Dzień do Matury !! Powtórka
Dzień do Matury !! Powtórka
Pozwolę sobie zadać w tym temacie pytanie Jakie są wsze typy na maturę... Wiadomo że będzie jakaś trygonometria, planimetria itd. oprócz tego wdg. mnie będą ciągi, prawdopodobieństwo bankowo. Wasze typy?
Dzień do Matury !! Powtórka
no to kolego jesteś w duzym błedzie ...coder89 pisze:Ten kąt (tzn. pomiędzy tymi czerwonymi kreskami) to nie jest kąt między ścianami graniastosłupa prawidłowego trójkatnego... Tylko kąt pomiędzy przekątną ściany bocznej a przyległą do niej ściany bocznej (rzut prostokątny przekątnej na płaszczyznę ściany bocznej). W graniastosłupie prostym kąt pomiędzy ścianami bocznymi pokrywa się z odpowiadającym mu kątem podstawy.miki999 pisze:To na początek skopiuję pewną istotne info z innego tematu:
miki999 pisze:Jeszcze coś, co zauważyłem, że dużo osób o tym zapomina. Tak wygląda kąt miedzy ścianami w graniastosłupie prawidłowym trójkątnym:
kąt miedzy krawędziami postawy a sąsiednmi ścianami bocznymi nie jest taki sam
To co jest na rysunku chyba jest dobrze
Dzień do Matury !! Powtórka
Nie sądzę. Pozwolę sobie przytoczyć definicę miary kąta dwuściennego:
Zresztą... Skoro negujesz moje stwierdzenie to proszę, pokaż jak byś zaznaczył w graniastosłupie prostym trójkątnym (albo dla ułatwienia w prawidłowym) kąt pomiędzy ścianą boczną, a przekątną ściany bocznej z nią sąsiadującą... Daje sobie rękę obciąć, że będzie to podobny rysunek do tego wklejonego powyzej (jak nie identyczny bo łatwiej jest go skopiowac niż narysowac od nowa )
Na mocy tej definicji tym przekrojem jest podstawa prostopadłoscianu a więc jej kąty płaskie sa kątami dwuściennymi (kątami pomiędzy płaszczyznami ścian bocznych)Miarą kąta dwuściennego nazywamy miarę kąta płaskiego otrzymanego jako przekrój kąta dwuściennego płaszczyzną prostopadlą do jego krawędzi.
Zresztą... Skoro negujesz moje stwierdzenie to proszę, pokaż jak byś zaznaczył w graniastosłupie prostym trójkątnym (albo dla ułatwienia w prawidłowym) kąt pomiędzy ścianą boczną, a przekątną ściany bocznej z nią sąsiadującą... Daje sobie rękę obciąć, że będzie to podobny rysunek do tego wklejonego powyzej (jak nie identyczny bo łatwiej jest go skopiowac niż narysowac od nowa )
- dabro90
- Użytkownik
- Posty: 190
- Rejestracja: 5 kwie 2009, o 20:36
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: O-ka
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 1 raz
Dzień do Matury !! Powtórka
Tutsii pisze:Mi się wydaje, że jak zamienisz \(\displaystyle{ \frac{1}{16}}\) na -4 to później już:
\(\displaystyle{ -4* \frac{2x+1}{x ^{2}} \le \frac{2x+1}{x}}\)
Tzn, mi sie tez tak wydawalo, ale wolalem sie upewnic (czytaj, z przemeczenia juz mi sie pomieszalo, ze zmiana znaku nierownosci zalezy od wykladnika a nie podstawy).
Wyszlo mi \(\displaystyle{ x \in <-\infty ,-4> \cup <- \frac{1}{2},0) \cup (0, \infty )}\)
Jakby ktos mogl zweryfikowac wynik, bo chyba sie robie nerwowy i trace wiare, glownie przez fizyke -.-
2 miesiace temu robilem arkusze na ~85-90%, 2 miesiace minely, przerobiona masa zadan i robie je duzo gorzej, to mozna zwatpic
No ale wakacje za 3 dni
Ostatnio zmieniony 12 maja 2009, o 18:42 przez dabro90, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzień do Matury !! Powtórka
Jeszcze tam ma być -4 zamiast 4 i dobrze rozwiązałeś... Ale to pewnie przez nieuwagę go zapomniałeś bo -4 jest mniejsze od -1/2...
Poza tym nie ma strachu... na maturze to jest inne myślenie niż tak w domu... w domu sie siedzi na luzie rozwiazujesz czasami przegapiając niektóre rzeczy, robisz na skróty tracąc cenne punkty, a na maturze sprawdzasz wszystko 3 razy jak już skończysz i pisze sie dużo wiecej niż niekiedy trzeba Będzie dobrze...
Poza tym nie ma strachu... na maturze to jest inne myślenie niż tak w domu... w domu sie siedzi na luzie rozwiazujesz czasami przegapiając niektóre rzeczy, robisz na skróty tracąc cenne punkty, a na maturze sprawdzasz wszystko 3 razy jak już skończysz i pisze sie dużo wiecej niż niekiedy trzeba Będzie dobrze...
