nie wiem czy dobrze piszę... podstawówka.

Zadania z kółek matematycznych lub obozów przygotowujących do OM. Problemy z minionych olimpiad i konkursów matematycznych.
Regulamin forum
Wszystkie tematy znajdujące się w tym dziale powinny być tagowane tj. posiadać przedrostek postaci [Nierówności], [Planimetria], itp.. Temat może posiadać wiele różnych tagów. Nazwa tematu nie może składać się z samych tagów.
Kartezjusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7330
Rejestracja: 14 lut 2008, o 08:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Z Bielskia-Białej
Podziękował: 6 razy
Pomógł: 961 razy

nie wiem czy dobrze piszę... podstawówka.

Post autor: Kartezjusz »

Jestem na praktykach w szkole. Mam w jednej z klas (ponoć) niesamowity talent matematyczny. Czy jest coś takiego jak olimpiada matematyczna podstawówek?
TheBill
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2372
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:41
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 11 razy
Pomógł: 245 razy

nie wiem czy dobrze piszę... podstawówka.

Post autor: TheBill »

W OMJ moze startować uczeń z podstawówki.
Kartezjusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7330
Rejestracja: 14 lut 2008, o 08:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Z Bielskia-Białej
Podziękował: 6 razy
Pomógł: 961 razy

nie wiem czy dobrze piszę... podstawówka.

Post autor: Kartezjusz »

OK. Czyli nie ma nic co by obejmowało merytorycznie podstawówkę, ale było wymagające, poza kangurem i alfikiem? To trzecia klasa, więc na nierówność Cauchy'ego i może być za wcześnie. W jakim wieku zaczęliście starty w dobrych konkursach matematycznych?
Awatar użytkownika
Vax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2913
Rejestracja: 27 kwie 2010, o 22:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała Podlaska / Warszawa
Podziękował: 4 razy
Pomógł: 612 razy

nie wiem czy dobrze piszę... podstawówka.

Post autor: Vax »

Kartezjusz pisze:W jakim wieku zaczęliście starty w dobrych konkursach matematycznych?
Ja późno (2 gimnazjum), ale np Radek Baran pierwszy raz w finale OMG (teraz OMJ) był w 5 klasie podstawówki.
Kartezjusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7330
Rejestracja: 14 lut 2008, o 08:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Z Bielskia-Białej
Podziękował: 6 razy
Pomógł: 961 razy

nie wiem czy dobrze piszę... podstawówka.

Post autor: Kartezjusz »

OK. A treningi?
Awatar użytkownika
Vax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2913
Rejestracja: 27 kwie 2010, o 22:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała Podlaska / Warszawa
Podziękował: 4 razy
Pomógł: 612 razy

nie wiem czy dobrze piszę... podstawówka.

Post autor: Vax »

Co do Radka nie wiem, ja ponad program zacząłem coś robić pod koniec 1 klasy gimnazjum - co widać po dacie rejestracji na forum Myślę, że jeżeli ta osoba faktycznie jest zdolna to bez przeszkód możesz pójść dalej z materiałem, oczywiście lepiej nie zaczynać od zadań z olimpiad, tylko pokazywać materiał z kolejnych lat i obserwować jak z jego przyswajaniem radzi sobie uczeń. Po drodze możesz rzucać jakieś zadania konkursowe, do których rozwiązania macie już narzędzia, żeby co jakiś czas robić coś ciekawszego niż szkolny materiał
PiotrAH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 27 paź 2015, o 15:23
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Pomógł: 3 razy

nie wiem czy dobrze piszę... podstawówka.

Post autor: PiotrAH »

Polecam książkę "Koło matematyczne w szkole podstawowej" z wydawnictwa Aksjomat oraz "Matematyczne gwiazdki" Bednarczuków. Szykuj pod OMJ w 5-6 klasie jeśli to rzeczywiście super talent, jeśli tak średnio, to przede wszystkim rozbudź zainteresowanie, miłość do matmy i nie zniechęć zbyt trudnymi zadaniami na początek. Sam uczę parę takich talentów, w tym jedną osobę bardzo zdolną i właśnie kończę z nią te książki i będę przechodził do materiałów z OMG i książki Wokół obrotów Pompego (geometria moim zdaniem daje doskonały warsztat). Piszę na komórce więc może więcej napiszę później.
Kartezjusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7330
Rejestracja: 14 lut 2008, o 08:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Z Bielskia-Białej
Podziękował: 6 razy
Pomógł: 961 razy

nie wiem czy dobrze piszę... podstawówka.

Post autor: Kartezjusz »

dzięki
Awatar użytkownika
arek1357
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5748
Rejestracja: 6 gru 2006, o 09:18
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: blisko
Podziękował: 131 razy
Pomógł: 526 razy

nie wiem czy dobrze piszę... podstawówka.

Post autor: arek1357 »

Są: kangurki maty olimpusy jersze w podstawówce i konkurs kuratoryjny
PiotrAH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 27 paź 2015, o 15:23
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Pomógł: 3 razy

nie wiem czy dobrze piszę... podstawówka.

Post autor: PiotrAH »

Swoją drogą warto by na forum rozważyć ten temat głębiej. Jest to któryś już z kolei post, w którym stawia się pytanie jak pracować z uczniem zdolnym na poziomie szkoły podstawowej. Sam w głowie mam pewny ramowy plan pracy z takim uczniem, lecz opiera się on na ledwie kilkuletnim prawie pracy z takimi uczniami. Z drugiej strony nie spotkałem się z książkowym opracowaniem tego tematu na poziomie szkoły podstawowej (ma poziomie gimnazjum jest rozszerzony program nauczania matematyki opracowany przez prof. Guzickiego). Brakuje mi też badań na skraju pedagogiki, psychologii dziecka i matematyki, które pozwoliłyby mi skonfrontować moje nabyte doświadczeniem sposoby nauczania z bardziej naukowo sprawdzonym podejściem. A wydaje mi się, że nauczanie dzieci w wieku 6-13 jest znacznie trudniejsze niżeli młodzieży, bo znacznie łatwiej "zepsuć" talent matematyczny, a me wnioski potwierdzają badania, które wskazują, że grubo ponad połowa dzieci w wieku 6 lat wykazuje znaczne umiejętności matematyczne, lecz już po kilku lat edukacji szkolnej chyba jedynie 25% (przywołuję z pamięci, bo znów piszę z komórki). Zatem chciałbym zapytać forumowiczów o przynajmniej ich własne doświadczenia w nauczaniu tak małych dzieci. Od czego zaczynają, jak wygląda ich kilka pierwszych lekcji, jakie działy wprowadzają i w jakiej kolejności, jak łączą zabawę i naukę, jak zachęcają do pracy itd, itp??
ODPOWIEDZ