}\)
Czyli \(\displaystyle{ D = \sqrt{126} = 3\sqrt{14}}\) - masz dobrze.
Turysta.
\(\displaystyle{ \begin{cases} 2,1 = V_{w} \cdot ( \frac{16}{15} - t_{s}) \\
2,1 = (V_{w} + 1) \cdot t_{s}
\end{cases}}\)
Rozwiązujemy układ i jak wspomniane zostało \(\displaystyle{ V_{w} = 3,5km/h}\)
Ja zaś mam pytanie...
jak było w zamkniętym na ile sposobów można wybrać 2 graczy spośród 10.
To \(\displaystyle{ 10\cdot9}\) czy \(\displaystyle{ {10 \choose 2}}\)?
Z przekątną... było...
\(\displaystyle{ D^2 = 45 + 81}\)
Czyli \(\displaystyle{ D = \sqrt{126} = 3\sqrt{14}}\) - masz dobrze.
Turysta.
\(\displaystyle{ \begin{cases} 2,1 = V_{w} \cdot ( \frac{16}{15} - t_{s}) \\
2,1 = (V_{w} + 1) \cdot t_{s}
\end{cases}}\)
Rozwiązujemy układ i jak wspomniane zostało \(\displaystyle{ V_{w} = 3,5km/h}\)
Ja zaś mam pytanie...
jak było w zamkniętym na ile sposobów można wybrać 2 graczy spośród 10.
To \(\displaystyle{ 10\cdot9}\) czy \(\displaystyle{ {10 \choose 2}}\)?
Ostatnio zmieniony 6 maja 2014, o 14:15 przez victor152, łącznie zmieniany 3 razy.
- yorgin
- Użytkownik
- Posty: 12762
- Rejestracja: 14 paź 2006, o 12:09
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 17 razy
- Pomógł: 3440 razy
Matura z matematyki 2014 - poziom podstawowy
Na forum pojawią się rozwiązania wszystkich zadań, obecnie czekamy wyłącznie na oficjalną publikację arkuszy zadań, by móc przystąpić do rozwiązywania.rtuszyns pisze:Dobrze. Ale czekamy na oficjalne arkusze i treści zadań...
Okażcie cierpliwość