- dabro90
- Użytkownik
- Posty: 190
- Rejestracja: 5 kwie 2009, o 20:36
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: O-ka
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 1 raz
Dzień do Matury !! Powtórka
Tak zgadza sie, tam -4 powinno byc.
No mam nadzieje, ze bedzie jak mowisz ^^
A w sobote na tenisa wreszcie, gra ktos? (zmienie temat, bo ilez mozna o maturze rozmawiac:D)
EDIT: Jesli ktos chce sobie poprawic humor, polecam obejrzec arkusze maturalne z Wiedzy o Tancu.
Matematyka przy tym to lajt;)
No mam nadzieje, ze bedzie jak mowisz ^^
A w sobote na tenisa wreszcie, gra ktos? (zmienie temat, bo ilez mozna o maturze rozmawiac:D)
EDIT: Jesli ktos chce sobie poprawic humor, polecam obejrzec arkusze maturalne z Wiedzy o Tancu.
Matematyka przy tym to lajt;)
Dzień do Matury !! Powtórka
a mnie zastanawia gdzie ktoś po takiej maturze z wiedzy o tańcu pójdzie i w czym mu ona pomoże Bo w tańczeniu napewno nie
PS. Jakbyś chciał iść na rower pojeździć po bezdrożach to z chęcią do tenisa mam dwie lewe ręce (chociaż w sumie nie wiem bo nigdy nie grałem, może byłbym w tym dobry )
PS. Jakbyś chciał iść na rower pojeździć po bezdrożach to z chęcią do tenisa mam dwie lewe ręce (chociaż w sumie nie wiem bo nigdy nie grałem, może byłbym w tym dobry )
-
- Użytkownik
- Posty: 40
- Rejestracja: 20 lis 2006, o 21:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 12 razy
Dzień do Matury !! Powtórka
Mam kilka pytan:
1. Kiedy dwa wektory zaczepione w jednym punkcie (lub nie) sa do siebie prostopadle.
2. Czy moge stosowac wzor na jednokladnosc punktu? \(\displaystyle{ x ^{'} = x + (1-s)a}\) i \(\displaystyle{ y^{'} = y + (1-s)b}\) gdzie jednokladnosc jest wzgledem puntku O(a,b)
3. Czy w zadaniach z rachunku opisywac przestrzen slownie (oraz oddzielnie zdarzenie oraz zbior zdarzen elementarnych) czy opisywac przestrzen algebraicznie?
1. Kiedy dwa wektory zaczepione w jednym punkcie (lub nie) sa do siebie prostopadle.
2. Czy moge stosowac wzor na jednokladnosc punktu? \(\displaystyle{ x ^{'} = x + (1-s)a}\) i \(\displaystyle{ y^{'} = y + (1-s)b}\) gdzie jednokladnosc jest wzgledem puntku O(a,b)
3. Czy w zadaniach z rachunku opisywac przestrzen slownie (oraz oddzielnie zdarzenie oraz zbior zdarzen elementarnych) czy opisywac przestrzen algebraicznie?
Dzień do Matury !! Powtórka
ja mam pytanie, które zadałem w tym temacie:
https://matematyka.pl/126591.htm
Chodzi o to, że nie wiem jak opisać omegę, tak, żeby nie stracić niepotrzebnie punktów na maturze.
Bardzo proszę o odpowiedź kogoś "kumatego".
https://matematyka.pl/126591.htm
Chodzi o to, że nie wiem jak opisać omegę, tak, żeby nie stracić niepotrzebnie punktów na maturze.
Bardzo proszę o odpowiedź kogoś "kumatego".
Dzień do Matury !! Powtórka
No więc tak. To że zadanie z prawdopodobieństwa będzie modelem klasycznym jest pewne bo na rozszerzeniu inny model nie obowiązuje Tylko definicja klasyczna.germee pisze:ja mam pytanie, które zadałem w tym temacie:
https://matematyka.pl/126591.htm
Chodzi o to, że nie wiem jak opisać omegę, tak, żeby nie stracić niepotrzebnie punktów na maturze.
Bardzo proszę o odpowiedź kogoś "kumatego".
Omege można opisywać w przerówny sposób. Np. mamy zadanie że mamy z 12 osób wybrać 4 osoby. Możesz napisać że OMEGA - zbiór wszystkich podzbiorów 4 elementowych zbioru 12 elementowego, albo nawet bardziej po ludzku - zbiór zawierający 4 osobowe podgrupy z grupy 12 osób Można też symbolami ale to jest trudne i w niektórych zadaniach zbyt czasochłonne... lepiej słownie poprostu opisać... (zawsze z treści zadania się to da wydumać).
