Dzień do Matury !! Powtórka

Przygotowanie do egzaminu dojrzałości. Zestawy zadań. Wyniki i przebieg rekrutacji na studia.
Aroszka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 27 kwie 2009, o 16:33
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 3 razy

Dzień do Matury !! Powtórka

Post autor: Aroszka »

Pozwolę sobie zadać w tym temacie pytanie Jakie są wsze typy na maturę... Wiadomo że będzie jakaś trygonometria, planimetria itd. oprócz tego wdg. mnie będą ciągi, prawdopodobieństwo bankowo. Wasze typy?
tomcool
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 12 maja 2009, o 10:51
Płeć: Mężczyzna

Dzień do Matury !! Powtórka

Post autor: tomcool »

coder89 pisze:
miki999 pisze:To na początek skopiuję pewną istotne info z innego tematu:
miki999 pisze:Jeszcze coś, co zauważyłem, że dużo osób o tym zapomina. Tak wygląda kąt miedzy ścianami w graniastosłupie prawidłowym trójkątnym:
Ten kąt (tzn. pomiędzy tymi czerwonymi kreskami) to nie jest kąt między ścianami graniastosłupa prawidłowego trójkatnego... Tylko kąt pomiędzy przekątną ściany bocznej a przyległą do niej ściany bocznej (rzut prostokątny przekątnej na płaszczyznę ściany bocznej). W graniastosłupie prostym kąt pomiędzy ścianami bocznymi pokrywa się z odpowiadającym mu kątem podstawy.
no to kolego jesteś w duzym błedzie ...

kąt miedzy krawędziami postawy a sąsiednmi ścianami bocznymi nie jest taki sam
To co jest na rysunku chyba jest dobrze
coder89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 10 gru 2007, o 19:25
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 6 razy

Dzień do Matury !! Powtórka

Post autor: coder89 »

Nie sądzę. Pozwolę sobie przytoczyć definicę miary kąta dwuściennego:
Miarą kąta dwuściennego nazywamy miarę kąta płaskiego otrzymanego jako przekrój kąta dwuściennego płaszczyzną prostopadlą do jego krawędzi.
Na mocy tej definicji tym przekrojem jest podstawa prostopadłoscianu a więc jej kąty płaskie sa kątami dwuściennymi (kątami pomiędzy płaszczyznami ścian bocznych)

Zresztą... Skoro negujesz moje stwierdzenie to proszę, pokaż jak byś zaznaczył w graniastosłupie prostym trójkątnym (albo dla ułatwienia w prawidłowym) kąt pomiędzy ścianą boczną, a przekątną ściany bocznej z nią sąsiadującą... Daje sobie rękę obciąć, że będzie to podobny rysunek do tego wklejonego powyzej (jak nie identyczny bo łatwiej jest go skopiowac niż narysowac od nowa )
Awatar użytkownika
dabro90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: 5 kwie 2009, o 20:36
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: O-ka
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz

Dzień do Matury !! Powtórka

Post autor: dabro90 »

Tutsii pisze:Mi się wydaje, że jak zamienisz \(\displaystyle{ \frac{1}{16}}\) na -4 to później już:
\(\displaystyle{ -4* \frac{2x+1}{x ^{2}} \le \frac{2x+1}{x}}\)

Tzn, mi sie tez tak wydawalo, ale wolalem sie upewnic (czytaj, z przemeczenia juz mi sie pomieszalo, ze zmiana znaku nierownosci zalezy od wykladnika a nie podstawy).

Wyszlo mi \(\displaystyle{ x \in <-\infty ,-4> \cup <- \frac{1}{2},0) \cup (0, \infty )}\)

Jakby ktos mogl zweryfikowac wynik, bo chyba sie robie nerwowy i trace wiare, glownie przez fizyke -.-

2 miesiace temu robilem arkusze na ~85-90%, 2 miesiace minely, przerobiona masa zadan i robie je duzo gorzej, to mozna zwatpic

No ale wakacje za 3 dni
Ostatnio zmieniony 12 maja 2009, o 18:42 przez dabro90, łącznie zmieniany 1 raz.
coder89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 10 gru 2007, o 19:25
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 6 razy

Dzień do Matury !! Powtórka

Post autor: coder89 »

Jeszcze tam ma być -4 zamiast 4 i dobrze rozwiązałeś... Ale to pewnie przez nieuwagę go zapomniałeś bo -4 jest mniejsze od -1/2...

