Marcinek665 pisze:Bieda i wieś to nie jest żadne wytłumaczenie. Jeśli ktoś ma odpowiednio dużo oleju w głowie, to wszystko ogarnie.
Jakbyś był ze wsi, nie znał ludzi z forum , a z internetu korzystał tylko w bibliotece szkolnej to byłbyś co najwyżej twz. przeciętnym drugo-etapowcem pasjonującym się matematyką, a o finale najprawdopodobniej mógłbyś zapomnieć. O swoim talencie i możliwościach dowiedziałbyś się dopiero na studiach, gdzie w najlepszym przypadku okazało się , że przy swojej ciężkiej pracy zbytnio od najlepszych nie odstajesz
Bonusowe punkty nie rozwiążą problemu , bo zawsze będzie tak , że szkoły położone przy dużych ośrodkach akademickich , będą miały przewagę w przygotowaniach nad małymi i nawet nie zmieniłoby to sześć punktów dodatkowych na start.
Nauczyciel w zwykłej szkole po prostu nie ma wystarczającej wiedzy żeby Cię przygotować, ale dobrze by było by pomógł zmotywować lub znaleźć literaturę- z tym nawet czasem jest problem. Tą zmianą, organizatorzy próbują ukryć fakt, że spora grupa nauczycieli nie mają dostatecznych umiejętności by zrobić choćby jedno zadanie z pierwszego etapu. Czasami zdarza się , że przez takiego ucznia nauczyciel traci autorytet w klasie .
Wszyscy wiemy , że niewiele jest takich osób, co sami bez niczyjej pomocy są wstanie przejść do finału, dowiedziawszy się o OM-ie w II liceum. Jeśli taki się trafi , to wyjdzie że ma talent , więc zmiana w regulaminie nie jest potrzebna
Wątpię też jak to może działać , na drugim etapie- bo o ten etap głównie chodzi , różne okręgi i co każdemu okręgowi dać swobodę w rozdawaniu miejsc w finale . To mogłoby być dopiero niesprawiedliwe i wprowadzić przejście do finału przez znajomości.
A jeśli boją się , że uczeń liceum stosuje twierdzenie mało komu znane - takie spoza literatury do OMa to za dobre wykorzystanie dać mu np. 2 pkt i zaprosić na odwołanie . Jeśli się wybroni to dać mu 6 pkt, jeśli nie , to zostawić bez zmian. Chodzi w szczególności o takie przypadki, że dowiaduje się uczestnik OM kilka kółek przed a w ogóle nie rozumie istoty twierdzenia. A 2pkt niech ma za chęć, rozwijania swojej wiedzy. Tylko to mogłoby wprowadzić, że osoba znająca rozwiązanie zadania, będzie się obawiać, czy z powyższego twierdzenia wolno jej skorzystać.
Osobiście uważam, że dobrze , że ta sprawa została poruszona , jednak zasady OMa nie powinny ulegać zmianom, można jedynie dać możliwość uczestnikom łatwiejszego dostepu do literatury np. poprzez ebooki lub poprzez pocztę email na stronie głównej umożliwić dopytanie się , gdzie mogę znaleźć kółka lub innych byłych uczestników, którzy pomogliby w przygotowaniach