A i jeszcze jeden przykład. Np. mamy liczby {1,2,3,4,5} i mamy ułożyć liczbę 4 cyfrową. i Omege opisujesz np. tak - "Za przestrzeń zdarzeń elementarnych przyjmuję uporządkowane czwórki liczb (powtarzających się lub też nie) należące do zbioru {1,2,3,4,5}"
- dabro90
- Użytkownik
- Posty: 190
- Rejestracja: 5 kwie 2009, o 20:36
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: O-ka
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 1 raz
Dzień do Matury !! Powtórka
Hmmm, napewno az tak trzeba slownie opisywac ? Dobrze wiedziec, zawsze myslalem, ze wystarczy wzor podac, czy wyliczona wartosc ;P
EDIT: Kolezanka podsunela mi ciekawy pomysl - w razie gdyby Wam nie szlo, popelnijcie samobojstwo maturalne (wyjmujesz komorke i wlaczasz dzwonek) Wdziecznosc pozostalych ludzi z sali, ktorzy beda pisac mature jeszcze raz dzieki Wam - bezcenna
(joke, nie robcie tego w domu! )
EDIT: Kolezanka podsunela mi ciekawy pomysl - w razie gdyby Wam nie szlo, popelnijcie samobojstwo maturalne (wyjmujesz komorke i wlaczasz dzwonek) Wdziecznosc pozostalych ludzi z sali, ktorzy beda pisac mature jeszcze raz dzieki Wam - bezcenna
(joke, nie robcie tego w domu! )
Ostatnio zmieniony 12 maja 2009, o 21:14 przez dabro90, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzień do Matury !! Powtórka
1. Jeśli wektory są niezerowe i ich iloczyn skalarny jest równy zero. (co wynika ze wzoru na iloczyn skalarny gdzie przy alfa =90 stopni cos(alfa) = 0 , gdzie alfa to kąt pomiędzy wektorami)wojownik_1991 pisze:Mam kilka pytan:
1. Kiedy dwa wektory zaczepione w jednym punkcie (lub nie) sa do siebie prostopadle.
2. Czy moge stosowac wzor na jednokladnosc punktu? \(\displaystyle{ x ^{'} = x + (1-s)a}\) i \(\displaystyle{ y^{'} = y + (1-s)b}\) gdzie jednokladnosc jest wzgledem puntku O(a,b)
3. Czy w zadaniach z rachunku opisywac przestrzen slownie (oraz oddzielnie zdarzenie oraz zbior zdarzen elementarnych) czy opisywac przestrzen algebraicznie?
2. Możesz używać wszystkich wzorów jakie tylko znasz (oczywiście takie które w rzeczywistości istnieją) tylko musisz napisać na co stosujesz wzór. Np. stosujesz twierdzenie o zmianie podstawy logarytmu no to piszesz "Z tw. o zmianei podstawy logarytmu:" i jedziesz dalej Nigdy nie wiadomo jak będzie skonstruowany klucz więc lepiej napisać te 5 słów więcej
3. Patrz post wyżej...
-- 12 maja 2009, 21:15 --
Wszystko zależy od klucza i zadania... jeśli bedzie banalne zadanie i bedzie za nie 4 pkt no to za coś muszą je przyznać Lepiej napisać niż stracić pkt i to tyczy się nie tylko opisywania zbioru zdarzeń... ALe wszystkich stosowanych twierdzen i wzorów... Nawet wystarczy zaznaczyć z czego się korzysta zeby nie było że z powietrza się to wzięłodabro90 pisze:Hmmm, napewno az tak trzeba slownie opisywac ? Dobrze wiedziec, zawsze myslalem, ze wystarczy wzor podac, czy wyliczona wartosc ;P
EDIT: U nas będzie na sali ponad 70 osób więc nie chciałbym być tym szczęśliwcem, na którego skierowane były by oczy pozostałych maturzystów przed i po egzaminie
Dzień do Matury !! Powtórka
dzięki bardzo, teraz już wiem mniej więcej co napisać
przy okazji odpowiedziałeś na trzecie pytanie wojownika
przy okazji odpowiedziałeś na trzecie pytanie wojownika
3. Czy w zadaniach z rachunku opisywac przestrzen slownie (oraz oddzielnie zdarzenie oraz zbior zdarzen elementarnych) czy opisywac przestrzen algebraicznie?
Omege można opisywać w przerówny sposób. Np. mamy zadanie że mamy z 12 osób wybrać 4 osoby. Możesz napisać że OMEGA - zbiór wszystkich podzbiorów 4 elementowych zbioru 12 elementowego, albo nawet bardziej po ludzku - zbiór zawierający 4 osobowe podgrupy z grupy 12 osób Można też symbolami ale to jest trudne i w niektórych zadaniach zbyt czasochłonne... lepiej słownie poprostu opisać... (zawsze z treści zadania się to da wydumać).
-
- Użytkownik
- Posty: 111
- Rejestracja: 7 lut 2008, o 18:21
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Plock
- Podziękował: 14 razy
Dzień do Matury !! Powtórka
mozna korzystac w powszechnie znanych twierdzen a nie ze wszystkich. ja na maturze probnej skorzystalem z twierdzenia ze jak zdarzenia A i B sa rozlaczne to zdarzenia A' i B' tez sa rozlaczne. i nie uznano mi tego bo nie jest to powszechnie znane twierdzenie mimo ze takowe instnieje