Rownania powierzchni

Własności przestrzeni; metryczność, zwartość, spójność... Przekształcenia i deformacje... Teoria wymiaru... słowem - topologia.
sdfg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 15 lut 2005, o 19:35
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Rownania powierzchni

Post autor: sdfg »

Witam!

Znalazlem kilka ciekawych wzorow na rozne powierzchnie, np. kateniod, ktory wyraza sie wzorami:
x^2 + y^2 = a^2 * cosh^2(z/a)

x = a * cosh v * cos u,
y = a * cosh v * sin u,
z = av

i tu moj problem:
jak mniemam pierwsze rownaniae to jest to rownanie uwiklanem, a drogie parametryczne (czyz nie?), i tu napotykam 'schody': jak narysowac to w przestrzenie, tj. jak przeksztalcic te rownania?

pzdr

p.s. nie wiem czy post umiescilem w dobrym dziale, hmm...
W_Zygmunt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 545
Rejestracja: 1 wrz 2004, o 22:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Pomógł: 53 razy

Rownania powierzchni

Post autor: W_Zygmunt »

W rogu pokolu (wybierz taki, w którym nic nie stoi) narysuj osie. X i Y na krawędziach ścian i podłogi, a Z na krawędzi ścian. Wybierz jednostkę np. 10 cm. Wylicz współrzędne punktów i zaczeń je. Dość żartów. Ja też nie znam sposobu rysowania w przestrzeni. Natomiast istnieje problem rysowania na płaszczyżnie obiektów trójwymiarowych. Dokonuje się to przez odpowiednie rzutowanie. Jest to jedno z podstawowych zagadnień grafiki komputerowej. Wystarczy wpisać w GOOGLE "rzutowanie na płaszczyznę".
sdfg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 15 lut 2005, o 19:35
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Rownania powierzchni

Post autor: sdfg »

Hehe, ale sie ubawilem....

nie chodzi mi o rzutownie na plaszczyzne, ale o to jak wyliczyc wspolrzedne x,y,z. Jak bede mial wspolrzedne to sobie napisze program wyswietlajacy plaszczyzne, tylko jak wyliczyc te wsp. ?
ODPOWIEDZ