Poza tym nie ma strachu... na maturze to jest inne myślenie niż tak w domu... w domu sie siedzi na luzie rozwiazujesz czasami przegapiając niektóre rzeczy, robisz na skróty tracąc cenne punkty, a na maturze sprawdzasz wszystko 3 razy jak już skończysz i pisze sie dużo wiecej niż niekiedy trzeba Będzie dobrze...
Awatar użytkownika
dabro90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: 5 kwie 2009, o 20:36
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: O-ka
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz

Dzień do Matury !! Powtórka

Post autor: dabro90 »

Tak zgadza sie, tam -4 powinno byc.

No mam nadzieje, ze bedzie jak mowisz ^^

A w sobote na tenisa wreszcie, gra ktos? (zmienie temat, bo ilez mozna o maturze rozmawiac:D)

EDIT: Jesli ktos chce sobie poprawic humor, polecam obejrzec arkusze maturalne z Wiedzy o Tancu.
Matematyka przy tym to lajt;)
coder89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 10 gru 2007, o 19:25
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 6 razy

Dzień do Matury !! Powtórka

Post autor: coder89 »

a mnie zastanawia gdzie ktoś po takiej maturze z wiedzy o tańcu pójdzie i w czym mu ona pomoże Bo w tańczeniu napewno nie

PS. Jakbyś chciał iść na rower pojeździć po bezdrożach to z chęcią do tenisa mam dwie lewe ręce (chociaż w sumie nie wiem bo nigdy nie grałem, może byłbym w tym dobry )
wojownik_1991
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 20 lis 2006, o 21:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 12 razy

Dzień do Matury !! Powtórka

Post autor: wojownik_1991 »

Mam kilka pytan:
1. Kiedy dwa wektory zaczepione w jednym punkcie (lub nie) sa do siebie prostopadle.
2. Czy moge stosowac wzor na jednokladnosc punktu? \(\displaystyle{ x ^{'} = x + (1-s)a}\) i \(\displaystyle{ y^{'} = y + (1-s)b}\) gdzie jednokladnosc jest wzgledem puntku O(a,b)
3. Czy w zadaniach z rachunku opisywac przestrzen slownie (oraz oddzielnie zdarzenie oraz zbior zdarzen elementarnych) czy opisywac przestrzen algebraicznie?
germee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 12 maja 2009, o 18:33
Płeć: Mężczyzna

Dzień do Matury !! Powtórka

Post autor: germee »

ja mam pytanie, które zadałem w tym temacie:
https://matematyka.pl/126591.htm
Chodzi o to, że nie wiem jak opisać omegę, tak, żeby nie stracić niepotrzebnie punktów na maturze.
Bardzo proszę o odpowiedź kogoś "kumatego".
coder89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 10 gru 2007, o 19:25
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 6 razy

Dzień do Matury !! Powtórka

Post autor: coder89 »

germee pisze:ja mam pytanie, które zadałem w tym temacie:
https://matematyka.pl/126591.htm
Chodzi o to, że nie wiem jak opisać omegę, tak, żeby nie stracić niepotrzebnie punktów na maturze.
Bardzo proszę o odpowiedź kogoś "kumatego".
No więc tak. To że zadanie z prawdopodobieństwa będzie modelem klasycznym jest pewne bo na rozszerzeniu inny model nie obowiązuje Tylko definicja klasyczna.
Omege można opisywać w przerówny sposób. Np. mamy zadanie że mamy z 12 osób wybrać 4 osoby. Możesz napisać że OMEGA - zbiór wszystkich podzbiorów 4 elementowych zbioru 12 elementowego, albo nawet bardziej po ludzku - zbiór zawierający 4 osobowe podgrupy z grupy 12 osób Można też symbolami ale to jest trudne i w niektórych zadaniach zbyt czasochłonne... lepiej słownie poprostu opisać... (zawsze z treści zadania się to da wydumać).

A i jeszcze jeden przykład. Np. mamy liczby {1,2,3,4,5} i mamy ułożyć liczbę 4 cyfrową. i Omege opisujesz np. tak - "Za przestrzeń zdarzeń elementarnych przyjmuję uporządkowane czwórki liczb (powtarzających się lub też nie) należące do zbioru {1,2,3,4,5}"
Awatar użytkownika
dabro90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: 5 kwie 2009, o 20:36
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: O-ka
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz

Dzień do Matury !! Powtórka

Post autor: dabro90 »

Hmmm, napewno az tak trzeba slownie opisywac ? Dobrze wiedziec, zawsze myslalem, ze wystarczy wzor podac, czy wyliczona wartosc ;P


EDIT: Kolezanka podsunela mi ciekawy pomysl - w razie gdyby Wam nie szlo, popelnijcie samobojstwo maturalne (wyjmujesz komorke i wlaczasz dzwonek) Wdziecznosc pozostalych ludzi z sali, ktorzy beda pisac mature jeszcze raz dzieki Wam - bezcenna


