X Podkarpacki Konkurs Matematyczny im. Franciszka Lei - etap
X Podkarpacki Konkurs Matematyczny im. Franciszka Lei - etap
Jeszcze nic nie wiadomo ... ja tylko podałem jakie miejsca i ile pkt miały w powiecie mieleckim ;p
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 3 lut 2010, o 14:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Przemyśl
X Podkarpacki Konkurs Matematyczny im. Franciszka Lei - etap
Ja znam wyniki tylko kolegow ze szkoly i jeden mial 30, drugi 29, natomiast reszta 24, 23.
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 mar 2010, o 15:36
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 1 raz
X Podkarpacki Konkurs Matematyczny im. Franciszka Lei - etap
Czy nie wiecie kiedy można spodziewać się wyników?
X Podkarpacki Konkurs Matematyczny im. Franciszka Lei - etap
podpisuję się pod tym pytaniem bo w necie nie ma żadnych informacji na ten temat
-
- Użytkownik
- Posty: 20
- Rejestracja: 2 kwie 2009, o 17:12
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Krosno / Jasło
X Podkarpacki Konkurs Matematyczny im. Franciszka Lei - etap
Na poziomie I próg wynosi 25 pkt.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
X Podkarpacki Konkurs Matematyczny im. Franciszka Lei - etap
dość wysoko a wie ktoś jaki próg był dla 2 klas?
-
- Użytkownik
- Posty: 84
- Rejestracja: 7 mar 2009, o 19:47
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Pomógł: 1 raz
X Podkarpacki Konkurs Matematyczny im. Franciszka Lei - etap
zadania poziom I
1) Na zajęciach kółka matematycznego obecni są uczniowie i nauczyciel. Wiek nauczyciela jast o 24 lata większy niż średnia wieku uczniów, zaś o 20 lat większy niż średnia wieku wszystkich obecnych na zajęciach. Ilu uczniów uczestniczy w zajęciach kółka i jaki jest wiek nauczyciela?
2)W trójkącie ABC poprowadzono dusieczną CD. Wiadomo, że środek okręgu wpisanego w trójkąt BCD pokrywa sie ze środkiem okręgu opisanego na trójkącie ABC. Wyznacz miary kątów trójkata ABC.
3)Rozwiąż układ równań:
\(\displaystyle{ \begin{cases} x ^{2}+2y ^{2}-2yz=100\\ 2yx-z ^{2}=100\end{cases}}\)
4)Na dwóch stycznych zewnętrznie okręgach, o jednakowych promieniach r=4, opisano równoległobok.Znajdź długości boków i pole równoległoboku, jeśli odległość wierzchołka D od punktu styczności E wynosi 1. (E leży na dłuższym boku DC)
5)Wyznacz najmniejszą i największą wartość funkcji \(\displaystyle{ f(x)= \frac{x}{1+x}}\)
1) Na zajęciach kółka matematycznego obecni są uczniowie i nauczyciel. Wiek nauczyciela jast o 24 lata większy niż średnia wieku uczniów, zaś o 20 lat większy niż średnia wieku wszystkich obecnych na zajęciach. Ilu uczniów uczestniczy w zajęciach kółka i jaki jest wiek nauczyciela?
2)W trójkącie ABC poprowadzono dusieczną CD. Wiadomo, że środek okręgu wpisanego w trójkąt BCD pokrywa sie ze środkiem okręgu opisanego na trójkącie ABC. Wyznacz miary kątów trójkata ABC.
3)Rozwiąż układ równań:
\(\displaystyle{ \begin{cases} x ^{2}+2y ^{2}-2yz=100\\ 2yx-z ^{2}=100\end{cases}}\)
4)Na dwóch stycznych zewnętrznie okręgach, o jednakowych promieniach r=4, opisano równoległobok.Znajdź długości boków i pole równoległoboku, jeśli odległość wierzchołka D od punktu styczności E wynosi 1. (E leży na dłuższym boku DC)
5)Wyznacz najmniejszą i największą wartość funkcji \(\displaystyle{ f(x)= \frac{x}{1+x}}\)
Ostatnio zmieniony 29 maja 2010, o 14:46 przez adri, łącznie zmieniany 1 raz.
- kp1311
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: 20 maja 2009, o 15:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zarzecze
- Podziękował: 36 razy
- Pomógł: 49 razy
X Podkarpacki Konkurs Matematyczny im. Franciszka Lei - etap
Poziom II
1. Liczby całkowite \(\displaystyle{ a,b,c,d}\) tworzą ciąg arytmetyczny, udowodnij że:
\(\displaystyle{ abcd + (a-b)^{2}}\) jest kwadratem liczby całkowitej.
