przeskok z omj do om [przygotowanie]

Dla wtajemniczonych;) Największa impreza dla matematyków poniżej studiów, czyli Olimpiada Matematyczna oraz Olimpiada Matematyczna Gimnazjalistów.
exp[x]dx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 24 mar 2019, o 21:03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: punkt przecięcia prostych równoległych

przeskok z omj do om [przygotowanie]

Post autor: exp[x]dx »

Jestem uczniem III gimnazjum i pisałem wczoraj finał omj. Poszedł, jak poszedł - zawsze dało się to zrobić lepiej stres zrobił swoje, lecz bardziej interesuje mnie a tej chwili przygotowanie do oma którefo pierwszy etap już za pół roku i chciałbym się zacząć przygotowywać.

Jakie książki/ćwiczenia żeby z poziomu finalisty omj dojść do finalisty om w przyszłym roku/za dwa lata?
Biel124
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: 28 wrz 2017, o 18:51
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 2 razy

Re: przeskok z omj do om [przygotowanie]

Post autor: Biel124 »

Ja zacząłem od rozwiązań poprzednich pierwszych etapów, potem pierwszy etap jakoś wszedł (robiąc długo zadania z pierwszego etapu można się dużo nauczyć), potem był jakiś obóz przygotowujący do 2. etapu, przez ferie warto przerobić podstawową literaturę, a potem już poprzednie drugie etapy. W ostatnie dni można sobie robić co kilka dni symulacje.
exp[x]dx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 24 mar 2019, o 21:03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: punkt przecięcia prostych równoległych

przeskok z omj do om [przygotowanie]

Post autor: exp[x]dx »

właśnie robie pierwsze etapy z ostatnich 20 lat, ale czasem jak patrze na rozwiązania to nie wiem skąd miałem znać te twierdzenia, co są użyte we wzorcowym rozwiązaniu. Jest jakiś spis przydatnych twierdzeń?
Biel124
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: 28 wrz 2017, o 18:51
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 2 razy

przeskok z omj do om [przygotowanie]

Post autor: Biel124 »