(joke, nie robcie tego w domu! )
Ostatnio zmieniony 12 maja 2009, o 21:14 przez dabro90, łącznie zmieniany 1 raz.
coder89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 10 gru 2007, o 19:25
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 6 razy

Dzień do Matury !! Powtórka

Post autor: coder89 »

wojownik_1991 pisze:Mam kilka pytan:
1. Kiedy dwa wektory zaczepione w jednym punkcie (lub nie) sa do siebie prostopadle.
2. Czy moge stosowac wzor na jednokladnosc punktu? \(\displaystyle{ x ^{'} = x + (1-s)a}\) i \(\displaystyle{ y^{'} = y + (1-s)b}\) gdzie jednokladnosc jest wzgledem puntku O(a,b)
3. Czy w zadaniach z rachunku opisywac przestrzen slownie (oraz oddzielnie zdarzenie oraz zbior zdarzen elementarnych) czy opisywac przestrzen algebraicznie?
1. Jeśli wektory są niezerowe i ich iloczyn skalarny jest równy zero. (co wynika ze wzoru na iloczyn skalarny gdzie przy alfa =90 stopni cos(alfa) = 0 , gdzie alfa to kąt pomiędzy wektorami)
2. Możesz używać wszystkich wzorów jakie tylko znasz (oczywiście takie które w rzeczywistości istnieją) tylko musisz napisać na co stosujesz wzór. Np. stosujesz twierdzenie o zmianie podstawy logarytmu no to piszesz "Z tw. o zmianei podstawy logarytmu:" i jedziesz dalej Nigdy nie wiadomo jak będzie skonstruowany klucz więc lepiej napisać te 5 słów więcej
3. Patrz post wyżej...

-- 12 maja 2009, 21:15 --
dabro90 pisze:Hmmm, napewno az tak trzeba slownie opisywac ? Dobrze wiedziec, zawsze myslalem, ze wystarczy wzor podac, czy wyliczona wartosc ;P
Wszystko zależy od klucza i zadania... jeśli bedzie banalne zadanie i bedzie za nie 4 pkt no to za coś muszą je przyznać Lepiej napisać niż stracić pkt i to tyczy się nie tylko opisywania zbioru zdarzeń... ALe wszystkich stosowanych twierdzen i wzorów... Nawet wystarczy zaznaczyć z czego się korzysta zeby nie było że z powietrza się to wzięło

EDIT: U nas będzie na sali ponad 70 osób więc nie chciałbym być tym szczęśliwcem, na którego skierowane były by oczy pozostałych maturzystów przed i po egzaminie
germee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 12 maja 2009, o 18:33
Płeć: Mężczyzna

Dzień do Matury !! Powtórka

Post autor: germee »

dzięki bardzo, teraz już wiem mniej więcej co napisać
przy okazji odpowiedziałeś na trzecie pytanie wojownika
3. Czy w zadaniach z rachunku opisywac przestrzen slownie (oraz oddzielnie zdarzenie oraz zbior zdarzen elementarnych) czy opisywac przestrzen algebraicznie?
Omege można opisywać w przerówny sposób. Np. mamy zadanie że mamy z 12 osób wybrać 4 osoby. Możesz napisać że OMEGA - zbiór wszystkich podzbiorów 4 elementowych zbioru 12 elementowego, albo nawet bardziej po ludzku - zbiór zawierający 4 osobowe podgrupy z grupy 12 osób Można też symbolami ale to jest trudne i w niektórych zadaniach zbyt czasochłonne... lepiej słownie poprostu opisać... (zawsze z treści zadania się to da wydumać).
Awatar użytkownika
dabro90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: 5 kwie 2009, o 20:36
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: O-ka
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz

Dzień do Matury !! Powtórka

Post autor: dabro90 »

Dobra, czyli krótko:
Pisac wszystko co sie robi i sie nie stresowac
Ide spac i powodzenia wszystkim zycze jutro =]
andrzejskurcz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: 7 lut 2008, o 18:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Plock
Podziękował: 14 razy

Dzień do Matury !! Powtórka

Post autor: andrzejskurcz »

mozna korzystac w powszechnie znanych twierdzen a nie ze wszystkich. ja na maturze probnej skorzystalem z twierdzenia ze jak zdarzenia A i B sa rozlaczne to zdarzenia A' i B' tez sa rozlaczne. i nie uznano mi tego bo nie jest to powszechnie znane twierdzenie mimo ze takowe instnieje
ODPOWIEDZ