LXV (65) OM - I etap.
- smigol
- Użytkownik
- Posty: 3454
- Rejestracja: 20 paź 2007, o 23:10
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 89 razy
- Pomógł: 353 razy
LXV (65) OM - I etap.
Zadania z pierwszego etapu:
Życzę wszystkim powodzenia jednocześnie przypominając o zasadach panujących na forum w trakcie trwania korespondencyjnej części olimpiady: 136982.htm#p514272
Życzę wszystkim powodzenia jednocześnie przypominając o zasadach panujących na forum w trakcie trwania korespondencyjnej części olimpiady: 136982.htm#p514272
-
- Użytkownik
- Posty: 3044
- Rejestracja: 25 mar 2010, o 15:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gołąb
- Podziękował: 24 razy
- Pomógł: 513 razy
LXV (65) OM - I etap.
Ale mnie uprzedziłeś smigol właśnie miałem zakładać temat.
Mimo że nie mogę już startować biorę się za zadania. Życzę wszystkim powodzenia i przede wszystkim miłej rozkminy przy zadaniach
Mimo że nie mogę już startować biorę się za zadania. Życzę wszystkim powodzenia i przede wszystkim miłej rozkminy przy zadaniach
-
- Użytkownik
- Posty: 70
- Rejestracja: 15 mar 2012, o 19:57
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 9 razy
LXV (65) OM - I etap.
Z innej beczki: mam pewne wątpliwości co do treści zadania nr 1.
Dodatkowo, podpunkt 3. punktu 4. głosi, iż:
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
Nie znalazłem tutaj żadnych przeciwwskazań, aby prosić o pomoc w wyjaśnieniu.smigol pisze: Życzę wszystkim powodzenia jednocześnie przypominając o zasadach panujących na forum w trakcie trwania korespondencyjnej części olimpiady: 136982.htm#p514272
Dodatkowo, podpunkt 3. punktu 4. głosi, iż:
Chciałem zatem jeszcze raz się upewnić, czy dyskusja nad treścią zadania jest dozwolona, czy też nie.Uczniowie rozwiązują samodzielniete zadania w domu, przy czym mogą zwracać się z pytaniami do innych osób (także nauczycieli) w celu wyjaśnienia wątpliwości.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
-
- Użytkownik
- Posty: 109
- Rejestracja: 12 lut 2013, o 20:09
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Pomógł: 1 raz
LXV (65) OM - I etap.
ej z tymi palindromami chodzi o to, że np. abdc + aa = abdcaa lub abdaac itd., czy też np. abdc + aa = abadac? tzn. czy te palindromy które dodajemy/usuwamy mają być "zwarte", czy też chodzi tylko o kolejność dodawanych liter?
LXV (65) OM - I etap.
Odnośnie pytań... Czy wspólna wartość obu stron np. \(\displaystyle{ a + b = c - d}\)to \(\displaystyle{ a + b + c - d}\) ?
Myślę, że pytanie jest dopuszczalne .
Myślę, że pytanie jest dopuszczalne .
-
- Użytkownik
- Posty: 5974
- Rejestracja: 28 lut 2010, o 19:45
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 15 razy
- Pomógł: 1251 razy
LXV (65) OM - I etap.
Moim zdaniem jak najbardziej dopuszczalne. Więc wspólną wartością obu stron jest zarówno \(\displaystyle{ a+b}\) oraz \(\displaystyle{ c-d}\).FqnT pisze:Odnośnie pytań... Czy wspólna wartość obu stron np. \(\displaystyle{ a + b = c - d}\)to \(\displaystyle{ a + b + c - d}\) ?
Myślę, że pytanie jest dopuszczalne .
-
- Użytkownik
- Posty: 70
- Rejestracja: 15 mar 2012, o 19:57
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 9 razy
LXV (65) OM - I etap.
Właśnie o to mi chodziło. Z jednej strony, wspomniana "wspólna wartość obu stron" sugeruje, że należy je dodać, ale jeżeli dochodzi tutaj fakt, że jest to równanie, to przecież obie strony są równe i niejako ich wartość jest "wspólna".bartek118 pisze:Moim zdaniem jak najbardziej dopuszczalne. Więc wspólną wartością obu stron jest zarówno \(\displaystyle{ a+b}\) oraz \(\displaystyle{ c-d}\).FqnT pisze:Odnośnie pytań... Czy wspólna wartość obu stron np. \(\displaystyle{ a + b = c - d}\)to \(\displaystyle{ a + b + c - d}\) ?
Myślę, że pytanie jest dopuszczalne .
-
- Użytkownik
- Posty: 58
- Rejestracja: 2 gru 2010, o 10:37
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: koszalin
- Pomógł: 1 raz
LXV (65) OM - I etap.
jakub_jabulko, nie rozumie Twego pytania? Jak palindromy mogą być niezwarte. Jak wstawiasz jakieś słowo to chyba nie psujesz je na kawałki. Moim zdaniem - zwarte.
-
- Użytkownik
- Posty: 311
- Rejestracja: 30 gru 2011, o 02:21
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Puławy
- Podziękował: 11 razy
- Pomógł: 53 razy
LXV (65) OM - I etap.
hmm nie wiem czy troll, ale... dlaczego niby? ;dporfirion pisze:Gdziekolwiek wewnątrz; inaczej napisaliby "na środku", a nie "w środku".
-
- Użytkownik
- Posty: 319
- Rejestracja: 6 gru 2011, o 20:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 11 razy
- Pomógł: 26 razy
LXV (65) OM - I etap.
0) To nie był troll
Nie chcę się mądrzyć, ale :
1) to są dwa różne (czyli nie równoznaczne) wyrażenia
2) na środku sugeruje, że ten palindrom przesłania sobą jakiś "środek", jest położony w równej odległości od obu końców
3) "w" w "w środku" znaczy, że ten palindrom jest w jakimś środku, który ma jakieś rozmiary.
Imo w 1) i 2) to są inaczej pojęte środki, w 1) jest to coś podobnegio do środka odcinka, a w 2) to jest po prostu wnętrze.
Nie chcę się mądrzyć, ale :
1) to są dwa różne (czyli nie równoznaczne) wyrażenia
2) na środku sugeruje, że ten palindrom przesłania sobą jakiś "środek", jest położony w równej odległości od obu końców
3) "w" w "w środku" znaczy, że ten palindrom jest w jakimś środku, który ma jakieś rozmiary.
Imo w 1) i 2) to są inaczej pojęte środki, w 1) jest to coś podobnegio do środka odcinka, a w 2) to jest po prostu wnętrze.
-
- Użytkownik
- Posty: 311
- Rejestracja: 30 gru 2011, o 02:21
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Puławy
- Podziękował: 11 razy
- Pomógł: 53 razy
LXV (65) OM - I etap.
Nie przekonuje mnie twoja argumentacja ;d, też się nad tym zastanawiałem ale treść polecenia może wprowadzić w błąd... ale to tylko moje zdanieporfirion pisze:0) To nie był troll
Nie chcę się mądrzyć, ale :
1) to są dwa różne (czyli nie równoznaczne) wyrażenia
2) na środku sugeruje, że ten palindrom przesłania sobą jakiś "środek", jest położony w równej odległości od obu końców
3) "w" w "w środku" znaczy, że ten palindrom jest w jakimś środku, który ma jakieś rozmiary.
Imo w 1) i 2) to są inaczej pojęte środki, w 1) jest to coś podobnegio do środka odcinka, a w 2) to jest po prostu wnętrze.