Jak zacząć z OI-em?

Kangur, Alfik, Mistrzostwa w Grach Logicznych, Sejmik, Konkurs PW... Słowem - konkursy ogólnopolskie, ale nie OM.
Awatar użytkownika
Brycho
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: 4 gru 2010, o 10:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kalety , woj. Śląśkie
Pomógł: 5 razy

Jak zacząć z OI-em?

Post autor: Brycho »

Sorry, że nie pisze tego na forum

Kod: Zaznacz cały

http://www.informatyka.pl
(o ile takie istnieje), ale wiem, że dużo ludzi z OM-a jest dobrych na OI-u (na odwrót raczej też).
Jestem w drugiej klasie szkoły średniej i pragnąłbym wziąć "czynny" udział w OI-u.
Jak oglądałem zadania z ubiegłych lat to nawet potrafiłem niektóre rozwiązywać pisząc sobie program w głowie w języku programowania polski, czyli nie znam się na tym w ogóle
Wiem, że w programowaniu są różne języki.
Jakie języki polecilibyście oraz jakie podręczniki do nich są dobre (chodzi mi o umiejętność programowania pod względem OI-a)? Byłbym wdzięczny za pomoc.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2011, o 23:47 przez Lbubsazob, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa wiadomości.
Awatar użytkownika
mcbob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 15 gru 2008, o 19:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poland
Pomógł: 69 razy

Jak zacząć z OI-em?

Post autor: mcbob »

Zdecydowana większość osób preferuje C++ (między innymi ze względu na STL). Z książek to np. "Wprowadzenie do algorytmów" Cormen Thomas H., Leiserson Charles E., Rivest Ron (znane jako "Cormen"), "Algorytmika praktyczna" P.Stańczyk i niebieskie książeczki (opracowania zadań z poprzednich OI)

C++ się możesz nauczyć z jakiegoś kursu, sporo tego w internecie. Moim zdaniem nie ma sensu kupować książki jeśli zależy ci tylko na szybkim przygotowaniu do OI
Awatar użytkownika
tkrass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1464
Rejestracja: 21 lut 2008, o 13:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cambridge / Warszawa
Podziękował: 10 razy
Pomógł: 186 razy

Jak zacząć z OI-em?

Post autor: tkrass »

- zdecydowanie polecam.
marcin_smu
Użytkownik