2. Mianownik nieskracalnego ułamka będącego ilorazem dwóch liczb naturalnych jest o 1 mniejszy od kwadratu licznika, jeśli licznik i mianownik zwiększymy o 2 otrzymamy liczbę większą od \(\displaystyle{ \frac{1}{4}}\). Jeśli licznik i mianownik zmniejszymy o 3 to otrzymana liczba będzie mniejsza od \(\displaystyle{ \frac{1}{10}}\). Co to za ułamek?
3. W trójkącie prostokątnym ABC wysokość opuszczona z wierzchołka kąta prostego C wyznacza punkt D. Udowodnij że suma długości okregów wpisanych w ABC, DCA i DCB jest równa CD.
4. a,b,c dodatanie, wykaż że \(\displaystyle{ ab(a+b) + bc(b+c) + ca(a+c) \ge 6abc}\)
5. Wykaż że jeśli równanie \(\displaystyle{ x^{4} + ax + b}\) ma 2 jednakowe pierwiastki to:
\(\displaystyle{ (\frac{a}{4})^{4} = (\frac{b}{3})^{3}}\)
Jak wam poszło?
1. Liczby całkowite \(\displaystyle{ a,b,c,d}\) tworzą ciąg arytmetyczny, udowodnij że:
\(\displaystyle{ abcd + (a-b)^{2}}\) jest kwadratem liczby całkowitej.
2. Mianownik nieskracalnego ułamka będącego ilorazem dwóch liczb naturalnych jest o 1 mniejszy od kwadratu licznika, jeśli licznik i mianownik zwiększymy o 2 otrzymamy liczbę większą od \(\displaystyle{ \frac{1}{4}}\). Jeśli licznik i mianownik zmniejszymy o 3 to otrzymana liczba będzie mniejsza od \(\displaystyle{ \frac{1}{10}}\). Co to za ułamek?
3. W trójkącie prostokątnym ABC wysokość opuszczona z wierzchołka kąta prostego C wyznacza punkt D. Udowodnij że suma długości okregów wpisanych w ABC, DCA i DCB jest równa CD.
4. a,b,c dodatanie, wykaż że \(\displaystyle{ ab(a+b) + bc(b+c) + ca(a+c) \ge 6abc}\)
5. Wykaż że jeśli równanie \(\displaystyle{ x^{4} + ax + b}\) ma 2 jednakowe pierwiastki to:
\(\displaystyle{ (\frac{a}{4})^{4} = (\frac{b}{3})^{3}}\)
Jak wam poszło?
Ostatnio zmieniony 30 maja 2010, o 10:28 przez kp1311, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 57
- Rejestracja: 14 gru 2008, o 00:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rz
- Pomógł: 7 razy
X Podkarpacki Konkurs Matematyczny im. Franciszka Lei - etap
28/30Jak wam poszło?
Prace już są ocenione, pewnie niedługo dostaniecie info od swoich nauczycieli matmy ;]
moja punktacja: 66664
- kp1311
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: 20 maja 2009, o 15:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zarzecze
- Podziękował: 36 razy
- Pomógł: 49 razy
X Podkarpacki Konkurs Matematyczny im. Franciszka Lei - etap
Ja czuje się głupio, źle zrobiłem najprostsze zadanie, czyli to z numerem 2.
Zamiast zapisać ten ułamek jako, \(\displaystyle{ \frac{x}{x^{2}-1}}\) zapisałem go jako \(\displaystyle{ \frac{x}{y}}\) i szacowałem \(\displaystyle{ y}\).
Zastanawiam się czy przyznają mi chociaż jeden punkt za to zadanie.
Mam nadzieje że przynajmniej za pozostałe zadania będę miał max.-- 30 maja 2010, o 09:34 --Wyników nie ma na żadnej stronie?
Zamiast zapisać ten ułamek jako, \(\displaystyle{ \frac{x}{x^{2}-1}}\) zapisałem go jako \(\displaystyle{ \frac{x}{y}}\) i szacowałem \(\displaystyle{ y}\).
Zastanawiam się czy przyznają mi chociaż jeden punkt za to zadanie.
Mam nadzieje że przynajmniej za pozostałe zadania będę miał max.-- 30 maja 2010, o 09:34 --Wyników nie ma na żadnej stronie?
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 lis 2009, o 15:57
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów(Strzyżów)
X Podkarpacki Konkurs Matematyczny im. Franciszka Lei - etap
Mógłby ktoś pokazać sposób rozwiązania zadania nr 5 z zadań dla klas II ?
X Podkarpacki Konkurs Matematyczny im. Franciszka Lei - etap
Z tego, że równanie ma podwójny pierwiastek wynika, że można je zapisać w postaci \(\displaystyle{ (x-y) ^{2} *(x ^{2}+cx+d)}\). Wymnażasz wszystko, wyciągasz przed nawias 'iksy' i porównujesz z równaniem z zadania. Z tego co pamiętam wychodzi, że \(\displaystyle{ a=4y^{3}}\) a \(\displaystyle{ b=3y^{4}}\).